Najpierw zorientuj się, czy nowsze radio zagada z Twoim autem. Posiadając Z18XE raczej masz przedlift. Po włożeniu nowszego radia z poliftów ( a takim jest Opera Grundiga) niektórym nie działał AUX, nic nie dawała zmiana indeksów, a również znikały opcje jak Fader czy Balance. Sam rozważałem taką zamianę, ale dać przykładowo za wylogowaną Operę 350 zł i mieć nadzieję, że zagada z przedliftowym wyświetlaczem. Do tego wypadało by zmienić głośniki na premium, które były montowane z Operą. I teraz pytanie, czy uzysk jest adekwatny do ceny. Przy odpalonym silniku jadąc te 120 km/h ekspresówką różnice raczej się zatracą. Był dobry temat o tym radiu na forum vectry. Ja akurat mam CD30 mp3 od grundiga chyba, takie z 6 przyciskami pamięci i z cd czy mp3 całkiem przyjemnie gra. Stacje radiowe to już inna bajka. Jak jest mocny sygnał to jest przyzwoicie, jak zanika to i opera tu nie pomoże. Nowsze od Opery szczególnie z anglików czy niemieckich szrotów mogą nie mieć polskiego języka. Tu też trzeba się z tym liczyć. Jak to nie przeszkadza to ok. Najlepiej to obadać sobie tematy o car audio na wiodących forach opla.
Jeżeli Ci się uda takie radio dorwać, uruchomić i wszystko będzie z nim ok, to daj znać w temacie. Na alledrogo zazwyczaj same Blaupunkty. Jak już się trafi Grundig to jak pisałem, ceny 300+ zł.
Jeszcze takie coś z forum Vectry.
Opera vs Opera:
Dużo osób myśli, że Opera Delphi Grundig jest lepsza od Opery Blaupunkta, bo odtwarza MP3, a reszta jest taka sama.
Otóż nie, w środku to są dwa zupełnie różne radia.
Opera Delphi Grundig to jest CD 30 MP3 + dołożona zmieniarka i jeszcze jeden wzmacniacz, a procesor dźwiękowy jest taki sam, więc dźwięk jest identyczny jak w CD 30 MP3.
Dlatego Opera Delphi Grundig gra znacznie gorzej od Opery Blaupunkta.
Można powiedzieć, że:
CD 30 MP3 + zmieniarka CD = CDC 40 OPERA
CD 30 MP3 + telefon GSM = CD 50 PHONE
CD 30 MP3 + napęd CD nawigacji = CD 70 NAVI
CD 30 MP3 + napęd DVD nawigacji = DVD 90 NAVI
AUX w Operze:
W VC / Signum w żadnej Operze nie ma fabrycznego AUXa i nie da się go dorobić. Dolutowanie podzespołów też nie przejdzie, bo tam jest cyfrowa szyna.
Naklejka "AUX" została po CD 30 MP3 (tam AUX był fabrycznie). W Operze te same piny odpowiadają za DAB (obsługują go obydwie Opery). A w CD 50 PHONE AUX jest na innych pinach - można go uruchomić, ale fabrycznie w tym radiu on też nie występował (w TISie na ten temat nic nie ma).
Podczas programowania Opery Delphi Grundig Tech 2 pyta czy ma być z AUXem czy bez - ale niezależnie od wyboru nic się nie dzieje.
W TISie nic nie ma na temat AUXa - żadnych kodów, na które trzeba zmienić do aktywacji AUXa.
Jedynie można puścić AUX przez DABa, ale to już druciarstwo (przypominam: mówimy o fabrycznym rozwiązaniu).
W TISie nic nie ma też na temat AUXa w Astrze H i Merivie A.
W Corsie D jest AUX (kod "051"), ale nie konkretnie przy Operze - tylko ogólnie.
Podobno w Zafirze B można go zrobić - ale tam jest inna Opera - z załamaniem pośrodku (w TISie jest napisane "Pakiet opcji Cosmo" - i kod jest ten sam - "013" - co w VC / Signum w przypadku CD 70 NAVI / DVD 90 NAVI z AUXem). Ale nie jestem pewny na 100%.
Żródło:
https://forum.vectraklub.pl/topic/195408-cdc-40-opera-radio-premium/