Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28
13. Wymiana filtra powietrza - 2014-11-28
14. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix?



Wszystkie egzemplarze Astry H w wersji nadwozia hatchback i kombi posiadają fabryczne mocowania isofix do fotelika dla dziecka.
Standardowo znajdują się one tylko na tylnej kanapie na prawym i lewym siedzeniu.
Z kolei w wersji GTC uchwyty isofix standardowo mocowane są od 2012 roku, a w cabrio (twin top) od 2007 roku.
Dodatkowo w niektórych wersjach wyposażenia uchwyt isofix został również zamocowany w przednim fotelu pasażera.

W samochodzie Astra H z reguły uchwyty isofix na tylnej kanapie nie są w żaden sposób oznakowane. Znajdują się one w szczelinie między siedzeniem a oparciem.

lokalizacja uchwytów isofix

Są to zwykłe uchwyty przymocowane na stałe do ramy samochodu.

uchwyt isofix

Często razem z fotelikiem otrzymujemy specjalne adaptery ułatwiające późniejszy montaż fotelika.

adaptery isofix

Czy warto używać fotelików dla dzieci w systemie isofix?

Foteliki w systemie isofix są z reguły droższe od standardowych (mocowanych pasami samochodu).
Jednak zamocowanie fotelika z isofix jest dużo pewniejsze, gdyż jest on zawsze na sztywno połączony z ramą samochodu.
Nie trzeba zatem m. in. pamiętać o zapinaniu takiego fotelika pasami, gdy dziecko akurat z niego nie korzysta. W razie nagłego ostrego hamowania fotelik zostanie na swoim miejscu. Standardowy fotelik nie przypięty pasami może się w takiej sytuacji niebezpiecznie przemieścić i np. wyrządzić krzywdę pasażerom siedzącym z przodu. Masa fotelika nie ma również wpływu na obciążenia brzucha i biodra dziecka.
Korzystając z uchwytów isofix raczej nie da się fotelika źle zamocować. Tymczasem badania pokazują, że foteliki mocowane pasami bardzo często są właśnie zamocowane niewłaściwie.
W przypadku fotelików dla starszych dzieci, czyli już bez tzw. bazy, bardzo często montaż oraz demontaż takiego fotelika jest duży prostszy i tym samym zdecydowanie szybszy.


Dodano: 2016-03-10

15. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - 2016-03-22

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u