Strona 3 z 7

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 24 wrz 2018, o 10:26
przez Patrykus
przyznam Ci kolego rację, ludzie napalają się na nowe FW, które nic nie wnoszą do diagnostyki i tak wszystko leci do 2010, nowsze ople można sobie darować bo funkcje są nieaktywne i pozostaje MDI za wiele $$$

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 1 lis 2018, o 18:55
przez Piktoo
Witam. Po dość długim czasie wczoraj zawitał do mnie kurier z op comem, więc możemy dalej coś działać :) . Szukałem w programie modelu zegarów, ale nie mogę go znaleźć. Wykasowałem wszystkie błędy jakie były i został tylko jeden P0235-05. Sport nadal nie działa .

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 1 lis 2018, o 19:47
przez topiq
Jak odczytujesz opcomem IPC, to jaki masz kod alfa? To jest kod zegarów.

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 1 lis 2018, o 20:51
przez Piktoo
A jak w to wejść ? Póki co jestem zielony w tych tematach. Dodam też, że korzystam z programu vaux-com

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 1 lis 2018, o 22:19
przez topiq
Ja używam op-com 2010.08 PL ale ścieżka podobna. Diagnostics -> rocznik-> Model -> Nadwozie -> zestaw wskaźników IPC czy coś w tym guście. Dawno nie grzebałem. Ale jak już się połączy przez CAN to wyświetlą się m.in. VIN i kod alfa i to jest kod wskaźników.

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 2 lis 2018, o 21:35
przez Piktoo
Dziwne alfa kod to hp. Na stronie z oznaczeniami zegarów takiego nie ma. Być może jest to oznaczenie komputera, ponieważ pisze ipc ecu.

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 3 lis 2018, o 13:22
przez topiq
Niekoniecznie. Ta tabela niemiecka nie jest pełna i widać autor tej tabeli nie spotkał się z takim licznikiem. U mnie jest RS, obsługuje sport, czuć że obroty po włączeniu rosną, ESP mogę wyłączać przytrzymując 5 sek przycisk. Info też mi się wyświetla na liczniku przebiegu ESP off, a zapala się lampka trakcji. Jeszcze można spróbować dobrać się do licznika i przycisku, żeby zobaczyć czy jest w ogóle podłączony.
W licznikach IPC ECU w programowaniu chyba tylko, można zobaczyć czy jest zaprogramowany tryb sport z zawieszeniem sportowym. Ja osobiście nie wchodziłem tam, bo trzeba mieć kod security pass. Gdzieś go wsadziłem i nie mogę znaleźć. Ale na kilku innych forach takie informacje widnieją. Rozumiem, jakby był dokładany a zegary nie obsługiwały tego trybu. Ale wcześniej był a teraz nie działa. Nie wiem czy przy wymianie maglownicy trzeba ją logować i kalibrować, bo jak wchodzę w moduł wspomagania kierownicy to tam za wiele opcji nie ma.

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 9 lis 2018, o 00:38
przez Piktoo
Sorki że mnie nie było parę dni ale właśnie zdaje na prawko i zbyt wiele czasu nie mam . Dowiedziałem się że maglownicy nie trzeba logować . Chciałbym zajrzeć czy sport jest aktywowany ale nie wiem gdzie szukać tego kodu dostępu . Czy można go gdzies odczytać ? Jak nie to chyba zostaje tylko dość kosztowna wizyta w oplu ?

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 9 lis 2018, o 07:55
przez topiq
Ja płaciłem jakieś 120 zł za kody. Są co prawda jacyś elektronicy magicy, co wyciągają kody z wsadu pamięci, ale ile biorą nie mam pojęcia, pewnie mniej więcej tyle samo. Ja wziąłem kody z ASO przy okazji innej roboty i dzięki temu dostałem dostęp do konta w my.opel i teoretycznie historii serwisowej auta. Sęk w tym, że albo to guzik działa, albo moje auto takiej historii nie ma. Ale jeżdżę, nic się specjalnie nie dzieje, przebieg sprawdzony z przebiegiem w ECU wydaje się być oryginalny (różnica jakieś 600 km na + w ECU więc w normie). A przycisk Sport robi swoją robotę, podnosi obroty, wyłącza ESP co się przyda w zaspach, których od lat nie widziałem ale kto wie? Po aktywacji jak nie będzie licznik obsługiwał to nic się nie zadzieje chyba, a jak będzie ale przycisk uszkodzony lub nie podłączony to wywali jakieś błędy pewnie. Boże broń od takich mechaników co przy naprawie jeszcze coś innego popsują. Ja bym pewnie do nich zajechał i opier... Oczywiście mieliby mi to naprawić za friko. Bo skoro działało przed to czemu po wymianie magla nie działa? Z logowaniem być może, że faktycznie nie trzeba, ale spróbuj połączyć się z modułem EHPS czy jakoś tak. Występuje on tylko w pompach ZF, która w odróżnieniu od TRW ma elektronikę i stąd zmienna charakterystyka jej pracy przy aktywowanym trybie sport. Gdzieś czytałem, że nawet jej się zmienia charakterystyka podczas zmiany prędkości. Temat ciekawy bardziej rozwinięty chyba na konkurencyjnych forach, chociaż tu też sporo wiedzy można znaleźć.

Re: Przycisk sport

PostNapisane: 10 lis 2018, o 16:28
przez Piktoo
Dzisiaj zdobylem car pass w ASO koszt w Kielcach 150zł . Przyjeżdżam do domu ( przed wyjazdem wpisałem jeszcze byle jaki bo mówię a może się uda) wracam i spojrzałem na security wait timer 0:10:00 więc poczekalem 10 minut z haczykiem ( oczywiście samochód był na zapłonie ) wklepuje kod i wyświetla mi się komunikat The control unit NOT accepted the security Either timed out, or got an illegal response co to może być ? Teraz security wait time wyświetla 0:20:00