Strona 1 z 1

z14xep wyrzuca spore ilości oleju przez "zawór (???)" z foty

PostNapisane: 22 lis 2013, o 10:45
przez BalROCK
Szanowni kierowcy Astrolotów, mam takowy problem. Od jakiegoś miesiąca jestem właścicielem astry h hb 2004 z silniczkiem z14xep. Samochód jest po wymianie rozrządu (170 kkm na liczniku), oleju z filtrem, paska wieloklinowego. Niestety w pewnym momencie zauważyłem, że samochód wyrzuca olej przez zawór czy co to jest (to jest moje pierwsze pytanie do Was). Początkowo wydawało mi się, że to przez to, że mechanik nalał nieco za dużo oleju (patrząc na bagnet tak ze 100 mL), ale niestety ostatnio po zrobieniu trasy wrocław-warszawa-wrocław (na której samochód zachowywał się bez zarzutu) okazało się, że w samochodzie ubyło oleju tak do 2/3 zakresu min/max na bagnecie. Cały ten olej był na urzadzeniu pod zaworem (klimatyzacja ???), na osłonie silnika io oczywiście na drodze pod nią :).

Niestety chwilowo nie jestem w stanie załadować fotki, więc na szybko opisze gdzie leży problem, patrząc od przodu silnika po lewej stronie mamy pasek wieloklinowy i niecow prawo od niego prawie na samej górze silnika (ale z boku, od przodu) jest takie plastikowe czarne coś (wygląda jak długopis z nakrętka na platikowym sznureczku), które jest wkręcone w korpus silnika. Ta nazwijmy to nakretka jest dość luźno założona na resztę elementu, ale chyba nie da się jej mocniej wcisnąć. Jak tylko mi się uda załadować fotę sprawa bedzie prostsza :)

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy ??? Do dam jeszcze, że olej to mobil super s 2000 10W40 (wiem, chyba powinien być 5W30, ale niestety się zagapiłem i mechanik się nie spytał) i po zrobieniu na nim około 1 300 km wygląda na dość przepracowany.

Pomóżcie, bo zwariuje. Tak sie z żoną ciszyliśmy na zmianę samochodu przed rozrostem rodziny (przesiadka z TICO), a to taka h..., lipa :(. Z góry serdecznie dzięki za sugestie

Uzupełnie jeszcze, że żadna kontrola oleju czy check engine się nie pali. Co ciekawe, zaraz po zakupie w samochodzie kontrolka serwisowa (samochó z kluczykiem) gasła dopiero po włączeniu silnika, teraz gaśnie kilka sekund po włączeniu zapłonu