Tylnie światła, kierunkowskazy, stop, wsteczny
Napisane: 12 lut 2015, o 09:12
Witam serdecznie,
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i mam nadzieję, że nie złamie żadnej zasady regulaminu.
Starałem się przeglądnąc forum i nie znalazłem podobny informacji.
Posiadam Astre 3 H z 2005 roku 1,7 CDTI
Mój problem:
Około 2 miesięcy temu pierwszy raz zauważyłem problem z kierunkowskazami. Objawami było szybkie miganie, raczej nie przez żarówkę. Zdarzało się to bardzo nie regularnie, czasami nawet raz na tydzien lub wogóle a czasami kilka razy pod rząd, raz prawy a raz lewy kierunek też bez reguły. Wtedy zauważyłem że światło kierunku z tyłu przerywa i zanika.
Przeciścłem styki w tylnych lampach, większość bezpieczników, takie duże klemy w tylnym przedziale bezpieczników, no i na chwilę się uspokoiło. W zimie spalił mi się bezpecznik od spryskiwacza, wymieniłem no i objaw sie pojawił.
W warsztacie powiedzili mi że cieżko cokolwiek powiedź jak uszkodzenie nie jest trwałe bo wtedy nie udało mi się wymusić problemu, powiedzieli mi że może przerywacz sie zacina.
Wczoraj wieczorem jak wbiłem wsteczny, to w garażu na ścianie zauważyłem że on też miga, tzn. przerywa, zanika, itp. A dzisiaj rano jak jechałem do pracy kazałem żonie żeby zobaczyła na światła tylnie, wsteczny, hamulec, kierunki, a nawet światełko w bagażniku no i faktycznie wszystko mi raz świeci raz nie, raz słabo raz mocno, przerywa itp. a czasami świeci normlanie.
Zacząłem ruszać klemami w bagażniku, bezpiecznikami w przedziale silnikowym, zrestartowałem akumulator, nic nie pomogło.
Dlatego bardzo proszę o pomoc od czego zacząć, czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za przekaz prądu do tyłu? Bo nasuwa mi się tylko kiepska masa.
Gdzie dokładnie mogę znaleść coś pod tylnim siedzeniem? (znalazłem jakieś info na forum o jakiejś kostce)
Może jakieś inne sugestie? Mam nadzieję że to nie przez CIM'a
A może ma ktoś jakiś schemat okablowania Astry?
Jeszcze tylko dodam że posiadam skrzynke bezpieczników w bagażniku tą wersje większa
I restart swiateł (normalnym włącznikiem) eliminował usterkę na około 2-3 sekundy.
Objaw pojawia się przy zwiększonej wilgotności, pierwszy raz pojawił się podczas powrotu z gór jak złapał nasz deszcz na szczycie. W Aucie wszystko było wilgotne.
Bardzo proszę o jakąs pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem forum więc proszę o wyrozumiałość i mam nadzieję, że nie złamie żadnej zasady regulaminu.
Starałem się przeglądnąc forum i nie znalazłem podobny informacji.
Posiadam Astre 3 H z 2005 roku 1,7 CDTI
Mój problem:
Około 2 miesięcy temu pierwszy raz zauważyłem problem z kierunkowskazami. Objawami było szybkie miganie, raczej nie przez żarówkę. Zdarzało się to bardzo nie regularnie, czasami nawet raz na tydzien lub wogóle a czasami kilka razy pod rząd, raz prawy a raz lewy kierunek też bez reguły. Wtedy zauważyłem że światło kierunku z tyłu przerywa i zanika.
Przeciścłem styki w tylnych lampach, większość bezpieczników, takie duże klemy w tylnym przedziale bezpieczników, no i na chwilę się uspokoiło. W zimie spalił mi się bezpecznik od spryskiwacza, wymieniłem no i objaw sie pojawił.
W warsztacie powiedzili mi że cieżko cokolwiek powiedź jak uszkodzenie nie jest trwałe bo wtedy nie udało mi się wymusić problemu, powiedzieli mi że może przerywacz sie zacina.
Wczoraj wieczorem jak wbiłem wsteczny, to w garażu na ścianie zauważyłem że on też miga, tzn. przerywa, zanika, itp. A dzisiaj rano jak jechałem do pracy kazałem żonie żeby zobaczyła na światła tylnie, wsteczny, hamulec, kierunki, a nawet światełko w bagażniku no i faktycznie wszystko mi raz świeci raz nie, raz słabo raz mocno, przerywa itp. a czasami świeci normlanie.
Zacząłem ruszać klemami w bagażniku, bezpiecznikami w przedziale silnikowym, zrestartowałem akumulator, nic nie pomogło.
Dlatego bardzo proszę o pomoc od czego zacząć, czy jest jakiś bezpiecznik odpowiedzialny za przekaz prądu do tyłu? Bo nasuwa mi się tylko kiepska masa.
Gdzie dokładnie mogę znaleść coś pod tylnim siedzeniem? (znalazłem jakieś info na forum o jakiejś kostce)
Może jakieś inne sugestie? Mam nadzieję że to nie przez CIM'a
A może ma ktoś jakiś schemat okablowania Astry?
Jeszcze tylko dodam że posiadam skrzynke bezpieczników w bagażniku tą wersje większa
I restart swiateł (normalnym włącznikiem) eliminował usterkę na około 2-3 sekundy.
Objaw pojawia się przy zwiększonej wilgotności, pierwszy raz pojawił się podczas powrotu z gór jak złapał nasz deszcz na szczycie. W Aucie wszystko było wilgotne.
Bardzo proszę o jakąs pomoc.