Strona 1 z 1
Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
12 lut 2019, o 11:15
przez remi1818
Witam.
Niedawno miałem problem z DPF się zapchał znajomy mechanik wyciął mi go i wypalił z niego sadzę. Po tym zabiegu wszystko było dobrze przez jakieś 4tys km.
Niestety ponownie zaczynają się objawy zapychania się DPF tylko do tego doszedł wyciek z turbiny i to dość spory cała jest uwalona olejem i trzeba lac litra po 500km jakaś masakra. Czy winę zapychania może mieć turbo , że wrzuca olej do DPF i go zakleja ? Może już wcześniej turbo siadało dlatego dpf siadł ?
Pewnie turbo będzie do wymiany ?
Jak tak to jak najlepiej do niego dojść bo to silnik 1.9 CDTI 120km dojścia brak z dołu i góry tak jakby trzeba było zdejmować przód najlepiej.
Pozdrawiam
Re: Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
12 lut 2019, o 11:39
przez remi1818
Zapomniałem dodać , że pojawia się wtedy samochodzik z kluczykiem + brak mocy max obroty do 3,2tys.
Jedynie zgaszenie na jakąś chwilę przywraca mu trochę mocy i jak na postoju mu przegazuje to leci z komina tak jakby szarawy może trochę niebieskawy dym i co chwilę wywala czarna łunę z sądzą
Re: Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
12 lut 2019, o 17:19
przez remi1818
Dorzucam jeszcze błąd z hamulec/gaz ECN 190175
Re: Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
10 gru 2024, o 15:26
przez Iwan1926
Mam ten sam problem. Ogarnales to może ?
Re: Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
27 lut 2025, o 10:13
przez wency78
Jeśli turbo wyrzuca olej do układu dolotowego, to faktycznie może prowadzić do szybszego zapychania się DPF – sadza zmieszana z olejem mocno obciąża filtr. Jeśli musisz dolewać litr oleju co 500 km, to turbina najprawdopodobniej jest już do wymiany lub regeneracji. Przy okazji warto sprawdzić, czy nie ma luzów na wałku i czy przewody odmy nie są zbyt mocno zaolejone. Co do dostępu w 1.9 CDTI niestety jest ciasno. Najłatwiejsza opcja to zdjęcie przedniego pasa i chłodnicy, żeby zrobić sobie więcej miejsca.
Re: Wyciek z turbo / zapychanie DPF

Napisane:
16 maja 2025, o 13:06
przez Artemis
Opis objawów jednoznacznie wskazuje, że turbina już nie trzyma – jeżeli leje litr oleju na 500 km, to nic dziwnego, że DPF się zapycha. Olej spalany razem z paliwem produkuje dodatkowo sporo sadzy i popiołu, który bardzo szybko zapycha filtr. Dokładnie to samo miałem w moim 1.9 CDTI – dopóki nie zregenerowałem turbiny, problem wracał jak bumerang. Co do dojścia do turbo – niestety w tym silniku bez demontażu przodu (pas + chłodnice) jest ciężko. Warto przy okazji sprawdzić intercooler – jeśli też uwalony olejem, to na 100% turbo do roboty. I tak jak pisał kolega wcześniej – warto też rzucić okiem na odme i przewody od niej, bo jeśli się przytyka, to ciśnienie dodatkowo pcha olej przez turbinę. Kod błędu ECN 190175 to standardowy objaw nadmiaru sadzy – DPF na granicy drożności, a sterownik ogranicza moc, żeby nie dobić do końca.
Powodzenia z naprawą i daj znać, jak poszło!