Nierówne obroty, samochód gaśnie.
Napisane: 31 lip 2013, o 11:44
Witam,
Mam Astrę z silnikiem 1.3 CDTI, jakiś czas temu pojawił się problem z zapalaniem samochodu. Otóż problem polega na tym, że przekręcając kluczyk czasami w ogóle nie łapie zapłon. Tak jakby w ogóle go nie przekręcił.. Druga sprawa, to nierówne obroty, samochód zimny, schodzi co jakieś 3s na bardzo niskie obroty, i często gaśnie.
Jeden z mechaników po diagnostyce stwierdził, że pokazuje się błąd z "czujnikiem położenia wału" , natomiast wczoraj już tego błędu nie pokazało a pokazało coś błędnego z "Przepływomierzem".
Kolejny mechanik stwierdził w końcu, że problem leży w kluczyku, i chipie który kontaktuje się z samochodem podczas zapłonu. Według niego, to jest zepsute..
Sprawdzałem dziś metodą gaz-hamulec błędy, to pokazało mi ECN16450 - (P1645) , oraz ECN040061 - (P0400) . Oznacza to niby błędy z jakimś "Komputerem ECU" , "Sterownik wtrysku" . Błąd P0400 wyświetla błędy o - Kontroli przepływu powietrza, nieprawidłowy sygnał EGR, Kontrola emisji spalin , układ recyrkulacji spalin..
Nie znam się na tym, więc proszę o wyrozumiałość, jeśli napisałem coś źle, lub za mało informacji. Proszę o pomoc, bo kompletnie nie wiem co się dzieje.
Mam Astrę z silnikiem 1.3 CDTI, jakiś czas temu pojawił się problem z zapalaniem samochodu. Otóż problem polega na tym, że przekręcając kluczyk czasami w ogóle nie łapie zapłon. Tak jakby w ogóle go nie przekręcił.. Druga sprawa, to nierówne obroty, samochód zimny, schodzi co jakieś 3s na bardzo niskie obroty, i często gaśnie.
Jeden z mechaników po diagnostyce stwierdził, że pokazuje się błąd z "czujnikiem położenia wału" , natomiast wczoraj już tego błędu nie pokazało a pokazało coś błędnego z "Przepływomierzem".
Kolejny mechanik stwierdził w końcu, że problem leży w kluczyku, i chipie który kontaktuje się z samochodem podczas zapłonu. Według niego, to jest zepsute..
Sprawdzałem dziś metodą gaz-hamulec błędy, to pokazało mi ECN16450 - (P1645) , oraz ECN040061 - (P0400) . Oznacza to niby błędy z jakimś "Komputerem ECU" , "Sterownik wtrysku" . Błąd P0400 wyświetla błędy o - Kontroli przepływu powietrza, nieprawidłowy sygnał EGR, Kontrola emisji spalin , układ recyrkulacji spalin..
Nie znam się na tym, więc proszę o wyrozumiałość, jeśli napisałem coś źle, lub za mało informacji. Proszę o pomoc, bo kompletnie nie wiem co się dzieje.