Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Ciągle te same błędy w Z16XEP

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Ciągle te same błędy w Z16XEP

Postprzez Jacob87PL » 15 lis 2015, o 11:32

Witam. Piszę do Was bo już powoli tracę cierpliwość :x Otóż sprawdzając jakiś czas temu metodą gaz-hamulec wywaliło mi w Astrze następujące błędy:
ECN30000
ECN30100
ECN30200
ECN30300
ECN30400
ECN31400
ECN130000

Pojechałem więc do mechanika, który stwierdził wypadanie zapłonu na wszystkich cylindrach i wymienił świece. Jakiś czas był spokój. Później pojawiły się te same błędy ponownie. Diagnoza mechanika: cewka zapłonowa. Wczoraj oddałem auto do warsztatu celem wymiany cewki. Dziś odebrałem auto i po przejechanie ok. 40 km wywaliło mi znów te same błędy. Nie wiem już co może być tego przyczyną. Dodam, że od początku wraz z pojawieniem się błędów zapalała się również żółta kontrolka - Układ kontroli emisji spalin. Dziś było tak samo - w czasie jazdy zapaliła się owa kontrolka, po przyjeździe do garażu sprawdziłem błędy i znów w/w błędy. Panowie co może być tego przyczyną? Czy zapalenie się kontrolki od układu kontroli emisji spalin może być powiązane z wypadaniem zapłonu? Proszę Was o porady co robić. Pozdrawiam, Kuba.

Dodatkowo zauważyłem a raczej poczułem już jakiś czas temu, że strasznie szarpie przy ruszaniu.
Jacob87PL
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 17:37
Lokalizacja: DSW


Re: Ciągle te same błędy w Z16XEP

Postprzez pawelcaly » 15 lis 2015, o 13:23

Moja rada sprawdź ciśnienie w cylindrach .
http://allegro.pl/tester-cisnienia-mier ... 14704.html
Zrobisz sam w domu małym kosztem .

Sprawdzenie na ciepłym silniku . Na sucho i po zalaniu olejem ( próba olejowa ) tak 10ml
Opisz jak poszło .
pawelcaly
Kierowca
 
Posty: 10
Dołączył(a): 13 paź 2015, o 09:43
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Ciągle te same błędy w Z16XEP

Postprzez Jacob87PL » 8 gru 2015, o 16:07

Jakiś czas po zakupie auta wywaliło mi błędy (wypadanie zapłonu na wszystkich 4 cylindrach)+ zapaliła się kontrolka od układu kontroli emisji spalin. Dodatkowo autem szarpało przy niskich obrotach. Szczególnie uciążliwe było to w korkach.
Pierwszą rzeczą była wymiana świec. Pomogło na chwilę. Później wymieniona została cewka zapłonowa - pomogło na jeszcze krótszą chwilę. Oddałem więc auto do mechanika, żeby przyjrzał się EGR'owi i kolektorowi dolotowemu. Po "dojściu" do tychże elementów okazało się, że o ile EGR nie był bardzo zasyfiony, o tyle kanały w kolektorze dolotowym były mocno zapchane. Po "ogarnięciu tematu" auto stało się jakby żwawsze. Komp nie wywala żadnych błędów. Nie zapalają się żadne kontrolki. Ogólnie mówiąc auto jeździ o niebo lepiej.
Jedyną rzeczą, do której można by się przyczepić wg "mojego" mechanika są te nieszczęsne klapy wirowe, których nieprawidłowe działanie może generować w/w błędy i problemy z silnikiem. U mnie na tę chwilę jest spokój, więc to była tylko sugestia mechanika w sytuacji gdyby problemy z wypadaniem zapłonu znów się pojawiły. Pozdrawiam, Kuba
Jacob87PL
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 1 paź 2015, o 17:37
Lokalizacja: DSW

Re: Ciągle te same błędy w Z16XEP

Postprzez iras_gt » 31 gru 2015, o 09:43

Witam , otóż miałem tak samo, problem wypadanie zapłonu na 4 cylindrach i check silnika , astra po odpaleniu pracowała nierówno jak na "3 garach".
Wymieniłem świece na DENSO K166 TT , jak i zainwestowałem w nową cewkę DELPHI. Poprawa nastąpiła na pół dnia jeźdzenia :(
Następnego dnia po ówczesnym prześledzeniu problemu i uzyskaniu nowych informacji na temat tego zjawiska , postanowiłem zalać auto do pełna benzyną wysokooktanową oraz wlać do baku magiczny środek STP , nastepnie po rozgrzaniu "przegoniłem " asterke dość intensywnie ale z głową na trasie szybkiego ruchu na biegu 3 i 4 utrzymując obroty od 3,5 tyś do 5 tyś tak przez około 50 km.
Od tamtego momentu a minęło dwa dniu astra dostała jakby drugiego oddechu , lepiej jedzie nie muli , łatwiej się wkręca na obroty i co najważniejsze pracuje równiutko bez szarpania , pyrkania , falowania , check się nie świeci :) nie wiem czy to zasługa środka czy "odmulenia" chociaż byłem do tej metody sceptycznie nastawiony ale pomogło zobaczymy na jak długo.
Pragnę dodać iż od roku użytkuję auto 90% miasto , wcześniej dwa lata robiłem trasy i mniej miasta i problemu nigdy nie było , stąd może zbierać się nagar gdyż auto nie dostaje wyższych obrotów celem jego wypalenia , to są takie moje informacje i spostrzeżenia może komuś się przydadzą
pozdrawiam i jak najmniej problemów z asterkami ;)
iras_gt
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 19 sie 2013, o 14:42


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 19 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.