Jako, że to mój pierwszy post: Witam serdecznie!
Na początku zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i w sumie piszę tego posta tylko po to, żeby rozeznać temat przed oddaniem auta do warsztatu (żeby się nie okazało, że mechanik zacznie litanie napraw..).
Od tygodnia jestem posiadaczem Astry H z 2007 w kombi. Silnik 1.8 (140 KM) z LPG (Stag).
Już przy zakupie była kontrolka samochodu z kluczykiem. Wypedałowałem błędy i na liczniku pojawiły się:
1) ECN 059704 - Z tego co wyczytałem termostat, z tym, że na testmodzie podczas jazdy temperatura jest ok, czyli w granicach 90-95 stopni. Wiem, od poprzedniego właściciela, że termostat ok. 1 roku temu był wymieniany - na zamiennik.
2) ECN 035208 - Tutaj z tego co znalazłem problem z 2gim cylindrem / cewką, ale co dokładnie to może oznaczać? Dodam, że przy wtyczce, która dochodzi do cewek grubszy przewód jest zaizolowany, a pod izolacją widać przetarcia osłony kabla - to może być to?
3) ECN 017011 - Tutaj z tego co znazałem problem z paliwem, mieszanką.
4) ECN 000000 - Tutaj nie mam pojęcia co. Czytałem, że to może być problem z radiem tzn. brak jakiegoś przewodu, który jest poprowadzony do radia i służący za zwiększania głośności radia przy przyśpieszaniu. W ustawieniach radia niezależnie, czy ta opcja jest włączona, czy nie błąd cały czas występuje.
Wczoraj jeszcze pojawił się błąd i auto wpadło w check (kontrolka silnika):
5) ECN 0302XX lub ECN 0312XX - nie pamiętam dokładnie, bo szybko je wykasowałem ELMem 327 i kontrolka checka zniknęła.
Ogólnie po wykasowaniu błędów ELMem pozostają tylko błędy ECN 059704 oraz ECN 000000 reszta błędów wraz z kontrolką auta z kluczykiem znika i co jakiś czas znowu się pojawiają niektóre błędy i wraca kontrolka.
6) Kolejny problem, to wczoraj przeglądałem auto od spodu i dostrzegłem wyciek silnika. Znajomy mówi, że są to okolice czujnika ciśnienia (chyba oleju) i najlepiej byłoby umyć silnik i sprawdzić dokładnie skąd ten wyciek. Tutaj proszę Was o opinie, co to może być (jakaś uszczelka, sam czujnik, czy jeszcze co innego) i jaka może być skala napraw.
7) Radio - chodzi mi o to, że po otwarciu samochodu i wejściu do niego (bez kluczyka w stacyjce) słychać jak pracuje płyta nawigacji. Zawsze po pewnym czasie sama się wysunie i po chwili wsunie się z powrotem.
8) Też radio. Czasem po wyjęciu kluczyka (zauważyłem, że gdy na wyświetlaczu jestem w opcji wyświetlania zasięgu i spalania) radio dalej gra. Wychodzę z auta, zamykam samochód i dalej słyszę radio. Muszę wejść i ręcznie je wyłączyć.
9) Czy to normalne, że bez włożenia kluczyka po podpięciu telefonu do ładowarki (przez gniazdo zapalniczki) jest napięcie i telefon się normalnie ładuję? Zawszę myślałem, że napięcie powinno się pojawić dopiero po włożeniu klucza i przekręceniu na zapłon (tak przynajmniej było w poprzednim samochodzie).
W środę, chcę oddać samochód do mechanika i chciałbym poznać wasze zdanie i odpowiedzi na powyższe punkty żeby nie dać się tam nabić w butelkę i wiedzieć co mniej więcej mu zgłosić, a co jest pierdołą i mogę to zrobić samemu
Z góry dzięki za wszelkie porady / odpowiedzi.