Strona 1 z 2

Alternator

PostNapisane: 21 maja 2012, o 19:39
przez Janusz
Witam wszystkich na forum,

Mam Opel Astra 3, 1,7 CDTI typ silnika Z17DTH, ISUZU, Moc 100 KM.
Zamontowany jest alernator 12V 100A LR 1100-508F Hitachi.
Napięcie ładowania bez obciążenia wynosi 13,6 V.
Po włączeniu wszystkiego co możliwe (światła długie i krótkie, stop, grzanie szyby, przeciwmgielne, klima, dmuchawa, wycieraczki, radio) napięcie spada do 12,2 V.
Jak skręcę kierownicą i załączy się wspomaganie to napięcie jest poniżej 12V
Test na biegu jałowym.
Jak podkręcę obroty do 3000, napięcie skoczy do 12,4 V przy obciążeniu jak wyżej.
Czy tak ma być?
Jakie powinno być napięcie w tym modelu?
Ile może się zmieniać?
Wyświetlacz w trybie testowym podaje U-Reference 13,5V.
Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.

Co 3 miesiące muszę ładować akumulator (12V;60Ah;370A wg DIN / 600A wg EN).
Jest niedoładowany.
Pozdrawiam

Re: Alternator

PostNapisane: 22 maja 2012, o 22:14
przez marb
Na pewno tak nie może być.
Akumulator musisz ładować ręcznie, bo nie masz praktycznie ładowania w samochodzie. Na rozgrzanym silniku napięcie ładowania powinno się wahać między 13.6-14.2 V.
Jak dla mnie padnięty regulator napięcia.

Re: Alternator

PostNapisane: 24 maja 2012, o 15:21
przez Janusz
Witam,

dzisiaj wymieniony regulator napięcia.
Sytuacja bez zmian.
Podpiąłem nowy akumulator aby sprawdzić czy problem pochodzi ze starej baterii.
Sytuacja bez zmian.

Żałuję tylko, że gdy miałem altka wymontowanego to nie zbadałem uzwojeń.
Ale chyba będę musiał to zrobić.

Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.

Re: Alternator

PostNapisane: 25 maja 2012, o 11:21
przez marb
W tych modelach niestety altki lubią padać :(

Czy przy starcie zapala Ci się w ogóle kontrolka ładowania?
Sprawdzałeś, czy nie wyskakują jakieś błędy?

Sprawdź jeszcze klemę przy akumulatorze i diody prostownicze przy altku.
Zakładam, że napięcie odczytujesz w Test-mode lub na akumulatorze. Spróbuj też zmierzyć bezpośrednio na wyjściu z altka.

Re: Alternator

PostNapisane: 25 maja 2012, o 19:07
przez Janusz
Kontrolka ładowania jest sprawna. Gaśnie zaraz po odpaleniu.
W trakcie pracy silnika nie żarzy.
Błędy są dwa: 050074 oraz 007071.
Klemy czyste zadbane z pewnym zaciskiem.
Diody wymienione razem z regulatorem. Jest to cały zespół (szczotki plus diody).
Napięcie odczytuję na Test-mode ale poparte odczytem na klemach przy pomocy woltomierza. Wyniki są identyczne.
Na wyjściu z altka nie mierzyłem.

Proszę użytkowników tego samego modelu o sprawdzenie jak mają w swoich samochodach i podzielenie się informacją.

Re: Alternator

PostNapisane: 29 gru 2012, o 22:18
przez machu178
Witam jestem nowym uzytkowinikiem i forum i opla astry h z tym ze mam 1.7 80 koni i mam pytanie czy moze to jest prawda ze w tych silnikach .1.7 80 koniu tez czesto padaja altrnatory ??

Re: Alternator

PostNapisane: 30 gru 2012, o 02:11
przez radint
We wszystkich isuzu:P od 80-125KM, są na dole i narażone na wszystko co leci z drogi:/ woda itp. U mnie też tak było z ładowaniem ale co najlepsze, winą była klema plusowa, są one zaciskane na przewodach i najczęściej na zacisku się kruszą (nie widać pod izolacją) ładowanie było marne 12,4 chyba. Dałem do sprawdzenia alternator 140A mam akurat, facet się pyta czy na głowę nie upadłem, bo u niego na stole ładował jak szalony i zapytał jakie auto, pierwsze co wskazał to sprawdzenie klemy czy się nie grzeje. Uciąłem przewód założyłem skręcaną i problem znikł jak ręką odjął.

Re: Alternator

PostNapisane: 30 gru 2012, o 19:17
przez machu178
to czyli co to nie prawda ze to taka czesta awaria ten altrnator w astra h 80 koni ?? czy dosc yo jest czesta usterka

Re: Alternator

PostNapisane: 31 gru 2012, o 13:06
przez andy17d
Altek od 80KM nie jest jakoś szczególnie awaryjny w porównaniu do reszty. Poza tym altki mogą być od dwóch producentów.

Re: Alternator

PostNapisane: 31 gru 2012, o 22:11
przez machu178
no rozumiem pytam bo tak kazdy pisze ze alternatory sie sypią w astrach i kurcze sam niewiem czy w 1.7 80 km to tez tak czesto ale jak mowicie ze nie czesto to chyba bedzie dobrzeee