Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Głośna praca Z14XEP

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 1 lut 2016, o 21:49

Witam wszystkich Kolegów Forumowiczów ! :)

Jestem szczęśliwym (albo i nieszczęśliwym) posiadaczem Astry z silniczkiem 1.4 16V z 2005, przelot 159.000. Od jakiegoś czasu borykam się z problemem głośnej pracy silnika. Jest to wyraźny klekot, stukanie, metaliczny grzechot. Coś na styl: https://www.youtube.com/watch?v=LvlB_jHR_98

Zjawisko występuje zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Słyszane na postoju oraz podczas jazdy wewnątrz kabiny (najbardziej przy ruszaniu, jazda na 1,2 biegu, oraz pozostałe biegi na niskich obrotach). Pomijam sam klekot klapek twinportu w kolektorze, ale jak to się mówi, ponoć "ten typ tak ma", podobnie jak wersja 1.6 twinport. Najbardziej niepokoją mnie dźwięki słyszalne wewnątrz, gdyż są one zbliżone do pracy diesla z turbiną. :| Auto również odczuwalnie straciło trochę na mocy. Czy jest możliwe, że jest to powiązane z rozrządem?

Dodam iż jestem świeżo po samodzielnym czyszczeniu odpowietrzenia dekla zaworów (majonez), oraz przepustnicy. Rezultat to minimalna proprawa, przede wszystkim pracy na jałowym biegu. Olej zmieniałem ok. 3 tygodni temu, zastępując lany (prawdopodobnie od nowości, gdyż jestem drugim właścicielem) GM 5w30 Motulem X-Clean 8100 FE o tej samej specyfikacji i normie Dexos2.

Jeśli mam się szykować na wymianę rozrządu, to w związku z tym mam pytanie... Czy wymienia się również koła zębate, czy wystarczy sam komplet łańcuch + ślizgi + napinacz + simering wału + uszczelki dekla rozrządu i misy ?

Z góry dziękuję za pomoc. Liczę, że ktoś spotkał się z podobnym problemem i podzieli się informacjami na ten temat. :mrgreen:

Pozdrawiam :P
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP


Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez Gorczek » 7 lut 2016, o 18:59

Posiadam astra z tym samym silnikiem rok 2007 jezdze od nowosci mam przejechane ponad 200000 km olej Castrol edge 5w30 caly czas taki leje jeszcze nie wymienialem w niej rozrzadu a klekotanie to mam zazwyczaj jak mi sie silnik rozgrzeje zazwyczaj w lato
W tych silnikach slyszalem ze padaja rolki napinajace rozrzadu bo sa hydralliczne. Jesli slychac nawet na zimnym to moze byc przyczyna.Sproboj wlac olej 5w40 moze cos pomoze a jak nie to wymiana rozrzadu cie czeka a jak najlepiej wymieniac to wszystko.
Te rozrzady co fabryka wrzucala sa porzadne reszta to badziew. Jesli zabiezesz sie za wymiane napisz ile cie to kosztowalo. Pozdrawiam
Gorczek
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 25 wrz 2015, o 18:03
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 7 lut 2016, o 19:10

Witaj ! :)

Jak narazie, go byłem u jednego mechanika w moim mieście i muszę wykluczyć jedno źródło klekotania, a mianowicie cały Twinport. Jutro będę miał ściągany kolektor w celu diagnozy stanu klapek w dolocie. Zauważyłem po ściągnięciu filcowej obudowy między przepustnicą a deklem zaworów (tam właśnie znajduje się cięgno twinportu), że podczas pracy silnika 2 z 4 tych mniejszych cięgien od klapek wibrują, jakby były mega wytłuczone i stamtąd właśnie dochodzi w głównej mierze klekot. Jak tylko będę znał diagnozę, dam znać. A co do napinaczy, to są faktycznie hydrauliczne, ale jak pruje się już silnik, żeby wymienić napinacz, to można wymienić cały rozrząd. Komplet Febi Bilstein za ok. 500 zł że wszystkimi uszczelkami (bez kół zębatych). A koszt samego napinacza ok 150 -200 zł. Dzięki za sugestię, tak jak mówię, dam znać po jutrzejszej wizycie u Mechanika. :)
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 8 lut 2016, o 11:49

Koledzy :)

Jestem świeżo po wizycie u Mechanika.Wypiął na próbę przewód podciśnienia do sterowania Twinportu i auto momentalnie chodziło ciszej. Zniwelowano luz nieszczęsnych klapek w dolocie i silnik chodzi jak zegarek. :D Dodatkowo wymieniłem odpowietrzenie pokrywy zaworów (ten mniejszy, dłuższy przewód) korzystając z tego, że kolektor był na wierzchu.

Temat do zamknięcia ;)
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez pudzianow » 22 lut 2016, o 22:13

Witam.Który to jest przewód podciśnienia do sterowania Twinportu ktory należy wypiać ??? Czy wiesz na jakiej zasadzie zniwelowano ten luz klapek ???
pudzianow
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2015, o 20:05
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 22 lut 2016, o 23:56

Jak masz ten główny siłownik cięgna klapek, to na jego szczycie za wtyczką masz nasunięty na króciec gumowy przewodzik średnicy może z 0,5 cm.

