Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Szn87 » 10 maja 2015, o 16:09

co tak naprawdę mi jest potrzebne żeby zlikwidować ten świst, wszystkie puchy mają poprzecinane przewody, wymiana samej obudowy od puchy nic nie da.
Szn87
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 kwi 2015, o 20:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Szn87 » 10 maja 2015, o 16:53

a i mechanicy pukają się w głowę jak mówię co chcę wymienić żeby zlikwidować ten hałas
Szn87
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 kwi 2015, o 20:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 10 maja 2015, o 17:29

spróbuj jeszcze filtr Bosch, wszystko jest w temacie do którego posłałem linki, a mechaniory niech się pukają po głowie, żaden z nich nie zna problemu, nawet ASO ściemnia, szukali przyczyny w układzie napędowym
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Szn87 » 11 maja 2015, o 21:07

a gdyby wymienić tylko przewód paliwa? tylko jaki zastosować?
Szn87
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 kwi 2015, o 20:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 11 maja 2015, o 22:47

nie czytałeś dokładnie, pół roku jeździłem na przewodzie własnej konstrukcji, są wstawione fotki-znalazłem problem, ćwiczyłem z tym w ASO, zgłosiłem do GM Poland, całość opisałem aby inni mogli z tego skorzystać jak to można rozwiązać, decyzję czy bawić się w to każdy powinien podjąć indywidualnie, na razie temat uważam za zamknięty dopóki nie znajdzie się inne rozwiązanie i proszę przeczytaj jeszcze raz dokładnie cały opis (również z linku który jest wstawiony w poście) a nie zastanawiaj się jaki przewód zastosować, dodam jeszcze że jest przewód oryginalny zmodyfikowany, różni się tylko wygięciem które widać z lewej strony puszki filtra, które miało wyeliminować całkowicie powietrze, niestety nic to nie daje po 2km jazdy na takim przewodzie wyciągałem go z powrotem , inżynierowie nie zabłysnęli w tym temacie powinni dostać nagrodę nobla za nieudolność z resztą z wieloma problemami opla które wychodzą po ukończeniu gwarancji nikt się już nie przejmuje w GM, wyszli z założenia sprzedać a później niech martwi się klient.
Ponownie link do tematu : http://www.mamhopla.com.pl/thread-319.html
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Szn87 » 19 maja 2015, o 10:16

Niestety wymiana filtra na BOSCH nic mi nie pomogła...
Szn87
Nauka jazdy
 
Posty: 7
Dołączył(a): 6 kwi 2015, o 20:11
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Gregoriuss » 19 lip 2018, o 21:31

cześć wszystkim,

Odgrzewam kotleta, właśnie jestem na etapie wymiany całej puchy filtra aby pozbyć się tego uporczywego świstu, trochę przeróbek mnie czeka, ale jednego nie mogę przeskoczyć i tutaj pytanie do Pana "szmic" , jak przeskoczyłeś podłączenie podgrzewania puchy z 1.7 na 1.9, gdyż wygląda to tak, że w 1.7 jest wtyczka 2 PIN, a w 1.9 jest 4 PIN, trzeba to w ogóle podłączać...?? rozumiem że w zimę się przydaje, ale może podpowiesz czy w Twoim przypadku przełożenia puszki z 1.9 jakoś to podłączyłeś że działało...:)
reszta spraw związanych z podłączeniem przewodów jest całkiem zrozumiała, pozostaje pytanie związane z podgrzewaniem paliwa.
Gregoriuss
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 lip 2018, o 21:23

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 20 lip 2018, o 08:23

Nie pamiętam już dokładnie do których pinów podłączałem przewody - minęło kilka lat, ogólnie długo miałem problem z dostaniem wtyczki, ale można to sprawdzić miernikiem, czy to działało z podłączonymi przewodami, nie mam pojęcia ponieważ Ah w której to robiłem została sprzedana przed sezonem zimowym, jednak z biegiem czasu problem rozwiązał się nie co i na dzień dzisiejszy nie robiłbym modyfikacji tylko wymiana samego dekielka puszki, zdiagnozowali to na wschodzie gdzie zaciąga powietrze, można też pokusić się o jakieś klejenie obok pinów
https://www.youtube.com/watch?v=n7kLLMQEQWU
https://www.youtube.com/watch?v=xE07zfuQBmM
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez Gregoriuss » 20 lip 2018, o 13:14

Dzięki za szybką odpowiedź!
Tyle że nie rozumiem pojęcia wymiany samego dekielka?? Tzn. żeby kupić taki sam tylko nowy?? Czy dopasować z 1.9??
Te filmiki które przesłałeś sa przydatne, ale nie w tym przypadku, bo goście tam podłączają się do zupełnie innego filtra zamkniętego, w moim przypadku nie wchodzi to w grę...
Jeśli znalazłeś między czasie jakieś inne rozwiązania to podziel się tym jeśli możesz, bo z tego co widzę to chyba nie podejmę się wymiany tej puchy, myślałem że to będzie bardziej P&P
Gregoriuss
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 lip 2018, o 21:23

Re: Charakterystyczny świst/pisk/bulgotanie w moim Asterku

Postprzez szmic » 20 lip 2018, o 14:38

miałem na myśli nowy dekielek z 1.7 ewentualnie używany - szczelny, taki test szczelności jak na filmie każdy może wykonać we własnym zakresie na pewno mniej problemów niż wymiana puszki z 1.9 i przeróbka przewodów, nie mam już na czym wypróbować klejenia (zmieniłem markę pojazdu), myślałem o zalaniu wokół pinów lub całą tylną ściankę gniazda cieńką warstwą kleju dwuskładnikowego (epoxydowy) - może przyniosłoby to efekt i uszczelniło miejsce źle zalanych fabrycznie pinów, na innym forum wspomniano również o zalepieniu całego wtyku taśmą, tylko jak dla mnie tj półśrodek, z biegiem czasu taśma prawdopodobnie puści jak napije się ropy, pomysł z taśmą dobry jedynie dla testu. Wymiana filtra na inny typ? znowu dziubanie z przewodami, więc raczej nie, wiadomo że lepiej zostać przy oryginale, w tamtym czasie nie miałem innego pomysłu jak pucha z 1.9 które nie miały takowych problemów. Patrząc na to z innej perspektywy, skoro tak dużo opli 1.7 ma problem z powietrzem w układzie paliwa to zastanawiam się czy zakup nowego dekielka za około 200- 250zł (takie ceny pamiętam - może teraz jest taniej) ma sens , jak wychodzi na to że cała produkcja tych puszek może być felerna.
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 16 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.