Astra 3 Astra H

Opel Astra H

Przebieg Opel Astra 3 gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie


Chcesz być informowany o nowych poradach, skorzystaj z opcji powiadomień.

Eksploatacja:
1. Instrukcja obsługi samochodu Opel Astra H - 2011-07-01
2. Czy Astra posiada filtr cząstek stałych DPF? - 2011-07-01
3. Wymiana żarówki świateł mijania - 2011-07-20
4. Wymiana filtra przeciwpyłkowego (kabinowego) - 2011-08-12
5. Programowanie automatyki szyb - 2011-10-24
6. Opis kontrolek (działanie i znaczenie) - 2011-11-23
7. Quickheat - zimowy zjadacz prądu - 2011-12-05
8. Wskazania poziomu paliwa, średniego zużycia oraz zasięgu - 2012-01-09
9. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział silnika - 2012-05-23
10. Bezpieczniki i przekaźniki - przedział bagażowy - 2012-06-05
11. Awaryjne otwieranie klapy bagażnika - 2013-03-18
12. Wymiana baterii w kluczyku (pilocie centralnego zamka) - 2014-10-28
13. Wymiana filtra powietrza



Filtr powietrza chroni silnik przed zanieczyszczeniami (kurz, piasek, pyły, sadza itp.) z atmosfery. Jeżeli filtr powietrza jest niesprawny lub zabrudzony, praca silnika może zostać mocno zaburzona (np. spadek mocy, większe zużycie paliwa).

Zgodnie z zaleceniami producenta raz na 4 lata lub po przejechaniu 60 tys. km należy wymienić filtr powietrza.
Jednak w rzeczywistości czas ten zależy od intensywności i warunków eksploatacji samochodu. Powinno się to robić nie rzadziej niż co 2 lata.
Od samochodu nie otrzymujemy żadnej informacji o konieczności jego zmiany. Trzeba po prostu o tym pamiętać. Jest to jedna z prostszych okresowych czynności eksploatacyjnych.

Do całej operacji będzie nam potrzebny klucz torx T25, klucz nasadowy 7 oraz oczywiście nowy wkład do filtra.
Kupując filtr należy zwrócić uwagę, żeby posiadał metalową siatkę zabezpieczającą. Nieczęsto ale jednak zdarzają się zamienniki pozbawione tego zabezpieczenia.

Zaczynamy od wykręcenia 5-ciu wkrętów typu torx. Warto w odpowiedniej chwili przytrzymać wkręt wolną ręką, żeby przypadkiem nie spadł nam w nieodpowiednie miejsce, z którego trudno go będzie wyjąć.
Dostęp do jednego wkręta może być utrudniony przez przewód wylotowy z filtra. Żeby ułatwić sobie sprawę poluzowujemy obejmę kluczem nasadowym, a następnie zsuwamy wąż.

Kiedy już wszystkie wkręty są wykręcone, ściągamy górną część obudowy filtra. Następnie usuwamy stary filtr.
Dolną część obudowy warto wyczyścić z piasku, kurzu, brudu itp. Najlepiej zrobić to odkurzaczem.
Przy okazji warto sprawdzić, czy w obudowie oraz wężu wylotowym nie ma żadnych uszkodzeń, które mogłyby powodować nieszczelności.

Następnie mocujemy nowy wkład (siatką zabezpieczającą ku górze). Należy go porządnie wcisnąć, tak żeby zakładki po bokach ułożyły się ku górze.

Zamykamy szczelnie obudowę filtra, mocujemy wkręty, nakładamy wąż wylotowy, zaciskamy obejmę i koniec.

Koszt operacji: 30-50 zł

Całość została przedstawiona na poniższym filmie.



Dodano: 2014-11-28

14. Czy i gdzie można znaleźć mocowania fotelika isofix? - 2016-03-10
15. Wymiana żarówek oświetlenia sufitowego (przód), demontaż lampy - 2016-03-22

Diagnostyka:
16. Uruchamianie trybu diagnostycznego (Test-Mode) - 2011-07-01
17. Odczyt temperatury silnika - 2011-07-01
18. Odczyt napięcia ładowania - 2011-07-01
19. Sprawdzanie błędów - metoda ręczna "gaz-hamulec" - 2011-08-01
20. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacze GID, CID - 2011-09-01
21. Opis błędów - 2011-09-09
22. Komunikat "INSP 0" - znaczenie i kasowanie inspekcji - 2012-01-26
23. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz BID - 2012-02-22
24. Kontrola świec żarowych - 2012-03-06
25. Opis parametrów trybu diagnostycznego (Test-Mode) - wyświetlacz TID - 2014-07-03


stat4u