(na zdjęciu akurat zaznaczone gniazdo, a przewód widać nad nim)
Obrazek



Nim go wyjmiesz, to zapal samochód i odsuń lub odkręć całkowicie tą filcową osłonę, żebyś mógł obserwować co się dzieje. U mnie dygotały dwa te mniejsze "cięgienka". One mają mają na wierzchu takie podkładki sprężyste ząbkowane. Gość mi je przygiął ku górze, żeby siedziały sztywniej i problem ustał.

Pozdrawiam.
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez pudzianow » 23 lut 2016, o 09:28

Czy chodzi o ten który zaznaczyłem czerwoną strzałką ??? Bo kompletnie nie wiem od czego zacząć .A te filce to wygłuszenie silnika zamontowanae do grodzi ??? Gdzie mam patrzec na te ciegiełka ???
Załączniki
f72aa44s-960.jpg
f72aa44s-960.jpg (186.34 KiB) Przeglądane 19699 razy
pudzianow
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2015, o 20:05
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 23 lut 2016, o 10:24

Dokładnie tak, chodzi o przewód, który oznaczyłeś strzałką. ;)

Kolego. Żadne wygłuszenia grodzi, maski itd. Patrząc na swój silnik od góry zlokalizuj przepustnicę. Między przepustnicą, a klapą zaworów zlokalizujesz osłonkę (nie wiem, możesz jej nie mieć, ale większość chyba posiada) :)

osłona.JPG
osłona.JPG (40.65 KiB) Przeglądane 19695 razy

Strzałkami oznaczone 2x śruby torx. Po odkręceniu wyjmujesz osłonę.

Nim cokolwiek zaczniesz działać wyjedź samochodem na zewnątrz lub zaopatrz się w dobrą lampę. Odkręcasz wyżej wymienioną osłonę. Pokaże Ci się kolektor, a na nim nieszczęsny Twinport (cięgno główne, małe "cięgienka" i podkładki o których wspomniałem we wcześniejszym poście.) Nim odpalisz silnik i odepniesz przewód możesz "na sucho" spróbować poruszać całym głównym cięgnem.

Przechwytywanie.JPG
Przechwytywanie.JPG (46.25 KiB) Przeglądane 19695 razy


Poruszaj cięgnem oznaczonym strzałką w lewo i w prawo. Zaobserwuj jak poruszają się mniejsze, czy nie ma luzów, ewentualnych uszkodzeń. Następnie wsiadasz w samochód, odpalasz i stajesz znowu nad silnikiem i patrzysz jak pracują wyżej wymienione części. Odpinasz przewód i znowu patrzysz czy jest jakaś zmiana. U mnie było zdecydowanie ciszej po wyjęciu przewodu. Klapki nie dygotały, bo siłownik nie dociskał ich, a miały widoczny luz na podkładkach sprężynujących.


Mam nadzieję, że w miarę jasno sprecyzowałem i objaśniłem "plan działania" :D :D

Zdjęcia z sieci, gdyż nie mam teraz czasu iść do garażu zrobić na swoim samochodzie :)
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez pudzianow » 23 lut 2016, o 11:45

Super teraz już jest jasno w mojej głowie ;-) Sprawdzę to. A co się działo z przewodem, który wymieniłeś do odpowietrzenia pokrywy zaworów ??? Czy to jest ten który zaznaczyłem na czerwono ?
Załączniki
osłona.JPG
osłona.JPG (62.86 KiB) Przeglądane 19688 razy
pudzianow
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 18 kwi 2015, o 20:05
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Głośna praca Z14XEP

Postprzez mthwbober » 23 lut 2016, o 12:00

No to cieszę się, że mogłem wytłumaczyć zrozumiale :)

Co do przewodu... Mamy teraz aurę taką jaką mamy. Zimno, a krótkie odcinki powodują niedogrzanie się silnika. Zbiera się tzw. "majonez" w odmach - połączenie pary wodnej i oleju daje gęstą maź zapychającą odpowietrzenie pokrywy zaworów. Objaw to drganie samochodu na jałowym biegu, zauważalny spadek mocy, szarpanie (przynajmniej tak u mnie było). Tą grubszą obok tej, którą zaznaczyłeś ściągniesz bez problemu i wyczyścisz, chociażby zanurzając na moment w benzynie ekstrakcyjnej, natomiast ta cienka jest problematyczna, ze względu na jej średnicę i ulokowanie... wchodzi aż za kolektor i tam jest nasunięta na króciec. U mnie była zapchana bankowo, do tego też popękana. Próbowałem odessać "majonez" za pomocą strzykawki i kawałka wężyka o mniejszej średnicy, lecz jest to na tyle gęste, że nawet nie drgnęło. :P
Po wymianie rezultat zadowalający.

Koszt za wężyk Febi Bilstein to 27 zł, oryginał może i jest w ASO, ale nie chciało mi się 30 km jechać. Ja zamawiałem u siebie w mieście w sklepie i zapłaciłem 30 zł.

Podaję numery, na wszelki wypadek

przewód.JPG
przewód.JPG (36.19 KiB) Przeglądane 19687 razy


Pozdrawiam :)
mthwbober
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 1 lut 2016, o 21:47
Silnik: 1.4 Z14XEP

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.