Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Kontrolka AIR BAG

Moderatorzy: piotii, miranda

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez darekg530 » 12 gru 2016, o 18:30

Witam! Niedawno zaczęła mi się świecić kontrolka od Air Bag.Po wyłączeniu samochodu kontrolka gasła po czym znów się zapalała. Przeszukałem kilka naście postów na ten tema, które nie wnosiły nic specjalnego do sprawy. Ponieważ uporałem się z tym problemem pragnę podzielić się swoja wiedzą. Tak jak wspomniałem wcześniej kontrolka po wyłączeni zapłonu gasła by za jakiś czas się pojawić. Zacząłem przyglądać się bliżej całej sprawie. Zauważyłem ze przy kręceniu kierownica zaczyna zapalać się kontrolka.Zrobiłem nawet pomiar opkomem przy kręceniu kierownica błąd poduszki się pojawia a rezystancja rośnie z 2.7 Ohma do 7.Po sczytaniu błędu okazało się że jest to błąd B0012 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1), rezystancja za wysoka. za jakiś czas doszedł drugi błąd B0012 - Przerwany obwód zapłonnika poduszki powietrznej kierowcy (etap 1).Objawy które wystąpiły nakierowały mnie na moduł CIM w kierownicy. Sam moduł a właściwie jego płyta (elektronika ) nic nie maja do poduszki powietrznej. W module CIM jest tylko jedna rzecz związana z Air Bag . jest to taśma która obraca sie razem z kierownicą i zapewnia "łączność " z sterowaniem radia z kierownicy itd. Przez tą taśmę przechodzą cztery ścieżki które zasilają odpalanie poduszki powietrznej . Taśma łączy się z jednej strony z wtyczkami do poduszki z drugiej strony z łączem, które dalej biegnie sobie przez wiązkę, Po rozebraniu taśmy okazało się że zaczyna w jednym miejscu pękać. I to właśnie jest przyczyna pojawiania się kontrolki Air Bag i w/w błędów. Można wymienić taśmę na nową i to chyba najprostsze rozwiązanie. ja jednak postanowiłem taśmę przyciąć i przylutować do łączy.Teoria bardzo prosta , wykonanie już trochę mniej.Pierwsze trzeba uważać na taśmę ponieważ trzeba ją umiejętnie później włożyć i ustawić w pozycji koła na wprost bo inaczej taśma zostanie zerwana. Ja policzyłem obroty taśmy podzieliłem na pół i wyszło mi 10 obrotów w lewo i 10 w prawo. Drugie trzeba wyjąć do lutowania samo łącze, żeby je wyjąć trzeba w odpowiednie miejsca wsunąć coś bardzo cienkiego i płaskiego tak by zwolnic małe zaczepy na wtyczce (1 szt) i łączu (3 szt).Po tym wszystkim odciąłem końcówkę taśmy i zostawiłem sobie miedziane ścieżki na łączu do którego fabrycznie są zgrzane. Uznałem że lepiej będzie mi się lutować miedz do miedzi. Po całej operacji poskładałem Cim i wykasowałem błędy. przejechałem ok 40 km i na razie jest O.K Podsyłam fotki. Prz y otwieraniu Cim proszę uważać bu nie zmienić pozycji małego białego kółeczka, w przeciwnym razie czeka nas kalibrowanie kąta skrętu kierownicy. Nie jestem fachowcem a domowym majsterkowiczem ale mam nadzieje że udało mi się przybliżyć temat.
Załączniki
Bez_tytułu_1.jpg
Bez_tytułu_1.jpg (228.22 KiB) Przeglądane 14506 razy
20161212_084145.jpg
20161212_084145.jpg (244.63 KiB) Przeglądane 14510 razy
received_1893853254168901.jpeg
received_1893853254168901.jpeg (140.41 KiB) Przeglądane 14511 razy
Ostatnio edytowano 12 gru 2016, o 18:43 przez darekg530, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
darekg530
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 17:10
Silnik: 1.4 Z14XEL


Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez drahe » 13 gru 2016, o 23:00

Bez problemu można wymienić samą obudowę ze sprawną taśmą.Nie widzę większego sensu w takiej rzeźbie jak opisałeś.
Ale wiadomo każdy rzeźbi jak może.
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez darekg530 » 14 gru 2016, o 22:07

Tak zgadzam się można, kupiłem najtańszy CIM na allegro. Ale postanowiłem się zmierzyć z tym problemem i koszt mojej naprawy to 0 złotych satysfakcja bezcenna.
Avatar użytkownika
darekg530
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 17:10
Silnik: 1.4 Z14XEL

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez doro87 » 2 lis 2017, o 11:09

I u mnie pojawił się problem z taśmą. Już kiedyś to przerabiałem kupiłem CIM z takimi samymi oznaczeniami jak mój i wymieniłem samą obudowę z taśmą.

