Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Szarpanie na 1,2,3 biegu, zawieszanie sie obrotów silnika

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Re: Szarpanie na 1,2,3 biegu, zawieszanie sie obrotów silnik

Postprzez Lewar93 » 31 mar 2016, o 19:57

1.JPG
tak wyglądały te kanaliki
1.JPG (33.65 KiB) Przeglądane 6106 razy
Załączniki
3.JPG
3.JPG (52.87 KiB) Przeglądane 6106 razy
2.JPG
2.JPG (40.47 KiB) Przeglądane 6106 razy
Lewar93
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 lut 2016, o 00:53
Silnik: 1.6 Z16XEP


Re: Szarpanie na 1,2,3 biegu, zawieszanie sie obrotów silnik

Postprzez marek870313 » 1 kwi 2016, o 09:18

Hej to jest cenna wskazówka. Tylko tak myślę że przy odłączonym lub zaślepionym egr nie powinno szarpać. Zato te luzy na twinporcie faktycznie mogą robić takie problemy. Ja robiłem szklanki u mnie w astrze bo nie dało się gazu ustawić i co ciekawe pomogło i wszystko ok. Luzy na wydechu miałem tak do 0.2mm tylko na 3 i 8 zaworze miałem około 0.15 jakieś 2 godz rozbierania 2 godziny szlifowania i 45 min składania. Od razu inaczej się zachowuje na gazie ;-)
Pozdrawiam.
marek870313
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 gru 2014, o 15:11
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie na 1,2,3 biegu, zawieszanie sie obrotów silnik

Postprzez Lewar93 » 1 kwi 2016, o 12:11

Powiedz mi kolego, co musiałeś ściągnąć do tych szklanek ? i jak to szlifowałeś, czym ? ;D
Lewar93
Kierowca
 
Posty: 12
Dołączył(a): 20 lut 2016, o 00:53
Silnik: 1.6 Z16XEP

Re: Szarpanie na 1,2,3 biegu, zawieszanie sie obrotów silnik

Postprzez marek870313 » 1 kwi 2016, o 13:35

W kolejności jak ściągałem :
Koło prawe
Nadkole (ten plastik z tyłu żeby się do koła pasowego dostać)
Pasek klinowy napędzający pompę wody klimatyzację itp
koło pasowe
Filtr powietrza wraz z dolotem i rezonatorem
pokrywa zaworów
osłona paska rozrządu
pasek rozrządu (po zdjęciu paska sprawdziłem czy znaki się pokrywają w obróciłem wałem o 1/4 obrotu żeby móc spokojnie kręcić wałkami rozrządu)
koła pasowe wałków rozrządu (przed zdjęciem sprawdziłem luzy i zapisałem sobie żeby wiedzieć ile trzeba zeszlifować)
poluzowałem osłonę paska rozrządu (dwie śrubki pod kołami pasowymi wałków)
mocowanie wałków rozrządu (nie wiem jak fachowo się to nazywa ale trzyma wałek w 5 miejscach)
wałki rozrządu
magnesem wyciągałem szklanki bo są śliskie
Szlifowanie przeprowadzałem wiertarką stołową z kamieniem szlifierskim. Co do pomiarów to każdy mówi że trzeba mikrometr noniuszkowy ale ja użyłem zwykłej elektronicznej suwmiarki i bez problemu z dokładnością na oko do 0,02 mm więcej nie potrzeba. Po złożeniu od razu różnica w pracy silnika. Ps jeśli chcesz to na prv mogę podać nr telefonu to wytłumaczę dokładnie co i jak.
marek870313
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 6 gru 2014, o 15:11
Silnik: 1.6 Z16XEP

Poprzednia strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.