Strona 1 z 2

Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 20 cze 2013, o 15:12
przez seszszymon
Sprawa dotyczy Astry GTC 1.6 115KM 08 rok

Podczas jazdy kiedy wskazówka obrotomierza staje albo przechodzi przez 2800-3000 obrotów silnik zaczyna dziwnie buczeć. Dzije się tak niezaleznie od tego czy przyśpiesza czy hamuje. Jeżeli wskazówka stanie w tym przedziale silnik buczy cały czas. Poniżej 2800 i powyżej 3000 wszystko cichutko. Nie ma to wpływu na osiągi nic oprócz buczenia więcej się nie dzieje ale jest to dziwne. Dodam, że w silniku nie ma żadnych błędów. Jeżeli ktoś wie czemu tak jest to prosze o pomoc.

Pozdrawiam

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 21 paź 2013, o 14:57
przez LUKAS111
Dzień dobry. Mam dokładnie taki sam problem w astrze h 1.6 xer. Jeżeli Pan znalazł przyczynę lub/i rozwiązanie bardzo proszę o kontakt poprzez forum.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 27 lis 2019, o 17:09
przez blue18221
Witajcie. Ja też mam identyczny problem, Astra GTC silnik Z16XEP..Chociaż muszę przyznać ze teraz jak temperatura na dworzu jest około +5 stopni to buczenie jest mniej słyszalne ,ale nadal jest.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 27 lis 2019, o 20:08
przez topiq
Obejrzyj sobie na początek środkowy tłumik i ogólnie cały wydech czy czasem nie jest nieszczelny. Takie buczenie miałem, jak mi mechanik jakimś cudem pomylił i założył tłumik od 1.6 XEP właśnie.
Założyłem swój stary pospawany i buczenie znikło. Najlepiej niech ktoś utrzymuje obroty 2.8-3 tyś. a Ty osłuchuj tłumik w kanale czy najeździe. Można też kijek do selfie i telefonem sobie nagrać od spodu. Jak nie, to bym szukał w kolektorze dolotowym problemu. Może klapy już hałasują.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 27 lis 2019, o 22:25
przez blue18221
Dziękuje za cenne rady.W niedługim czasie tak zrobię ,czyli sprawdzę cały układ wydechowy.A co do klap wirowych to już miałem "naprawiane" 7 dni po zakupie samochodu :shock: ale na pocieszenie słyszałem od mechanika że te silniki tak mają. Dam znać jak będę coś wiedział,ale obawiam się ze nawet jakby była gdzieś nieszczelność to i tak od razu tego nie naprawię/wymienię z powodu innych wydatków.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 28 lis 2019, o 08:01
przez topiq
Doraźnie można jakiś klej do tłumików z siatką wzmacniającą itp. Wszystko zależy co się zastanie pod autem. A buczenie, cóż u mnie też w podobnych zakresach potrafi zabuczeć. Przywykłem po roku. O ile cała buda nie rezonuje, że nie można w środku wytrzymać. Z drugiej strony tłumik bardziej rezonował przy 2000 obr. więc może to być taki urok tego silnika. Najlepiej nagraj ten efekt i wrzuć na YT z linkiem tutaj. Naprawa klap mogła się przyczynić do zmiany charakterystyki rezonowania kolektora. Coś za coś. 1.6 XEP zdaje się ma kolektor blaszany, one lubią się rozkleić. Jak nie stukają to widać buczą.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 29 lis 2019, o 14:35
przez blue18221
Byłem dzisiaj na rampie samochodowej i okazało się że tłumik środkowy delikatnie mówiąc wygląda źle,reszta wydechu wydaje się być ok( nie jest w ogóle pordzewiała ).Ten środkowy składa się z kilku warstw blachy i nie chciałem za bardzo go "obskubywać" żeby nie zrobić dziury.Także to na pewno jest do wymiany,ale tak jak pisałem wcześniej nie wiem kiedy sie za to zabiorę.Narazie będę z tym jeździł.W każdym razie jak wymienię ten tłumik środkowy to dam znać jakie są rezultaty.

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 29 lis 2019, o 19:53
przez topiq
Ożeszjapierniczę. https://www.izawit.com.pl/katalog-produ ... rch_type=2 Nie bierz Polmostrowa, bo jego wykonanie woła o pomstę. Walker jest dobry ale drogi. Ja miałem właśnie założony Izawit, ale do Z18XE jest za słaby i buczy przy 2 tyś. obr. Może się nie rozpadnie ale już wiesz w czym rzecz przynajmniej ;) Czy czasem nie masz założonego długiego tłumika z 4 zaczepami pod gumę?

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 29 lis 2019, o 21:39
przez blue18221
Tak dokładnie są 4 zaczepy,dwa z przodu i dwa z tyłu.Tłumik środkowy najprawdopodobniej jeszcze od nowości w aucie.Odpaść nie odpadnie bo zaczepy dobrze trzymają,ewentualnie może się mocno rozszczelnić...Najpierw będę próbował z tłumikiem a jak to nie pomoże to czytałem też że przyczyna buczenia mogą byc przednie poduszki silnika ?

Re: Buczenie od 2800 do 3000 obr.

PostNapisane: 30 lis 2019, o 15:20
przez topiq
No mi się wydaje, że przyczyna raczej oczywista na zdjęciach. Co mają poduszki do buczenia? Raczej do drgań silnika. Czyli, że ktoś założył tłumik od 1.6 116KM i 1.8 125KM. Pasować będzie tylko po co droższy zakładać? Ale to już Twoja decyzja co założysz i kiedy. Poduszki zdecydowanie droższe, ale nie sądzę by to było to. Może być też powodem wywalenie klap wirowych, stąd obecne rezonansy w układzie dolotowym.