Kolego Drahe. Moj airbag kierowcy posiada jedną wtyczkę zieloną. Znalazłem na serwisie aukcyjnym niedrogi CIM jednak z dwoma wtyczkami, czy taśma i i wtyk z tyłu w CIMie różnią się w takim przypadku?
doro87
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 lis 2017, o 11:00
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez darekg530 » 2 lis 2017, o 12:43

Myślę,że taśma jest taka sama we wszystkich CIM-ach. Sam kupiłem CIM z jedną wtyczką a posiadam poduszkę z dwoma wtyczkami. Przełożyłem taśmę i wszystko działało. Różnica jest tylko we wtyczce, od której odchodzą dwa kable z wtykami (żółty i fioletowy albo zielony ) ilość pinów w gnieździe CIM ( górna obudowa) jest taka sama.Na zdjęciu w moim poście jest zdjęcie pinów które trzymam w dłoni) Różnica występuje w dolnej części obudowy ( tej z płytą elektroniczną)tam brakuje jednego łącza( patrz na zdjęcie). Myślę ze możesz kupić CiM z dwoma wtyczkami ale będziesz musiał metoda prób i błędów sprawdzić którą wtyczkę podpiąć. Jeśli masz OP- coma to nie ma problemów bo gdy źle podepniesz dalej będzie świecić lub się zaświeci kontrolka AIRBAG i komputer złapie błąd , który będziesz musiał wykasować. Możesz też wymienić ( przełożyć ) cały kabelek z wtyczką zielona ale nie polecam , bardzo ciężko jest wyjąć z obudowy. Nie polecam również przekładania samej taśmy. Zrobiłem to, jak naprawiana prze zemnie wcześniej taśma uległa jednak uszkodzeniu. Dużo roboty a co najważniejsze trzeba prawidłowo ułożyć z powrotem taśmę. Mnie się ta sztuka nie udała i po jakimś czasie taśma pękała i ostatecznie też wymieniłem całą górną obudowę CIM ( z taśmą). Pasuje każda nawet gdy nie będą się zgadzać oznaczenia ,ważna jest tylko czy ma się dwie czy jedna wtyczkę ( starą oryginalna obudowę z numerem lepiej zachować ).
Załączniki
20171102_115654.jpg
20171102_115654.jpg (218.2 KiB) Przeglądane 13787 razy
20171102_115158.jpg
20171102_115158.jpg (243.79 KiB) Przeglądane 13787 razy
Avatar użytkownika
darekg530
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 sty 2015, o 17:10
Silnik: 1.4 Z14XEL

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez drahe » 3 lis 2017, o 15:45

doro87 napisał(a):I u mnie pojawił się problem z taśmą. Już kiedyś to przerabiałem kupiłem CIM z takimi samymi oznaczeniami jak mój i wymieniłem samą obudowę z taśmą.

Kolego Drahe. Moj airbag kierowcy posiada jedną wtyczkę zieloną. Znalazłem na serwisie aukcyjnym niedrogi CIM jednak z dwoma wtyczkami, czy taśma i i wtyk z tyłu w CIMie różnią się w takim przypadku?


Mam taką taśmę na 1 wtyk sprawną.
drahe
Weteran
 
Posty: 599
Dołączył(a): 23 sie 2013, o 21:47
Lokalizacja: Zabrze
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez northouse » 28 sie 2018, o 20:28

Witam
niedawno Kupiłem Astrę i odkryłem że klakson nie działa jak i od czasu do czasu zapala się kontrolka Airbag i wydawało mi się że ma to związek z kręceniem kierownicą
tak więc chciałem rozebrać CIM i wyczyścić styki
operacja udała się, po przeczyszczeniu klakson działa a kontrolka zniknęła
ALE.. tyle że po zdjęciu airbag odkryłem że ktoś pociął kable, mam dwa wtyki a do jednego wsadził opornik
poduszka wygląda na sprawną i nie wystrzelona
załatwiłem więc sobie nowy kabel na dwa wtyki podpiąłem ją ale od razu wywala błąd airbag
pytanie co rzeźbił jakiś rzeźnik i pytanie Co może być przyczyną jego rzeźbienia czy to że takie objawy może dawać sama w sobie uszkodzona poduszka? i muszę wymienić ją na inną czy może być to uszkodzenie gdzieś w samochodzie lub CIM.?
Przypominam że gdy wepnę spowrotem opornik pod fioletowy wtyk, kontrolka gaśnie na stale i mozna jezdzic, i że wspinając poduszkę zapala się na stałe. Czy nowa inna poduszka tu pomoże?
northouse
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2018, o 20:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Kontrolka AIR BAG

Postprzez northouse » 30 sie 2018, o 19:39

Nikt nic.?
Dziś udało mi się podpiąć inną poduszkę też na dwa naboje dwa wtyki i dokładnie dzieje się to samo
Tak więc koncepcja mi padła
pytanie inne, opornik mam podpięty tylko pod fioletowy wtyk żółty Nie ma opornika Wtedy wszystko działa
.. a nie powinno być tak że i pod jeden i po drugiej powinien być wpięty opornik żeby oszukac komputer?
jesli tak to czy przypadkiem nie powinienem mieć poduszki z jednym wtykiem bo ktoś po przekładał części?
mozna to jakos sprawdzic?
northouse
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 28 sie 2018, o 20:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 33 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.