Strona 1 z 1

Brak ogrzewania na niskich obrotach

PostNapisane: 14 sie 2019, o 19:06
przez narauszu
Witam wszystkich serdecznie,
posiadam Astre H 2005r. silnik 1.6 Xep 105km + LPG Stag , dzisiaj jak jechalem do pracy to zauwazylem ze autko nie daje ogrzewania na niskich obrotach :( Znaczy się podczas jazdy pow. 2000 obrotow leci cieple powietrze, po minucie na postoju na swiatlach zaraz zaczelo leciec zimne ;( zaobserwowalem tez w trybie diagnostycznym ze drastycznie szybko spada temperatura cieczy chlodzacej ze 109 do 92 w trakcie np. 1-2 min na swiatlach ;( Dodatkowo podczas jazdy cos zaczelo piszczec szurec tak jakby w okolicach schowka lub gdzie tu w okolicy pasazera z przodu, takie dziwne odglosy jakby szuranie jakby jakiś wiatrak?
Prosze o pomoc czy ktos tak mial ;(
Jakies 2-3 miesiace temu wymienialem sam rezystor dmuchawy + filtr kabinowy, bo nie dzialal 1,2,3 bieg dmuchawy , ale chyba nic nie zepsulem bo wszystko bylo ok przez ten czas az do dzis :(
Ostatnio dolalem tez plynu do chlodnicy bo wyskoczyl komunikat coolant level check ;(

Wszelkie rady pomysly mile widziane

Re: Brak ogrzewania na niskich obrotach

PostNapisane: 30 lis 2019, o 15:10
przez topiq
Czy jeżeli ustawisz wyższą temperaturę w czasie, kiedy zaczyna wiać chłodniejsze powietrze, to wraca ciepłe czy nadal zimne? Może wiatrak się zaciera skoro zaczyna pod schowkiem hałasować. Rezystor pewnie z jego powodu padł. Usunąłeś skutek nie przyczynę. Może też być problem z klapkami mieszacza. Trzeba by posłuchać co się dzieje, kiedy zaczyna lecieć chłodne powietrze. Czy słychać jakiś dźwięk pod konsolą. Masz manual czy klimatronik?
Może też być zamulona nagrzewnica, która poprawnie działa przy wyższych obrotach. Skoro wcześniej było dobrze, to nie sądzę by to była wina złej instalacji LPG. Ale i tak się zdarzało. Jak wygląda płyn chłodniczy? Jest czysty i klarowny czy zrobił się mętny i ciemny?

Re: Brak ogrzewania na niskich obrotach

PostNapisane: 30 lis 2019, o 23:22
przez piotii
oczyściłem i edycja postów 8-)

Re: Brak ogrzewania na niskich obrotach

PostNapisane: 1 gru 2019, o 10:46
przez narauszu
Cześć problemy były dwa, pierwszy to wycieki z pompy wody wymieniłem ja a drugi problem to uszkodzona dmuchawa i przez to rezystor się spalił , wymieniłem i póki co jest dobrze chociaż nie brałem oryginału dmuchawy a jakiś zamiennik i powiem wam że sporo głośniej chodzi , no ale to już wiadomo jak ktoś chce inwestować więcej to polecam oryginał dmuchawy ;)