Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Moderatorzy: piotii, miranda

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez radint » 20 lut 2013, o 13:31

To co wstawiłeś wygląda perfekcyjnie, szczerze jak je montowałem nie miałem czasu na dopracowanie i co do estetyki to bym polemizował, mam montowane do zderzaka na płaskownikach, podobnie jak na tym forum http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php?t=801038 , lecz nie w otworach po halogenach a obok jak pisałem wcześniej, zdjęć z montażu nie posiadam (nawet o tym nie pomyślałem). A końcowy efekt muszę wyszperać na kompie lub zrobić także postaram się w najbliższym czasie załączyć fotkę.
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 390
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 16:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez Tom Hagen » 21 lut 2013, o 07:15

Jak dla mnie perfekcyjne wygląda to:

Obrazek

W przypadku Astry GTC znalazłem kiedyś coś takiego http://www.alibaba.com/product-free/124 ... t_for.html. Niestety cena takiego zestawu była chora, bo było to coś koło 400 euro. Ale wygląda dobrze i nie trzeba rezygnować z halogenów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Tom Hagen
Klubowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 19:19
Lokalizacja: ZGY!
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez canoe » 21 lut 2013, o 10:30

To do Astry GTC to swiatla NSSC 502HP - około 230zł - też o nich myślałem, ale zrobienie po 5 otworów w kratce i jeszcze równo je ustawić to wyzwanie. Dlatego zdecydowałem się na okrągłe NSSC 510HP. Też nie trzeba rezygnować z halogenów bo w wersji po liftingowej w kratce obok oryginalnego otworu można zrobić drugi na 7cm.

Tylko po co trzymać halogeny przeciwmgielne - ile razy je można używać w Polsce 3 dni w roku??? Ja zawsze w swoich samochodach wolałem druga parę świateł drogowych zamontować niż trzymać mgielne.

Widziałem opis jak ktoś mocował profilami swiatła do zderzaka, ja jednak zamontuję je płaskownikami do kratki - nie sa ciężkie a dodatkowo dla pewności kratkę można łatwo wkrętami jeszcze zabezpieczyć od zderzaka - wersja po lifcie 2007. Jak będzie ciepło to po robocie podzielę się efektami. Nie wiem tylko zamalowywać tę kratkę w kolorze nadwozia - srebrny. Może być ładnie, ale może być problem jak komary powpadają w zagłębienia kratki - na czarnej ich nie widać - a na srebrnej ciężko bedzie zachować czystość. Szkoda że nie mam tej pełniej.

Znalazłem sklep z kratkami może się przydać komuś
http://www.motoneo.pl/k-kratka_zderzaka ... 10003.html
Astra H kombi, ale silnik A16XER
*na swiecie sa dwa rodzaje milosci: za darmo i za pieniadze, z tym ze juz dawno zauwazono, ze ta za darmo wychodzi znacznie drozej*
Avatar użytkownika
canoe
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 08:07
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez Tom Hagen » 21 lut 2013, o 20:04

canoe napisał(a):To do Astry GTC to swiatla NSSC 502HP - około 230zł - też o nich myślałem, ale zrobienie po 5 otworów w kratce i jeszcze równo je ustawić to wyzwanie.

Nie chodziło mi o rękodzieło tylko gotowy zestaw, który nie wymaga wiercenia, ustawiania itp i w dodatku kosztuje 230 zł. Znalazłem w końcu link, pod którym widziałem takie światła i muszę powiedzieć, że jest postęp. Potaniały o jakieś 50 euro :shock: .
http://www.ath-hinsberger.de/tuning_maz ... inwerfern/
Obrazek
Avatar użytkownika
Tom Hagen
Klubowicz
 
Posty: 189
Dołączył(a): 29 sty 2012, o 19:19
Lokalizacja: ZGY!
Silnik: 2.0T Z20LEL

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez canoe » 22 lut 2013, o 08:19

Dzięki za link. Ale cena jednak spora.
I nie wiem czy faktycznie to pasuje. Astra ma okragłe światła z przodu i te rozmieszczenie 5diód tak sobie wg. mnie wygląda.

Tutaj wrzucam różne fotki rozwiązań żeby były w jednym miejscu może się przydadzą.
Obrazek

Obrazek
i sklep
http://www.superspeed-racelook.com/Aero ... 439:4.html

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Astra H kombi, ale silnik A16XER
*na swiecie sa dwa rodzaje milosci: za darmo i za pieniadze, z tym ze juz dawno zauwazono, ze ta za darmo wychodzi znacznie drozej*
Avatar użytkownika
canoe
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 08:07
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez canoe » 22 lut 2013, o 09:19

O ile w Polsce rozporządzenie MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 4 maja 2009 r. - nie mówi nic o ilości kandeli i powierzchni świecenia - o tyle Unijna Dyrektywa R87 - mówi że światła dzienne powinny posiadać:
- Intensywność światła reflektora do jazdy dziennej od 400 do 1200 kandeli.
- Minimalna powierzchnia świetlna każdej lampy to 25 cm²

