Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez jendrosat78 » 27 mar 2016, o 23:10
Witam czytałem ten wątek i pomyślałem że może on mieć coś wspólnego z moją awarią. Czy możliwe jest że samochód odpala i po kilkunastu sekundach gaśnie czy może to być spowodowane tym zanieczyszczeniem tego czujnika i całego dolotu czy to wina EGRU bo tak sugerował mi kolega który podpiął kompa i nie ma komunikacji z czujnikiem albo z egrem nie wiem czy go dobrze zrozumiałem.Pokazywał mi kod błędu P 409 albo P0409 ,coś sugerował że to egr do wymiany na co ty stawiasz ?Posiadam Astrę H 1,7 110 KM z 2009 roku. Było by miło jak dałbyś rade odszukać te zdjęcia.
-
jendrosat78
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 27 mar 2016, o 22:16
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez snoul » 28 mar 2016, o 12:59
jendrosat78 napisał(a):Witam czytałem ten wątek i pomyślałem że może on mieć coś wspólnego z moją awarią. Czy możliwe jest że samochód odpala i po kilkunastu sekundach gaśnie czy może to być spowodowane tym zanieczyszczeniem tego czujnika i całego dolotu czy to wina EGRU bo tak sugerował mi kolega który podpiął kompa i nie ma komunikacji z czujnikiem albo z egrem nie wiem czy go dobrze zrozumiałem.Pokazywał mi kod błędu P 409 albo P0409 ,coś sugerował że to egr do wymiany na co ty stawiasz ?Posiadam Astrę H 1,7 110 KM z 2009 roku. Było by miło jak dałbyś rade odszukać te zdjęcia.
Niestety mam mały problem z dyskiem, czekam na kolegę, który ma go reanimować.
Bardzo wątpię, aby to było spowodowane "zasyfionym kolektorem". Ja miałem zasyfiony w około 60-70%, samochód normalnie chodził, tylko czasami wpadał w tryb awaryjny, bo EGR był zafyfiony.. Po wyczyszczeniu takiej dużej różnicy nie było, ale była na tyle odczuwalna, aby zauważyć, że auto zaczęło szybciej wstawać. Więcej w tryb awaryjny nie wchodził.
W Twoim przypadku podmieniłbym zawór EGR, błąd P409 wskazuje na ten zawór. Zajmij się najpierw zaworem
Albo spróbuj go wyczyścić, zabieg nie jest trudny. 6 śrub i masz go na stole. Później 4 śrubki-rozpoławiasz. Czyścisz i składasz z powrotem
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez jendrosat78 » 28 mar 2016, o 21:01
Dzięki za podpowiedź postaram się wyczyścić dam znać o efektach ale dopiero w sobotę dam rade bo autko stoi daleko. A co do kolektora to tam też zobaczę bo autko moje ma 177 tyś km i może być trochę syfu.Czym najlepiej czyścić ten syf jaki środek wybrać bo muszę się przygotować do tej czynności.
-
jendrosat78
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 27 mar 2016, o 22:16
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ
przez snoul » 29 mar 2016, o 00:17
jendrosat78 napisał(a):Dzięki za podpowiedź postaram się wyczyścić dam znać o efektach ale dopiero w sobotę dam rade bo autko stoi daleko. A co do kolektora to tam też zobaczę bo autko moje ma 177 tyś km i może być trochę syfu.Czym najlepiej czyścić ten syf jaki środek wybrać bo muszę się przygotować do tej czynności.
Np. środkiem do czyszczenia osadu z układów hamulcowych - valvoline, trw itd. Około 15 zł puszka 500 ml.
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez lukasjarzabek » 24 kwi 2018, o 21:02
Witam, dziś trafiłem na ten wątek lecz nie wyświetlają mi się zdjęcia z opisanej procedury czyszczenia kolektora czy jest możliwość uzyskania ich gdzieś? ktoś wykonał kopię?
Pozdrawiam
-
lukasjarzabek
- Nauka jazdy
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 24 kwi 2018, o 19:22
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez Mariusz131 » 12 lip 2019, o 04:40
Szkoda że zdjęcia przepadły. Jedno pytanie w kwestii demontażu kolektora. Czy trzeba odkręcać podstawę filtra oleju? Do jednej dolnej śruby jest słaby dostęp i nie wiem jak się do niej zabrać.
-
Mariusz131
- Nauka jazdy
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8 lip 2019, o 17:27
- Silnik: 1.8 Z18XER
przez snoul » 12 lip 2019, o 08:55
Mariusz131 napisał(a):Szkoda że zdjęcia przepadły. Jedno pytanie w kwestii demontażu kolektora. Czy trzeba odkręcać podstawę filtra oleju? Do jednej dolnej śruby jest słaby dostęp i nie wiem jak się do niej zabrać.
Kolego, ja nie odkręcałem podstawy, przez co było baaardzo ciężko wyjąć kolektor ( wyszedł pod odpowiednim kątem po wielu próbach ). Ułamałem przez to króciec od zaworka, który jest przykręcony do kolektora. Z montażem tak samo jest kłopotliwe, trzeba się nagimnastykować. Służę pomocą na facebooku. W razie niejasności pisz. https://www.facebook.com/robert.konop.9256
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
przez Mariusz131 » 13 lip 2019, o 07:19
Dzięki za podpowiedź. Przymierzam się do tego kolektora już tydzień. Samochód i tak stoi bo robiłem turbinę i pranie DPF-a. Dziś zabieram się za kolektor. Postanowiłem nie wyciągać podstawy filtra, zobaczę jak pójdzie. Zaworki chcę poodkręcać żeby uniknąć dodatkowych przygód. Postaram się też zrobić jakieś fotki dla potomnych, bo temat nie jest łatwy. Jak coś to będę się kontaktował. Pozdrawiam.
-
Mariusz131
- Nauka jazdy
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 8 lip 2019, o 17:27
- Silnik: 1.8 Z18XER
przez snoul » 13 lip 2019, o 09:06
Proste, jeśli ktoś ma dużo czasu, cierpliwości i trochę wyobraźni. Pamiętam, że jest ciężki dostęp do dolnych śrub kolektora ( trzeba na wyczucie szukać). Ja pomagałem sobie kamerą z telefonu , ale też się przy tym nakląłem. Tak samo jest z rurą dolotową, na której spoczywa egr. Przykręcona jest od dołu, gdzie trzeba mieć dłonie chińczyka.
Ja wyciąłem u siebie filtr DPF, usunąłem egr i co najważniejsze przy czyszczeniu ssącego - puszczenie odmy w oil catch tank. Jeśli tego nie zrobisz, czyszczenie kolektora będzie daremne. Opary oleju znowu zrobią swoje.
-
snoul
- Starszy kierowca
-
- Posty: 37
- Dołączył(a): 9 lis 2014, o 21:37
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 11 gości