Strona 1 z 1

Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 4 mar 2018, o 20:55
przez Antonio
Witam forumowiczów.

Wymieniłem kierownicę na multifunkcyjną, po złożeniu wszystko było ok, lecz po krótkiej jeździe wyskoczył błąd czujnika skrętu kierownicy. No cóż podłączyłem opcoma, wszedłem w opcję kalibracji skrętu, kierownica na wprost i aktywuj. nic się nie działo. kliknąłem jeszcze raz ale tym razem kręciłem kierownicą jak na niektórych filmach było opisane - niestety SAS - NO.
I tak wielokrotnie bez powodzenia, błąd występuje nadal...

W dniu wczorajszym w blokach pomiarowych sprawdziłem kierownicę a tu 2058 stopni na prostej kierownicy !?
Nigdzie nie ma poradnika jak krok po kroku wykonać kalibrację, może ktoś pomóc ?

Edytowane:

Udało mi się skalibrować czujnik ale o dziwo na skręconych kołach w lewo o jeden obrót kierownicą.
Wszedłem i skalibrował jak na zdjęciu. Błędy pokasowane, po ruszeniu wszystko ok skręcam ostro w prawo i znowu błąd, jakby był po za zakresem. Jak skonfigurować aby koła były na wprost ? jak skręce na wprost to SAS jest po za zakresem i nic się nie dzieje podczas kliknięcia AKTYWUJ.

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 4 mar 2018, o 21:40
przez Patrykus
skąd teraz wiadomo co tam kolega naknocił przy tej wymianie powinno obyć się bez kalibracji, może coś uszkodziłeś w okolicy cima, podpowiem tylko że w oknie programu po naciśnięciu "aktywuj" powinien być komunikat co robić dalej, kalibrację można zrobić bez fejsa samą kierownicą i na pewno nie tak jak piszesz - jest do tego procedura i poradnik w necie widziałem na innym forum wystarczy dobrze poszukać

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 4 mar 2018, o 21:54
przez Antonio
Moze przekręcił mi sie przez nieuwagę ?
Czy kolega jest pewny ze proces kalibracji po odłączeniu akumulatora działa w astrze 3 ? Wydaje mi sie ze poradnik o którym wspomniano tyczy sie do vectry.

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 4 mar 2018, o 22:55
przez Patrykus
nie wiem jak jest w Vectrze, kalibracja kierownicą działa w AH, MA, ZB sprawdziłem osobiście i nie odpina się akumulatora do jej zrobienia, nie ma takiej potrzeby

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 5 mar 2018, o 04:45
przez Antonio
Tak jak wspomniałem możliwe ze przekręciłem ta tarczkę w cimie. Teraz pytanie... jak ja ustawić centralnie na środku ? Podczas kręcenia słychać jakieś kliknięcie ? Nie chce zrobić tak ze po przekręceniu zerwe taśmę, czy ona ma jakiś zapas ?

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 25 lis 2019, o 22:15
przez marioforever
Na obudowie cima jest instrukcja po zlozeniu krecisz srodkowym kulkiem w cimie w prawo az poczujesz opor pozniej 2,5 obrotu w lewo i powinno byc ustawione na 0 mozliwe ze trzeba jeszcze pozniej zeobic kalibracje kata lub nie wiem dokladnie jitro bede sprawdzal.

Re: Ustawienie SAS - położenie kąta skrętu kierownicy

PostNapisane: 9 lut 2020, o 11:00
przez aaaadrian90
ooo, trochę przestudiowałem forum na ten temat ( kontrola trakcji, nie odbijające kierunkowskazy oraz nie działający tempomat ), w moim przypadku tempomat działa, choć na 600set kilometrach parę razy się po prostu wyłączył, wracając do tematu zauważyłem ze jest jednak szansa by jakieś koszty ominąć, op-comem próbowałem raz skalibrować kierownice, jedynie co mi się udało zrobić to tyle ze skręcając na maksa tylko w prawo kierunkowskaz odbije, wcześniej tego nie było, także jest już coś. Siedziałem nad programem z godzinę czasu, nie wydaje mi się ze kolejne próby przyniosły by jakiś skutek. Przed kupnem asterki klient poinformował mnie ze kierownica była wymieniana ze względu na zniszczenie poprzedniej, pomijając fakt kitu który mi wciskał ze wystarczy wykasować błąd (mój błąd, wiara). Może jednak coś poprzestawiało mu sie, nie wiem czy na tym forum, czy jednak gdzie indziej widziałem szczegółowy opis dostania się do tego cima, nawet nie próbuje wydaje mi się ze to chyba zbyt trudne dla mnie a nie chce pogorszyć sytuacji, może ktoś zna jakiegoś magika najlepiej z województwa zachodnio pomorskiego który by mi to za wszelka cenę naprawił? no chyba ze ktoś z forumowiczów zdalnie by mi pomógł, rękę do elektroniki mam.