Powierzchnia nie mniej niż 25cm2 to jest np. kwadrat 5x5cm, albo średnica powierzchni świecenia nie mniej niż 6cm - ze wzoru pi*r*kwadrat wychodzi wtedy 28cm2.
Oznacza to że o ile w Polsce cienkie paseczki Ledowe przejdą to w Europie mogą być problemu podczas kontroli. Takie coś np. nie ma minimalnej powierzchni świecenia 25cm2
Obrazek
Astra H kombi, ale silnik A16XER
*na swiecie sa dwa rodzaje milosci: za darmo i za pieniadze, z tym ze juz dawno zauwazono, ze ta za darmo wychodzi znacznie drozej*
Avatar użytkownika
canoe
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 08:07
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez vwarni » 24 mar 2013, o 14:03

Witam:) Ja ostatnio zakupiłem światła dzienne Philips DayLight 8 i przymierzam się do ich montażu. Mam właśnie astre GTC i o ile przedni zderzak naprawdę mi się podoba swoim kształtem, to już miejsca w nim praktycznie zero!!! W zykłej Astrze czy kombi są dużo większe kratki obok halogenów i miejsca nie brakuje. Ja jedyne gdzie wymyśliłem, to w kratkę srodkową zderzak, obok tablicy rejestracyjnej. Wszystko by pasował jedynie jeden wymiar przepisów by był lekko naciągnięty;) Tzn zamiast 60cm pomiędzy światłami będzie 53 bodajże. Nie chce oszpecić auta i montaż w moim przypadku musi być perfekcyjny!!! U mnie nawet jak czegoś nie widać, to i tak musi być wykonane niemal fabrycznie ( takie zboczenie ;) ) Kupiłem już drugą kratkę do zderzaka, bo w razie czego nie chce niszczyć swojej, a efekt może wyjść różnie... Zobaczymy jak to będzie:) Nie podoba mi sie tylko, że te lampy mają funkcje świateł pozycyjnych, ale cóż może jakoś to wyjdzie. W najgorszym przypadku wrócę do serii i już:)

Pozdrawiam:)
vwarni
Nauka jazdy
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 mar 2013, o 19:04
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez rolczyk » 6 mar 2015, o 20:36

Witam. Dużo czytałem na ten temat. Sprawa wgląda tak. Jeśli światła dzienne są fabrycznie zamontowane , to wszystko jest ok. Natomiast dodatkowo instalowane światła do jazdy dziennej przez użytkowników musi mieć przegląd techniczny. Światła muszą mieć odpowiednią jasność, prawidłowe ustawienia i zachowane parametry odległości i wysokości, i.t.p. Jeden policjant nie zwróci na to uwagi , drugi przyczepi się i będzie miał rację. A są i tacy którzy poproszą o natychmiastowy demontaż. Powiesz nie , to zabierze dowód rejestracyjny.
rolczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 20:33
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez rolczyk » 29 mar 2015, o 13:47

Wszystko się zgadza. Serwis opla też ci może zainstalować światła do jazdy dziennej i co ci powie na ten temat policja?. W dowodzie rejestracyjnym nie ma takiej opcji , żeby była adnotacja o światłach do jazdy dziennej. Kiedy jedziesz na przegląd i specjalista od przeglądu zawsze sprawdza oświetlenie i jeśli sprawdzi , że te światła nie spełniają warunku ,w tedy auto nie przechodzi przeglądu technicznego. Ludzie mają problem z policją w tym temacie. A dlaczego? , bo kupuje światła za 50 zł , które świecą jak świeczka , policjant to widzi z daleka i już ma pretekst do maglowania. Kiedy będą zamontowane światła prawidłowo i będą widziane dobrze przy słonecznym dniu , to się nie przyczepi. Najwyżej sprawdzi, czy się wyłączają jak włączysz światła pozycyjne ,mijania. Nie wiem kto wymyślił ten mit , że tylko światła do jazdy dziennej są legalne zamontowane fabrycznie.
rolczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 20:33
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Światła do jazdy dziennej a wątek prawny!

Postprzez rolczyk » 29 mar 2015, o 13:58

vwarni napisał(a):Witam:) Ja ostatnio zakupiłem światła dzienne Philips DayLight 8 i przymierzam się do ich montażu. Mam właśnie astre GTC i o ile przedni zderzak naprawdę mi się podoba swoim kształtem, to już miejsca w nim praktycznie zero!!! W zykłej Astrze czy kombi są dużo większe kratki obok halogenów i miejsca nie brakuje. Ja jedyne gdzie wymyśliłem, to w kratkę srodkową zderzak, obok tablicy rejestracyjnej. Wszystko by pasował jedynie jeden wymiar przepisów by był lekko naciągnięty;) Tzn zamiast 60cm pomiędzy światłami będzie 53 bodajże. Nie chce oszpecić auta i montaż w moim przypadku musi być perfekcyjny!!! U mnie nawet jak czegoś nie widać, to i tak musi być wykonane niemal fabrycznie ( takie zboczenie ;) ) Kupiłem już drugą kratkę do zderzaka, bo w razie czego nie chce niszczyć swojej, a efekt może wyjść różnie... Zobaczymy jak to będzie:) Nie podoba mi sie tylko, że te lampy mają funkcje świateł pozycyjnych, ale cóż może jakoś to wyjdzie. W najgorszym przypadku wrócę do serii i już:)

Pozdrawiam:)

Moim zdaniem , jeśli trafisz na upierdliwego policjanta , to twój wysiłek pójdzie na marne . zwróć uwagę na skrajne 40 cm.
rolczyk
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 4 mar 2015, o 20:33
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Karoseria, wnętrze, elektryka nadwozia

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.