Nie działa Klima i Tempomat.
Napisane: 28 gru 2016, o 14:16
Witam wszyskich forumowiczów i z góry proszę o cierpliwość jak coś pokręcę-to mój pierwszy post tutaj.Przeglądam forum od kilku tygodni ale nie mogę nic dopasować do moich problemów.Zacznę od początku,we wrześniu kupiłem Astrę SRI 2,2 2007rok.Pierwszy miesiąc wszystko działało jak talala,a pomiesiącu się zaczęło najpierw wysiadł akumulator ,powiedziałem a co tam "pierwsze koty za płoty",kupiłem mu nową Vartę-niech się kręci(autko miało mały przebieg 77tyś-udokumentowany).Po dwóch tygodniach i kilkuset kilometrach znowu porażka zapaliła się lampka z kółkiem i samochodzik turlał się tylko max 40-50 km/h.Ledwo doczłapaliśmy się do domu i po małym googlowaniu wypedałowałem DTC P1191,P1614.Okazało się że padła pompa paliwa wysokiego ciśnienia.Po podłączeniu mojego warsztatowego scanera wyskoczyło jeszcze U2108 Can-Bus no com.z ABS /TC reprogram lub wymień ECU,U2103 i P0460 ,u2100-c,U2105.
Pogrzebałem w necie i zgodnie z tym co znalazłem spróbowałem ponownie wskrzesić nieszczęsną pompę przez napełnienie olejem hydraulicznym,co odniosło pewien skutek ale krótkotrwały po kilku kilometrach wszystko wracało z powrotem(kody i tryb awaryjny).Nie było co płakać trzeba było zamówić nową pompkę,co uczyniłem i po dwóch tygodniach zamontowałem.W między czasie kasowałem błędy moim skanerem conajmniej parę razy ale na koniec wszysko zadziałało tzn.to znaczy pompa pompowała a błędy nie powracały.Niestety tak mi się tylko zdawało,bo po kilku dniach idylli mój syn który nią jeździł zauważył że klima nie działa a później ja że tempomat również się poddał.Podłączyłem zegary do klimy i okazało się że gaz nie uciekł ale ECU nie widzi ciśnienia 0 kpa napięcie 1.02V i nie daje napięcia na kompresor. Po zmostkowaniu Przekźnika K11 sprężarka rusza i zaczyna chłodzić ale długo nie trzymałem bo wiatrak nie chodzi.Spróbowałem zamienić czujnik ciśnienia na używany ale dalej nie działa(może też strzelony bo z rozbitka).Po skanowaniu wyskoczyła spora lista kodów :
U2103-c,P0460,P0120,P1112,P1550,P0190,U2100.
A tak gwoli ścisłości napotkałem taką informację" ECM odometer value 1262.54 km" - co to może oznaczać?
W tej chwili nie mam pomysłu jak to ugryźć a tu jeszcze ten nieszczęsny tempomat-czyżby CIM chciał coś dołożyć od siebie? Jak na te kilka miesięcy to myśle że "nie źle"nam poszło bo nie wskomniałem o obudowie kluczyka i zapachu benzyny na ostro jechanych zakrętach.
I to by było tyle, więcej grzechów nie pamiętam ale serdecznie żałuje(oby nie zakupu tej taczki).
PS. Jak się da to to naprawić to obiecuje że jej zapomnę ,bo jeżdzi się nią nieźle. To na tyle moich wypocin ,za wszyskie wskazówki będę wdzięczny a przy okazji Wsołych Świąt(trochę spóźnine) i Szczęśliwego Nowego 2017Roku.
Z powżaniem Darek J.
Pogrzebałem w necie i zgodnie z tym co znalazłem spróbowałem ponownie wskrzesić nieszczęsną pompę przez napełnienie olejem hydraulicznym,co odniosło pewien skutek ale krótkotrwały po kilku kilometrach wszystko wracało z powrotem(kody i tryb awaryjny).Nie było co płakać trzeba było zamówić nową pompkę,co uczyniłem i po dwóch tygodniach zamontowałem.W między czasie kasowałem błędy moim skanerem conajmniej parę razy ale na koniec wszysko zadziałało tzn.to znaczy pompa pompowała a błędy nie powracały.Niestety tak mi się tylko zdawało,bo po kilku dniach idylli mój syn który nią jeździł zauważył że klima nie działa a później ja że tempomat również się poddał.Podłączyłem zegary do klimy i okazało się że gaz nie uciekł ale ECU nie widzi ciśnienia 0 kpa napięcie 1.02V i nie daje napięcia na kompresor. Po zmostkowaniu Przekźnika K11 sprężarka rusza i zaczyna chłodzić ale długo nie trzymałem bo wiatrak nie chodzi.Spróbowałem zamienić czujnik ciśnienia na używany ale dalej nie działa(może też strzelony bo z rozbitka).Po skanowaniu wyskoczyła spora lista kodów :
U2103-c,P0460,P0120,P1112,P1550,P0190,U2100.
A tak gwoli ścisłości napotkałem taką informację" ECM odometer value 1262.54 km" - co to może oznaczać?
W tej chwili nie mam pomysłu jak to ugryźć a tu jeszcze ten nieszczęsny tempomat-czyżby CIM chciał coś dołożyć od siebie? Jak na te kilka miesięcy to myśle że "nie źle"nam poszło bo nie wskomniałem o obudowie kluczyka i zapachu benzyny na ostro jechanych zakrętach.
I to by było tyle, więcej grzechów nie pamiętam ale serdecznie żałuje(oby nie zakupu tej taczki).
PS. Jak się da to to naprawić to obiecuje że jej zapomnę ,bo jeżdzi się nią nieźle. To na tyle moich wypocin ,za wszyskie wskazówki będę wdzięczny a przy okazji Wsołych Świąt(trochę spóźnine) i Szczęśliwego Nowego 2017Roku.
Z powżaniem Darek J.