Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 6 lut 2015, o 22:36

Jak wszyscy wiedzą silniki Z16XER mają zminne fazy rozrządu które odbywają się za pomocą kół ZFR Obrazek
i są sterowane poprzez zawory selenoidalne. Obrazek
Posiadacze aut z tym silnikiem napewno spotkali się z problemem klekotania przy rozruchu zimnego silnika u siebie bądź czytali różne tematy i opinie o tym zjawisku. U mnie w aucie też od jakiegoś czasu zaczęło występować to zjawisko więc zabrałem się za diagnozę i eliminację tego klekotania a, że akurat był już czas na wymianę oleju więc zabrałem się za robotę. Zacząłem od wymiany oleju z filtrem. Następnie zdjąłem osłonę rozrządu aby sprawdzić stan kół ZFR i okazało się, że owe koła są zamontowane od nowości na co wskazywała data produkcji Obrazek
(koła zostały wyprodukowane w 2007r tak jak auto) do tego przebieg wynosi 206000 km więc z góry można było założyć, że koła siadają i należy je wymienić. Ja nie należę do tych którzy odrazu wymieniają jak leci więc zacząłem sprawdzać zachowanie kół i wszystko wskazywało na to, że nie są jeszcze zużyte co mnie zdziwiło gdyż wiem, że inni wymieniali te koła już przy przebiegu ok 30-40tys km :o. Postanowiłem więc wymontować zaworki selenoidalne i tutaj kolejne zaskoczenie ponieważ one też pochodzą z 2007r. i spodziewałem się że przy tym przebiegu bedą już miały zdemontowane siateczki-filterki(podobno była taka akcja serwisowa) ale okazało się, że siateczki są na swoim miejscu i nie ma na nich żadnego syfu itp co mnie mile zaskoczyło gdyż spodziewałem się inneg widoku :D.Obrazek
Skoro filterki jeszcze były więc je zdemontowałem,
Obrazek
wymyłem zarorki i zamontowałem do silnika. Po tej operacjy zalałem silnik olejem,
Obrazek
odpaliłem auto i tutaj kolejne miłe zaskoczenie klekotu brak :D
Gdybym pojechał z tym problemem do serwisu to prawdopodobnie wyjechał bym lżejszy o ok 2000PLN gdyż diagnoza byłaby jednoznaczna - koła ZFR do wymiany i tak by właśnie zrobili bądź bym usłyszał, że ten typ tak ma i nie ma się czym przejmować. A jak sie okazało ten typ nie musi tak mieć i nie koniecznie trzeba od razu wymieniać koła tylko najpierw trzeba próbować innych sposobów.
Nie wiem jakim sposobem udało się poprzedniemu właścicielowi i mi przejechać ponad 200tys km bez wymiany kół ZFR i zaworków selenoidalnych ale może to zasługa tego, że auto od nowości jeździ na oleju GM dexos2 5W30 long life wymienianym co 10-13tys km a nie tak jak producent zaleca co 30tys km.


Tutaj pierwsze odpalenie po zabiegu ;)
https://www.youtube.com/watch?v=kj8SnI9XCgM&feature=youtu.be
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER


Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez marcinzorg » 7 lut 2015, o 18:38

Witam.
U mnie też na zimnym silniku jest klekotanie. Ale przy 100 000 tys. planuje wymienić pasek rozrządu i wtedy okaże się czy coś jeszcze wymieniać. Olej zmieniam na firmowy gm co rok po przejechaniu ok 20 tys. A w ogóle przy ilu trzeba wymieniać rozrząd??
marcinzorg
Klubowicz
 
Posty: 66
Dołączył(a): 5 kwi 2014, o 17:08
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 7 lut 2015, o 18:51

Według producenta 150000km bądź co 10 lat ale warto wcześniej sprawdzić w jakim stanie jest pasek a nie czekać jak wybije przebieg. Co do klekotania to polecam przy wymianie oleju wymontować i wymyć zaworki selenoidalne a napewno wydłuży to żywotność kół ZFR i klekotanie będzie mniejsze.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez kaliope » 19 lut 2015, o 22:17

Zgadzam się, że wyrzucenie sitek pomaga przy klekocie na zimno, ale tylko wtedy jeśli koło są jeszcze ok. Po prostu sitka blokują przepływ oleju i nie ma smarowania takiego jak trzeba. Natomiast jak już się pojawia słynny błąd p0014 (63) (ECN 001463) to już trzeba się przygotować na wyskok z ok 2 tys zł

polecam wątek: http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b)-z16xer-z18xer-kola-zebate-sterowania-zmienymi-fazami-rozrzadu/
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 20 lut 2015, o 08:52

Wiem o tym i dużo czytałem na ten temat ale puki co 200tys przebiegu i koła pracują jak należy. Nie wiem ile jeszcze wytrzymają ale z tego co czytałem to już dawno powinny się rozlecieć ;)
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez kaliope » 20 lut 2015, o 10:34

no jest co najmniej zaskoczony, że fura zrobiła 200kkm bez awarii kół. Z tego co widzę 80, może nawet 90% ludzie nie dochodzi do 100tys. Pewnie w dużej mierze przebieg autostradowy
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 20 lut 2015, o 17:07

Nie wiem jak poprzedni właściciel ale ja zrobiłem autostrada 40000 km na 53000. Auto kupiłem 6000 km po serwisie w Niemczech tzn rozrząd, oleje, filtry, klocki itp.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez kaliope » 20 lut 2015, o 20:15

czytałem dziś żeby jednak może nie wyrzucać tych sitek, bo ładnie zbierają syf, tylko żeby po prostu zmienić zawory na te zmodyfikowane
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 20 lut 2015, o 21:02

Uwierz mi, że ja też bardzo dużo czytałem na ten temat :D
Nie wiem czy ktoś wcześniej demontował te zaworki ale ja od kupna auta zrobiłem 53tys km i zanim usunąłem filterki to dobrze je obejrzałem i naprawdę :D na nich nic nie było! Dlatego zdecydowałem się na ich usunięcie. Ale tak jak już pisałem wczesniej może to być zasługa tego, że silnik od nowości pracuje na oleju GM longlife wymienianym max co 15350km (największy przebieg z książki serwisowej) u mnie max 13000km.
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Re: Z16XER klekotanie prz odpalaniu

Postprzez tuszok » 11 mar 2015, o 09:39

Dorzucę jeszcze jak zdemontować te zaworki.
Ciężko jest zrobić zdjęcie ale postaram się wytłumaczyć.
Zaworki są przykręcone jedną śrubką - na tym zdjęciu widać gdzie należy jej szukać patrząc na zaworek
Obrazek
po odkręceniu śrubki (oczywiście najpierw należy zdjąć wtyczkę w tym celu należy wysunąć żółtą zawleczkę następie przycisnąć czarną tę która jest na żółtej i zdjąć wtyczkę.) należy delikatnie wyciągnąć zaworek z głowicy. Może być delikatny opór - na zaworku są oringi.
Na tych zdjęciach widać mocowanie zaworka na wałku dolotowym.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
tuszok
Weteran
 
Posty: 657
Dołączył(a): 13 lip 2013, o 13:19
Lokalizacja: CAL
Silnik: 1.6 Z16XER

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 16 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.