Dziwny odgłos przy odpalaniu z14xep
Napisane: 1 sie 2013, o 14:34
Witam,
jestem tu nowy i mam nadzieje ze pisze w dobrym miejscu.
Chciałbym zaciagnac porady odnosnie problemow z silnikiem.
Posiadam Opla Astre H silnikiem Z14XEP (na łańcuszku) i pry odpalaniu po dłuzszym postoju z okolic rozrządu dochodzi bardzo dziwny metaliczny odgłos ktory po 2-3 sek ustaje i slnik pracuje normalnie, a pozniej po rozgrzaniu silnik zaczyna pracowac jak zwykły diesel.
Zauważyłem tez ze przy odpalaniu kontrolka cisnienia oleju nie gasnie odrazu po odpaleniu tylko ok 1-2 sek. pozniej.
W jednym warsztacie podali ze trzeba wymienić cały rorząd(łancuszek, koła zebate, dociski slizgowe, napinacz uszczelki...), w innym ze wystarczy wymienic olej na inny, a w jeszcze innym ze padły popychacze.
Dodam ze silnik pracuje rowno i bez jakich kolwiek innych problemow.
Na forach naczytalem sie sporo na ten temat i wiele wskazuje na zużyty napinacz łancuszka, ale tez padly juz wczesniej slyszane diagnozy jak: olej, popychacze, pompa oleju, uszkodzona miska olejowa zapchane kanaliki olejowe, po opoinie typu, "że ten model tak ma i jest to normalne" (bzdura totalna!)
Pytam gdyz chce uniknac niepotrzebnych wydatkow a wiem ze ceny napraw nie sa niskie...
Dołanczam filmik z rozruchu zimnego silnika. Po ustaniu odgłosu silnik pracuje normalnie niestety mikrofon w paparacie troche zniekształcił dzwięk.
http://www.youtube.com/watch?v=DmQ2-XyfhNc&feature=youtu.be
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje!
jestem tu nowy i mam nadzieje ze pisze w dobrym miejscu.
Chciałbym zaciagnac porady odnosnie problemow z silnikiem.
Posiadam Opla Astre H silnikiem Z14XEP (na łańcuszku) i pry odpalaniu po dłuzszym postoju z okolic rozrządu dochodzi bardzo dziwny metaliczny odgłos ktory po 2-3 sek ustaje i slnik pracuje normalnie, a pozniej po rozgrzaniu silnik zaczyna pracowac jak zwykły diesel.
Zauważyłem tez ze przy odpalaniu kontrolka cisnienia oleju nie gasnie odrazu po odpaleniu tylko ok 1-2 sek. pozniej.
W jednym warsztacie podali ze trzeba wymienić cały rorząd(łancuszek, koła zebate, dociski slizgowe, napinacz uszczelki...), w innym ze wystarczy wymienic olej na inny, a w jeszcze innym ze padły popychacze.
Dodam ze silnik pracuje rowno i bez jakich kolwiek innych problemow.
Na forach naczytalem sie sporo na ten temat i wiele wskazuje na zużyty napinacz łancuszka, ale tez padly juz wczesniej slyszane diagnozy jak: olej, popychacze, pompa oleju, uszkodzona miska olejowa zapchane kanaliki olejowe, po opoinie typu, "że ten model tak ma i jest to normalne" (bzdura totalna!)
Pytam gdyz chce uniknac niepotrzebnych wydatkow a wiem ze ceny napraw nie sa niskie...
Dołanczam filmik z rozruchu zimnego silnika. Po ustaniu odgłosu silnik pracuje normalnie niestety mikrofon w paparacie troche zniekształcił dzwięk.
http://www.youtube.com/watch?v=DmQ2-XyfhNc&feature=youtu.be
Bardzo prosze o pomoc i z góry dziekuje!