Strona 1 z 3

Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta, help

PostNapisane: 2 cze 2015, o 20:15
przez NowyPosiadaczAstry
Witam,

Mam problem ze swoją Astrą H. Mianowicie, kiedy załączę klimatyzację, strasznie wzmagają się, lewarek lata, wyczuwalne są drgania na kierownicy, nawet na lusterku wstecznym, ogólnie auto dostaje takiego obciążenia, chodzi jak traktor, to wszystko na postoju na biegu jałowym. Jak jadę, nie wiem bo nie słyszę, ale ogólnie mocno to irytuje. Co to może być, coś z klimatyzacją rozumiem? Czy np poduszki silnika mogą mieć związek?

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 3 cze 2015, o 11:54
przez szmic
zawsze jest duże obciążenie na klimie, ale nie do Tego stopnia jak u Ciebie, zacząłbym od sprawdzenia stanu paska klinowego - mam na myśli to czy jest luźny , czy też zbyt mocno naciągnięty, ewentualnie czy nie jest zatarte sprzęgło sprężarki, poduchy pod silnikiem to jest inny temat

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 3 cze 2015, o 16:59
przez NowyPosiadaczAstry
Byłem u mechanika i stwierdził, że tylna poduszka silnika może być winna tych drgań. Jego zdaniem poducha siadła, dlatego są drgania, a jak załączam klimę to wiadomo obciążenie drgania się wzmagają, poducha nie wyrabia. To jego zdanie.

Nie wiem co z tym paskiem i poduszkami pod chłodnicą... ale w poniedziałek będę u mechanika. Nawinę by sprawdził.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 23 lip 2015, o 08:01
przez exen
Pewnie już sobie poradziłeś.
Ja miałem podobnie w mojej Astrze H i u mnie wentylator chłodnicy klimatyzacji nie działał [skończyły mu się szczotki].
W takim przypadku kiedy jest gorąco jeździsz na klimie to dwie chłodnice muszą się efektywnie schładzać.
U mnie wentylator główniej chłodnicy próbował zbić tą temperaturę i wchodził na max obroty. Całe auto się telepało.

Doszedłem do tego, wymieniłem szczotki w pierwszym wentylatorze i wszystko wróciło do normy. Wentylator działa i cały układ chłodniczy pracuje cichutko.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 11 cze 2016, o 19:33
przez globii
Witam. Mam ten sam problem co kolega. Drzy całe autko po załączeniu Klimy. Co jest najciekawsze po odpięciu wtyczki wentylatora drgania zanikają. Stąd też wymieniłem poduszki chłodnicy co nic nie dało i zaraz za nim wentylator chłodnicy wody bo mam tylko jeden. Silnik z16xep. I juz nie wiem co to może być. Chyba ze cos z elektryką. Silnik dostaję obciążenie ale to w takim razie co alternator i regulator napięcia. Nie mam juz koncepcji:( a Wy?

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 12 cze 2016, o 06:20
przez exen
Podepnij się komputerem i zrób test wszystkich biegów wentylatora.
W zależności od wersji wentylatorem steruje moduł wentylatora lub bezpośrednio komputer.
Po wykonaniu testu j/w już będziesz wiedział gdzie szukać...

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 12 cze 2016, o 11:01
przez drahe
W Astrze H nie ma czegoś takiego jak moduł wentylatorów.
ECU steruje pracą wentylatorów.
Nie trzeba podpinac auta pod kompa żeby sprawdzić czy działają wszystkie biegi.
Wystarczy znajomość zasady działania przekaźnika :D

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 16 cze 2016, o 07:52
przez Mateusz_E
Cześć.

Proszę kolegów drahe i exen o kontakt i zabranie głosu, zwłaszcza w kontekście PW i kwestii diagnostyki pracy wentylatorów i wymiany szczotek w wentylatorze chłodnicy klimatyzacji.

Z góry wielkie dzięki.

Pozdrawiam.

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 16 cze 2016, o 16:28
przez exen
Wyciągnij ten wentylator i sprawdź w jakim stanie są szczotki. Wrzuć foty...

Re: Po uruchomieniu klimy duże drgania i głośna praca auta,

PostNapisane: 16 cze 2016, o 22:27
przez Mateusz_E
exen napisał(a):Wyciągnij ten wentylator i sprawdź w jakim stanie są szczotki. Wrzuć foty...


Przejdźmy z dyskusją z PW tutaj, bo zostanie to da potomnych przynajmniej. :)

Napisałeś mi, że jeżeli mam w okolicy sklep z takimi rzeczami to przy dostępności szczotek wystarczy 1 dzień na regenerację wentylatora.
Ja mam w okolicy co najmniej dwa takie sklepy, gdzie jest 30, 40, a może i 50 rodzajów i rozmiarów szczotek. Tylko że jestem niemal pewien, że przy tym napięciu i prądzie należy szukać szczotek miękkich, nie węglowych, a węglowo - miedzianych. Takich z zawartością przynajmniej, nie wiem, 30 - 40 % miedzi? Twardsze uszkodzą komutator, zespawa się to tam wszystko w środku, mam wrażenie... Napięcie przy uruchomionym silniku około 15 V, a bezpiecznik jest 40 A. Niezależnie od jego charakterystyki czasowo-prądowej, wielkość ta wskazuje na to, że pobór prądu przez ten wentylator jest spory.
I wychodzę z założenia, że takowe szczotki znajdę i teraz jest meritum mojej sprawy na tym etapie: dlaczego aż cały dzień? Czy, żeby wymontować wentylator trzeba demontować nie tylko grill ale i zderzak? Wygląda, że jest dojście do śrub mocujących dość swobodne bez konieczności demontowania zderzaka.
A jak rozebrać ten wirnik, żeby się do tych szczotek dostać? To jest nitowane czy na śrubach? Czy ich rozmiar jest standardowy czy jakiś nietypowy, jak to u Opla np. 5,5 zamiast 5?
Dlatego tak Cię wywoływałem do tablicy tą PW bo wtedy dostajesz e-mail i jest to forma ponaglenia, a ja chcę mieć to z głowy jak najszybciej, a wygląda, że w całym Wielkim Internecie tylko Ty wiesz jak to zrobić.
Proszę z tego miejsca o jakiś opis, a ja robiąc tą robotę (planuję to na sobotę od rana) wykonam możliwie dokładną fotorelację wraz z opisem i zamieszczę ją tu na forum w jakimś ewentualnie osobnym dedykowanym wątku.

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.