Kiedyś walczyłem z nagrzewnica w innym aucie , płukałem, dmuchałem, odpowietrzałem na zimnym, ciepłym itp, na wszytskie specyfiki czyszczące, odpowierzanie - płyn chłodniczy, wymiana termostatu , przerabiałem ogrzewanie reduktora instalacji gazowej wydałem wiecej niz kosztowałą nagrzewnica nowa, wymieniłem okazało się po rozcieciu starej , że była zatkana silkonem od pompy wody
koloru niebieskiego- kto tak zrobił wiem i nie powiem a stało sie to po wymianie rozrządu. Że jeden wąż od nagrzewnicy jest chłodniejszy to raczej normalne ale jeśli jeden jest ciepły a drugi zimny to jest zatkana, możesz zdjąć te węze i podłączyc inne i spróbować wlać wode i zobaczyć czy swobodnie przepływa( u mnie był przepływ ale słaby, jak trzymałem na wysokich obrotach to leciało ciepłe powietrze ale podczas normalnej jazdy było zimno). Nie marnuj czasu na te środki odtykające to nie pomoże. Kiedyś chciałem odetkać chłodnice wody , wsypywałem nawet kreta i nic to nie dało. Z tego co wiem w astrze h nie ma zaworu nagrzewnicy jaki to był w astrze g , który to sam serwis kazał usuwać bo się psuł, sterowanie ciepłe-zimne jest przez pokrętło- silniczek-klapka, jeśli się mylę to proszę poprawić.