Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

zatarty wał korbowy z20ler

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

zatarty wał korbowy z20ler

Postprzez taraskor » 29 lis 2014, o 14:30

witam wszystkich
astra h gtc z20ler z 2005r.
opis problemu:
po odpaleniu silnika kontrolka ciśnienia oleju normalnie zgasła - ruszyłem
podczas jazdy zapaliła się i przejechałem jeszcze jakieś 800m po czym silnik zgasł na postoju odpaliłem jeszcze raz -zapalił ale już pracował bardzo głośno z piskiem -zgasiłem silnik
auto na hol i do garażu.
pierwsza moja diagnoza to hydro popychacze (chociaż wcześniej ni dzwoniły)
zdjąłem górę tam wszystko ok- wałki czyste, panewki czyste, szklanki ok
więc diagnoza nie trafiona
No to dół trzeba rozebrać
zlałem olej, odkręciłem miskę jedną, drugą, jednostka niwelacji wibracji(chyba tak się to nazywa, a może nie :) )
już na korku oleju były opiłki panewki dalej było ich tylko coraz więcej
panewki zjechane, wał porysowany mam nadzieję że nie za głęboko,
mam do Was kilka pytań z tym związanych:
- czy wał korbowy jest taki sam we wszystkich astrach a jak nie to jaki jest nr części ?
- czy można wał korbowy szlifować?
- jaka mogła być przyczyna awarii - wysiadła pompa oleju czy po prostu panewki a może magistrala się zatkała( chodzi mi czy zatarło się od pompy czy może zaczęło się od jednej panewki i z braku ciśnienia resztę panewek szlak trafił.przypomnę że nie zauważyłem wcześniej żadnych alarmujących objawów).
- jak sprawdzić pompę oleju ( czy da się ją sprawdzić bez montowania w silniku a jak nie to czy będzie bezpiecznie sprawdzić ją na złożonym po szlifach silniku)?
z góry dziękuję za konstruktywną pomoc wiem że nie zostawicie mnie samego z tą "wielką tragediom" ;))
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER


Re: zatarty wał korbowy z20ler

Postprzez taraskor » 29 lis 2014, o 19:52

jeszcze jedno pytanie do tematu
- w jakim położeniu wału korbowego ma być przykręcony ten niwelator wibracji
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: zatarty wał korbowy z20ler

Postprzez taraskor » 6 gru 2014, o 14:22

No to się wiele dowiedziałem od Was
Bardzo pomocne forum
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER

Re: zatarty wał korbowy z20ler

Postprzez sparspar » 8 gru 2014, o 10:50

Panie Taraskor, panewki wymienia sie rzadko, malo kto to robil zwlaszcza w Oplu 2.0, wiec nie ma co sie gniewac na forum , ze watek zostal bez odpowiedzi.Nic sie nie stalo, ze nie oznaczyles walkow. Ja rzadko coś zncze bo wiem, ze sa znaki i problemow z tym nie mam. Ja tez nie rozbieralem Opla 2.0 w ktorym mialby wałki-przewaznie te stare rzechy mialy juz usuniete , ale za to wiem jak ustawia sie walki w VW, . Wklej zdjecie walkow od czola i od spodu to powiem Ci jak to zrobic. A waly korbower sa takie same w 2.0 imozesz szlifowac na panewki 025, a moze wystarczy polerka -wklej fote to zobaczymy.Pompy nie sprawdzisz po za ogledzinami i sprawdzeniem zaworka i z glową robieraj aby odnalezc przyczyne zatarcia. Moze cos peklo , rozszczelbilo sie a moze to zmeczenie po suchych startach.A momenty powinienes znalezc w necie- powinny byc w granicach 3-5 kgm i 60 stopni, a jak nie to podam Ci w srode.
....ps.sorry za bledy ale pisze z telefony, poprawie je ....za jakis czas
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: zatarty wał korbowy z20ler

Postprzez taraskor » 8 gru 2014, o 20:31

bardzo dziękuję za informację
panewki wału korb. zatarte nie ma co robić zdjęcia sprawa ewidentna ale tylko korbowodowe , główne są ok.
przyczyną jest opiłek metalu ( dostał się do pompy przez smoka albo pochodzi z samej pompy- wielkości paznokietka niemowlaka) pompa w środku porysowana same gwiazdki jak i obudowa opiłek zatrzymał się zablokował zawór ciśnienia w pozycji otwartej (zawór się nie domkną) -kupiłem nową .
Teraz jestem na etapie skladania, oczywiście wszystko wymyte ropą i przedmuchane powietrzem wszystkie elementy wyczyszczone z osadu olejowego
kolejny problem mam z wałkami wyrównawczymi nie jestem pewny do końca jak je ustawić względem gmp.
oczywiście też moment dokręcenia panewek korbowodowych mnie interesuje
oraz momenty dokręcenia sprzęgła i dwumasy
bardzo będę wdzięczny za szybka odpowiedz bo palę się aby to skończyć
ps czy po wszystkim będę mógł zalać olej 5w wcześniej był 10w ale pomyślałem że skoro wszystkie uszczelki nowe oraz osady wypłukane to może można 5w zalać.
taraskor
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 22 lis 2014, o 14:00
Silnik: 2.0T Z20LER


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.