Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

1.8 MPI - drgania silnika po wymianie rozrządu

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

1.8 MPI - drgania silnika po wymianie rozrządu

Postprzez maarkuss » 22 lis 2015, o 16:26

Witam serdecznie, mam mały problem z moim samochodem po wymianie rozrządu, niestety żaden z alfaklubowiczów nie wiedział o co chodzi a więc zwracam się o pomoc do was.
Mój samochód to Alfa Romeo 159 1.8 MPI 2007r 140KM, posiada ona silnik Opla 1.8L z zmienną fazą rozrządu.

Oddałem samochód do mechanika z powodu stuków w silniku na biegu jałowym od str rozrządu (stuki nikły przy dodaniu gazu)
i tak zwanego 3 sekundowego chrobotania przy starcie, na zimnym silniku.

Mechanik zmienił cały rozrząd z napinaczami, 2x rolki wałka rozrządu, olej Motul 8100 5W-40 (ACEA A3 / B4) do tego filter oleju Mann, przed wymianą była zrobiona płukanka silnika STP engine flusch.

Ogólnie wszystko gra, silnik pracuje normalnie, nie ma już 3 sekundowego chrobotania przy starcie, ani stuków w silniku, nie ma żadnych spadków mocy, silnik przy jeżdzie chodzi dobrze równo i cicho.


Jest jeden problem, na biegu jałowym, bez gazu (np. jak stane na swiatłach i czekam) silnik po 5 sekundach wpada w nieregularne małe wibracjie tak jak by go coś dławiło, pojechałem z reklamacją, mechanik sprawdził cały dolot powietrza, wymienił świece 4x NGK, kable też były ok, i nic nie pomogło.
Wczoraj zostawiłem samochód i gość jeszcze raz ściągał i zakładał pasek rozrządu, stwierdził że z jego strony to wszystko, założył rozrząd jeszcze raz, sprawdzając ustawienia i znaki, skalibrował rolki wałka rozrządu i przywrócił ustawienia fabryczne, ogólnie mało to dało, wibracje/niewielkie i nieregularne szarpanie na jałowym nadal (troszkę mniej) nadal są wyczuwalne, na zimnym nie ma problemu z odpaleniem ale ma nieregularne falowanie obrotów, i trudno mu ruszyć, mój kolega twierdził że być może mogą być problemy z kompresją, bo jak na pół gorącym silniku dodam gazu na jałowym tak do 4tyś obrotów przez 7 sekund i nagle puszcze pedał gazu,silnik zaczyna przerywać, podobno zawór się otwiera za wcześnie lub za póżno i dlatego tak się dzieje a gdy prowadzę jest wszystko ok, silnik pracuje normalnie, może to być wina czujnika położenia wałka rozrządu? ewentualnie co to może być?
maarkuss
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 22 lis 2015, o 16:01
Silnik: 1.8 Z18XER


Re: 1.8 MPI - drgania silnika po wymianie rozrządu

Postprzez kragnar » 25 lis 2015, o 08:58

A na pewno masz dobre komponenty tego rozrządu? Ja miałem kiedyś kiepski napinacz i coś przeskakiwało wprawiając całe auto w drgania. Zmieniłem go i teraz rolka napinacza paska alternatora chodzi idealnie.
Ostatnio edytowano 13 cze 2016, o 09:25 przez admin, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunięto niedozwolony link.
kragnar
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 25 lis 2015, o 08:56


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.