lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
3 paź 2016, o 20:19
przez hoodzix
Witam. Mam do Was pytanie. Przy kupnie auta na stacji diagnostycznej pan diagnosta powiedział, że mam angielski reflektor przedni od strony kierowcy. Świecił tak jak ten po drugiej stronie, ale w lustrzanym odbiciu. Ale zacząłem szukać i niby oznakowanie E1, które posiadam, mówi że to lampa z homologacją na Niemcy, a angielska by miała E11. Ale fakt, świeci totalnie nie tak, choć lampa wydaje się być oryginałem. Jakieś pomysły?
- CAM04812_resize.jpg (136.89 KiB) Przeglądane 17756 razy
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
6 paź 2016, o 22:21
przez umek19
Moim zdaniem twoja lampa to anglik ale:
opcja 1 - źle włożona żarówka albo wymień na inną żarówkę i dobrze ją załóź
opcja 2- ktoś wymienił odbłyśnik na angielski- jeśli nie masz soczewek i odbłyśnik angielski to nic z tym nie zrobisz czyli możesz rozkleić lampę i wymienić odbłyśnik albo kupić nową lampe
homolgacja e1 nic nie znaczy bo oznacza tylko kraj w jakim była lampa homologowana czyli e11 bedzie oznaczało homologacje europejska w wielkiej brytanii ale może być przeznaczona na ruch prawo stronny co "oznaczają strzałki" - sprawdziłem 4 samochody i we wszystkich sa oznaczenia jak u Ciebie a lampy świeca prawidłowo w mojej astrze też strzałki są w ta stronę jak u ciebie
znalazłem cos takiego ale jak to sie ma do rzeczywistości ?:
"Na kloszu lampy, na mocowaniach lub plastikowych elementach wybijane są cechy homologacji.
Dla nas najistotniejsze to, czy lampa posiada homologację "E", czyli dopuszczenie do ruchu w Europie.
Może występować jako samodzielna litera "E" w kółku, lub może występować przy niej numer, który oznacza kraj wydający homologację:
E1 - Germany. E2- France. E3- Italy. E4- Netherlands. E5- Sweden. E6- Belgium. E7 - Hungary. E8- Czech Republic. E9- Spain. E10- Yugoslavia. E11- Britain. E12- Austria Lee. E13- Luxembourg. E14- Switzerland. E16- Norway. E17- Finland. E18- Denmark. E1 9-Romania. E20- Poland. E21-- Portugal. E22- Russia. E23- Greece. E25- Croatia. E26- Slovenia. E27- Slovakia. E28- White Russia. E29- Estonia. E31- Bosnia and Herzegovina. E37- Turkey.
Oczywiście nie oznacza to, że w Polsce możemy używać tylko lamp z homologacją E20 - każda jest akceptowana, gdyż kraje UE zobowiązane są do akceptowania swoich homologacji.
Następnie na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:
A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon
Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.
Zagadnienie dlaczego te literki mają takie wielkie znaczenie opiszę później, bo to bardzo ważna rzecz.
Dodatkowo, na kloszu najczęściej naniesiony jest typ żarówki, który może być użyty:
H1, H3, H4, H7 dla żarówek halogenowych, oraz D2S lub D2R dla lamp wyładowczych ( xenon ).
Należy pamiętać, co jeszcze raz powtórzę, że lampa posiada homologację jedynie gdy używa się jej z typem żarówki, dla jakiej została zaprojektowana!
Dla przykładu: jak odczytać homologację lampy, która posiada oznaczenie na kloszu: "HC/R 25 E3 03A 32507" ?
Już wyjaśniam:
"HC/R" oznacza lampę halogenową ( "H" ), "C" światło mijania, a "R" światło drogowe. Ukośnik mówi, że światła te nie mogą świecić jednocześnie;
"25" dostarcza nam informacji o intensywności światła reflektora;
"E3" oznacza, że reflektor został zatwierdzony zgodnie z obowiązującymi przepisami UE we Włoszech;
"03A" oznacza, że w reflektorze zawarte jest światło postojowe ( "A" ), a przepisy go dotyczące zmieniano trzy razy;
"32507" to pięciocyfrowy numer homologacyjny.
Dodatkowo na lampie mogą znajdować się wybite strzałki, które informują czy reflektor jest dopuszczony do ruchu prawostronnego ( "<--" lub brak strzałek ), lewostronnego ( "-->" ) lub lampy są symetryczne i można używać ich w USA ( "<-->" )."
Może po tej nalepce coś się wyjaśni bo tak na pewno oznaczona jest lampa do ruchu prawostronnego
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
7 paź 2016, o 16:40
przez hoodzix
dzięki za trafną odpowiedź
dzisiaj poprosiłem jedną Panią na parkingu, czy mogę obejrzeć, co ma nabite na reflektorze i zdębiałem, bo strzałki szły tak samo
Ale przyglądnąłem się odbłyśnikowi i wyszło szydło z worka - i mnie jest taka wypustka, powodująca odcięcie światła po drugiej stronie, niż być powinno...
Cóż - ktoś coś grzebał i trzeba będzie ponieść koszta
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
8 paź 2016, o 02:05
przez umek19
przy zakupie lampy uważaj na teksty : "oryginalna " "europa" bo oryginalna z europy to też angielska, najtańsza używana jaką znalazłem do ruchu prawostronnego to około 100zl
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
8 paź 2016, o 07:02
przez hoodzix
to dobrą cenę widziałeś - ja ciągle widzę po 300 za oryginał
Wiem - trzeba będzie uważać, może kupię zamiennik nowy?
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
8 paź 2016, o 07:05
przez astra110
Witam
Mam takie może głupie pytanie:
Czy auto "wyprodukowane" dla Holandii powinno mieć lampy z homologacją E4 (Holandia) czy mogą być z homologacją innego kraju np E26(Słowenia)?
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
8 paź 2016, o 07:08
przez hoodzix
raczej może mieć E26 - wczoraj oglądałem auto z polskiego salonu i też miały E26
Ważne jak wygląda odbłyśnik - w lewym taka łezka powinna być po prawej stronie, tak samo w prawym reflekotrze. To powoduje odcięcie światła.
Re: lampa europejska, a świeci jak angielska
Napisane:
8 paź 2016, o 20:03
przez umek19
Homologacja jest z kraju w jakim lampa była wyprodukowana, e26 maja lampy poliftowe czyli takie srebrne, czarne maja e1 ale wynika to tylko z położenia fabryki lamp(zdjęcie wyżej), a nie rynku przeznaczenia. Możliwa jest sytuacja , że lampy produkowane w Niemczech sa produkowane do ruchu prawostronnego i lewostronnego i będą miały homologacje e1 a beda miały inny odbłyśnik---
Mozliwa jest sytuacja wyprodukowania lampy w chinach i dajemy znaczek CE i uzywamy w europie
Gdybym miał sobie kupic lampe to to bym kupił nowy zamiennik depo lub tyc ale wtedy trzeba wymieniać obie lampy bo lewa od prawej bedą sie różniły wyglądem przy wymianie jednej. Zawsze nowa lampa świeci dużo lepiej niż stara nawet w oryginale.