Strona 1 z 2

Problem z nawiewem

PostNapisane: 6 paź 2017, o 17:06
przez Raiden238
Witam, mam problem z nawiewem otoz gdy zmieniam kierunek nawiewu cos skrzypi pod kierownica, nigdy tego problemu nie miałem aż do dzisiaj, co to moze byc?

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 7 paź 2017, o 20:58
przez hevimental
skrzypi silniczek od zmiany kierunku nawiewu

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 12 lis 2017, o 13:52
przez twrINN
Hej. U mnie też jest takie skrzypnięcie dziwne jak odpalę samochód. Dodatkowo zmiana kierunku nawiewu działa jakby z opóźnieniem.
Sprawdziłem błędy i pojawiło mi się B0234 - Usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza. Po skasowaniu błędu i próbie kalibracji błąd znowu się pojawia.
Czy może to być spowodowane przez silniczek?

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 23 lis 2017, o 11:12
przez tantalosus
Trudno powiedzieć. Przynajmniej dla mnie trudno powiedzieć. Czy problem w dalszym ciągu ma miejsce? Jeżeli tak, może będę umiał Ci pomóc, ale potrzebny mi będzie czas.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 13 gru 2017, o 13:54
przez eshnera
hevimental napisał(a):skrzypi silniczek od zmiany kierunku nawiewu


Dlaczego tak uważasz? Tak w ogóle wiesz co zrobić, aby z tym skończyć. Jeśli możesz, odpisz. Najlepiej odpisz tutaj, żeby była całkowita jasność.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 13 gru 2017, o 14:59
przez twrINN
Nie wiem jak z tym skrzypieniem, bo stamtąd dochodzą takie różne dźwięki. Na mój problem pomogło nasmarowanie mechanizmu. Konieczne jest zdemontowanie osłony kierownicy, włącznika światła i tej osłony nad pedałami. Nastawnika nie wykręcałem bo jest tam dosyć mało miejsca, popsikałem silikonem w sprayu a później gdzie dosięgnąłem palcem to nasmarowałem wazeliną techniczną. Konieczne było skasowanie błędu i kalibracja silniczków, poradziłem sobie dzięki op-com.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 23 gru 2017, o 21:12
przez szymlux
Witam. Miałem podobny problem ze skrzypieniem aż trzeszczało. Przesmarowałem mechanizm nastawu powietrza, przestało trzeszczeć lecz pojawił się nowy problem. Dystrybucja nie działa poprawnie. Nastawiając na szybę wieje na nogi itp. Sprawdziłem OP-COMem i pokazało błąd silniczka - skasowałem. Myślałem, że po kłopocie ale po kilku przestawieniach nawiewu problem powrócił, znowu OP-COM ale nic nie pokazał. Zdejmowałem klemę i ponownym założeniu silniczki jakby się resetowały, ale problem nadal występuje. Doczytałem, że to wina silniczka, wymiana na używany- nie pomogło. Kupiłem drugi panel- nie pomogło. Dodam, ze drugi silniczek od regulacji temperatury działa bez zarzutu. Szukając znalazłem to forum.
Proszę jeśli ktoś może mi pomóc i napisać lub przesłać jakieś materiały jak przeprowadzić OP-COMem kalibrację tego silniczka od dystrybucji powietrza.
Pozdrawiam.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 23 gru 2017, o 22:09
przez twrINN
Hej. W tej chwili ci nie pomogę musiałbym podpiąć się do samochodu, może jutro znajdę trochę czasu. Wiem że jest to dosyć upierdliwy problem zwłaszcza przy tej pogodzie. Opcja kalibracji jest dostępna z tego co pamiętam w menu "nadwozie", potem "klimatyzacja - ehe" a tam już zdaje się programowanie z lewej strony ekranu, tylko najpierw wypadałoby skasować błędy. W programowaniu jest cała lista a ta pozycja która cię interesuje to kalibracja silnika dystrybucji czy jakoś tak i następnie aktywuj. Dokładnie jak to wygląda opiszę jak się podepnę.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 24 gru 2017, o 20:30
przez szymlux
Dzięki za zainteresowanie. Czekam na informację.
Wesołych Świąt.

Re: Problem z nawiewem

PostNapisane: 28 gru 2017, o 16:47
przez szymlux
Hej. W china clone nie ma tych opcji, znalazłem jakiś professional, który chodzi pod kablem china i tam jest dostępna opcja testu i kalibracja silniczków krokowych. Nie wiem czy dobrze przeprowadzam kalibrację, bo jak ją aktywuję to silniczek cały czas się kręci aż się wyłączy i wywala usterka kalibracji klapki dystrybucji powietrza, skala jest w stopniach. gdy nastawię na szybę to powiedzmy pokazuję 80 stopni ale gdy przestawiam i wracam na szybę to jest inna wartość i wieje na twarz. Czy te nastawy jakoś trzeba zapamiętać (zapisać)?
Może ktoś napisze na jakim nastawie ile stopni. Jutro jeszcze powalczę, ewentualnie zamontuję stary silniczek może coś zadziała