Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Moderator: piotii

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez Ralfi83 » 19 wrz 2017, o 18:33

Odkopie troche temat.
Moze mi ktos powiedziec przy jakiej temperaturze zalancza sie pierwszy bieg w silniku z16xer ten z jednym wiatrakiem za chlodnicami. Mam taka sytuacje ze testerem diagnostycznym da rade odpalic dwa biegi a tak normalnie to zalancza mi sie tylko ten drugi przy 108*C. Dodam tylko ze w skrzynce bezpiecznikow mam tylko jeden bezpiecznik nr6, numeru 5 brak.
Ralfi83
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 mar 2017, o 08:55


Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez marcinbijak79 » 6 gru 2017, o 23:22

Kolego wentylator powinien załączyć się przy temperaturze koło 102 stopni, może sterownik wentylatorów Ci padł, to częsty problem w Astrze, sam w Astrze G wymieniałem go ze 3 razy.
marcinbijak79
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 cze 2017, o 20:57
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez Ralfi83 » 6 gru 2017, o 23:50

Tylko ze jak by padl sterownik to pewnie wywalilo by mi jakis blad. Po podpieciu kompa raczej bylby widoczny.

Wlasnie nie moge doszukac sie info przy jakich temp. zalancza sie jaki bieg. Bo z tego co wiem to termostat puszcza przy 105C.
Ralfi83
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 30 mar 2017, o 08:55

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez marcinbijak79 » 29 gru 2017, o 16:58

W sumie kolego racja, powinno wywalić błąd wentylatorów na desce.
marcinbijak79
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 20 cze 2017, o 20:57
Lokalizacja: Kielce
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 23 maja 2018, o 20:11

Cześć.
Mam ten sam problem.
Dzisiaj rozebrałem opornicę.
Oczywiście spalone zwoje w tej zielonej ceramice.
Chcę zrobić rezystor jako sprężynkę z drutu wg Twojego opisu.
Czy mógłbyś napisać jaką oporność uzyskałeś na tej sprężynce.
Tak mi wychodzi, że skoro metr ma coś ponad 2 omy, to dwa druty skręcone razem o długości poniżej metra dały około 1 ohm ?

Sprawdziłem za pomocą prostego próbnika z 3 led, czy w 1,6XEP są 2 biegi, czy 3.
są na 100% tylko 2, pomimo tego, że są 3 przekaźniki (K11 się nie włącza - sprawny).
Widać Opel wyposażał wszystkie modele w takie same skrzynki bezpieczników dostosowane do 3 biegów wentylatora.
Pokazuje to też zresztą schemat dla XEP - czynne 2 przekaźniki.

Jutro nawijam tą spiralkę, zobaczymy jak długo podziała...
Załączniki
20180523_164710.jpg
20180523_164710.jpg (218.96 KiB) Przeglądane 15639 razy
20180523_172736.jpg
20180523_172736.jpg (146.32 KiB) Przeglądane 15639 razy
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez Cinmgq » 28 maja 2018, o 09:34

Witam i jak się udało zrobić tą opornie jeśli tak to byś się pochwali jak zrobiłeś. Bo mam ten sam problem?
Cinmgq
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2018, o 09:26
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 28 maja 2018, o 17:07

Cześć.
Jak jeszcze nie rozebrałeś opornicy, to proponuję zrobić na szybko i bezkosztowo wg mojego opisu:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3465697.html

Jeżeli odciąłeś już opornicę, to proponuję inną metodę niż sprężynka z drutu oporowego w kostce - ja w końcu taką zastosuję, pewniejsza, niż ta sprężynka z drutu oporowego (aczkolwiek dzisiaj kurier mi go przywiózł).
Zamówiłem ostatecznie 3 szt rezystorów 100W po 2,2ohm każdy. połączę je równolegle i wepnę się w instalację przed kostką.
Powinienem mieć jutro te rezystory, jak zrobię to wrzucę fotki i opis.

Cześć.

Sposób j.w działa, ale obroty went. za małe.

Oporność 3 rezystorów równolegle po 2,2 ohma wynosi około 0,7ohma, powinno być jedna mniej - około 2-3ohma,
zresztą ktoś tak na którymś forum pisał i miał rację.

Zrobiłem mały eksperyment i tak wychodzi.
Porównałem obroty na spalonej i reanimowanej opornicy i na drucie oporowym, potem przeliczyłem ten drut, jaką ma oporność i wychodzi troche powyżej 2 ohmy - wtedy obroty (oczywiście na słuch) są zbliżone do tych na opornicy oryginalnej.
Jutro nawijam sprężynkę.
Dla pewności zrobię (jeżeli się uda tak wykonać sprężynkę) 6 drutów fi 0,8mm o długości 48cm.
Załączniki
20180531_190221.jpg
20180531_190221.jpg (244.22 KiB) Przeglądane 15572 razy
20180526_115343.jpg
20180526_115343.jpg (168.25 KiB) Przeglądane 15572 razy
Ostatnio edytowano 31 maja 2018, o 20:09 przez GrzesiekSz-n, łącznie edytowano 1 raz
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez Cinmgq » 31 maja 2018, o 12:11

I jak tam udało się zrobić rezystor?
Cinmgq
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 28 maja 2018, o 09:26
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez molenda » 31 maja 2018, o 14:43

Witam mam ten sam problem mianowicie pacjent to Astra H 1.7 CDti 74KW

pali mi bezpiecznik (40) pod maską auta.

dodam że wyświetla mi błąd wentylatora a na liczniku pali się kontrolka samochodu z kluczykiem koloru żółtego, nowy bezpiecznik spalił się po załączeniu klimatyzacji
molenda
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 31 maja 2018, o 14:41

Re: Brak pierwszego biegu wentylatora chlodnicy

Postprzez GrzesiekSz-n » 2 cze 2018, o 12:35

Witam.

Skończyłem dzisiaj ten rezystor do Astry.
Ostatecznie drut oporowy 0,8mm Kanthal 6 x 48cm.
Robiłem próby z 2x (wtedy 16cm), 4x (wtedy 32cm) - grzeją się,
więc skręciłem 6x (dało 48cm) - grzeje się ale w normie, nie rozgrzewa się do czerwoności.

Próby robiłem tak, żeby uzyskań około 8-9V za opornicą, bo tyle daje opornica oryginalna, którą na chwilę reanimowałem,
na słuch obroty zbliżone do tych na 1-szym biegu wentylatora przy opornicy oryginalnej.

Działa, mam nadzieję, że długo :)
Załączniki
20180602_080313.jpg
styki zabezpieczone silikonem odpornym do 1500st. C (kominkowym)
20180602_080313.jpg (144.55 KiB) Przeglądane 15567 razy
20180601_180630.jpg
Przykręcona opornica
20180601_180630.jpg (182.03 KiB) Przeglądane 15567 razy
20180601_165434.jpg
Nawinięta opornica z końcówkami
20180601_165434.jpg (150.31 KiB) Przeglądane 15567 razy
GrzesiekSz-n
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 23 maja 2018, o 20:03
Silnik: 1.6 Z16XEP

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Klimatyzacja i ogrzewanie

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.