Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka)



Gdy bateria w kluczyku (czyli pilocie centralnego zamka) wyczerpuje się, Astra może nas o tym poinformować za pomocą wyświetlacza graficznego (gdy mamy włączony układ kontroli usterek) lub komunikatem INSP3 na liczniku kilometrów. Może się również zdarzyć, że nie poinformuje nas wcale - wszystko zależy od konfiguracji oprogramowania naszego samochodu.
Objawem wyczerpującej baterii będzie również spadek zasięgu nadajnika centralnego zamka (normalnie jest to ok. 5 metrów).

astra akumulator sprawdzić pilota


Powyższy komunikat ("akumulator - Sprawdzić pilota" ang. Remote Control Battery check) z reguły pojawia się na długo zanim bateria wyczerpie się całkowicie. Nie ma więc potrzeby natychmiastowej wymiany. Oznacza to jedynie, że należy się na taką wymianę nastawić. Warto ją przeprowadzić przy najbliższej sprzyjającej okoliczności (zwłaszcza przed zimą).

W przypadku kluczyka składanego wymiana nie jest skomplikowana. Do całej operacji będzie nam potrzebna nowa bateria CR 2032 o napięciu 3V oraz ewentualnie mały płaski śrubokręt
Baterię CR 2032 można kupić w sklepach z elektroniką, marketach AGD, serwisach komputerowych (to ta sama bateria, która jest zamontowana w komputerze stacjonarnym).

Zaczynamy od przygotowania nowej baterii. Następnie ściągamy wieczko kluczyka (po stronie z logo). Najlepiej użyć do tego paznokcia - wtedy raczej nic nie uszkodzimy :)
Bateria wtedy może wyskoczyć sama lub będzie trzeba ją podważyć przy użyciu płaskiego śrubokręta.
Jeśli bateria wyskoczyła sama, dobrze będzie nową baterię zaklikonować np. przy pomocy kawałka papieru.
Zakładamy wieczko, zamykamy.

Koszt operacji: 1,5-3 zł

Całość operacji została przedstawiona na poniższym filmie.



Jeśli będziemy mieć odrobinę szczęścia, to operacja na tym się zakończy i pilot będzie już działać.
Natomiast jeśli kluczyk po wymianie nie będzie otwierał ani zamykał centralnego zamka i jesteśmy pewni, że bateria jest w pełni sprawna, to należy pilota zaprogramować (zsynchronizować).

Robimy to następująco: 1. odblokowujemy drzwi za pomocą kluczyka umieszczonego w zamku,
2. włączamy zapłon i pilot zostanie zsynchronizowany.

Z naszych doświadczeń wynika, że pozostawienie kluczyka bez baterii nawet na godzinę nie powinno spowodować jego rozsynchronizowania. Oczywiście lepiej nie sprawdzać tej granicy :)

Wymiana baterii w kluczyku prostym jest bardziej skomplikowana i wymaga rozłożenia tego kluczyka z użyciem specjalnych otwieraczy do obudowy (np. od telefonu komórkowego). Można użyć też zwykłego płaskiego śrubokrętu ale trzeba się wtedy liczyć z drobnymi uszkodzeniami obudowy, które będą później rzutowały na jego estetykę (może być ważne przy odsprzedaży samochodu).


Dodano: 2014-10-28

13. Wymiana filtra powietrza - 2014-11-28
14. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix? - 2016-03-10
15. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - 2016-03-22

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u