Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.
Moderator: piotii
przez bartosz92 » 20 maja 2016, o 18:44
Heja!
Jakoż iż nowy na forum, jak i świeży posiadacz Astrolota serdecznie wszystkich witam i wciskam się w progi!
Kupiłem Astre H 1.4 SXI
Szukałem na forum, niestety nie znalazłem podobnego problemu co ja mam.
Po odpaleniu samochodu, z komory silnika wydobywa się dziwny dźwięk. Jakby jakieś łożysko było przytarte czy coś.
Na tą okazję machnąłem filma:
https://youtu.be/QTonT-a27mk
Rolka to nie będzie, gdyż przy dodawaniu gazu, dźwięk nie zmienia się. Po wyłączeniu samochodu przez sekundę, dwie jest jeszcze ten przeraźliwy dźwięk.
Druga sprawa, wypedałowałem sobie błędy, gdyż świeci mi kontrolka emisji spalin. Auto jeździ, nic się nie dzieje, ale denerwuje.
01410d
13658
13601
13604
Z tego co wyczytałem, jest problem coś z zapłonem?
PS: Byłem sceptycznie nastawiony do Opla, ale fakt faktem układ jezdny mnie bardzo zaskoczył. Jeździ się na prawdę przyjemnie.
Pozdrawiam B.
-
bartosz92
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 20 maja 2016, o 18:30
- Lokalizacja: Edinburgh
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez toldik » 21 maja 2016, o 18:46
Wydaje mi się, że dźwięk (na tym filmiku od 26 do 28 sekundy) to silnik pompy wspomagania.
Pompę masz przy ścianie grodziowej po prawej stronie (pasażera), nad przekładnią kierowniczą.
Pzdr.
-
toldik
- Starszy kierowca
-
- Posty: 39
- Dołączył(a): 21 maja 2016, o 18:31
- Lokalizacja: Piaseczno
- Silnik: 1.6 Z16XEP
-
bartosz92
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 20 maja 2016, o 18:30
- Lokalizacja: Edinburgh
- Silnik: 1.4 Z14XEP
przez toldik » 22 maja 2016, o 10:16
Tak w wersji angielskiej będzie po przeciwnej stronie tak jak na zdjęciu z załącznika (tutaj silnik 1.8 i widać korek od zbiorniczka pompy wspomagania - zaznaczone strzałką - tutaj pompa ZF (były też TRW).
Jeszcze żeby być pewnym czy to na pewno pompa, połóż rękę na pracującym silniku na na tez zbiorniczek lub jeszcze niżej na samą obudowę pompy - u Ciebie powinny być wyczuwalne małe "wibracje" od tych łożysk, ktoś inny w tym samym czasie niech zgasi silnik będziesz wtedy namacalnie czuł czy to pompa.
Zobacz czy masz odpowiednią ilość płynu w tym zbiorniczku uzupełnij jeśli będzie brakować.
Przy pompie ZF na zbiorniczku masz kreski MIN i MAX.
Przy pompie TRW po odkręceniu korka będziesz miał "taki mały bagnecik" od spodu korka, zobacz czy poziom płynu do niego sięga.
I jak wygląda sam płyn, powinien być koloru zielonego, czysty klarowny bez zabrudzeń. Możesz odciągnąć np. strzykawką żeby skontrolować.
Dopuszczalne jest, że słychać pracę pompy, jednak u Ciebie wg filmiku jest już za głośno.
Trudno wyrokować, jeśli to szum łożysk kiedy padną, ale lepiej nie będzie ( tam są dwa łożyska).
Możesz kupić używkę - tylko to trochę loteria czy trafisz na sprawną sztukę, chociaż gwarancję rozruchową sprzedający raczej dają.
Możesz oddać swoją a kupić pompę po regeneracji.
lub sam spróbować ją reanimować ale trzeba mieć trochę zacięcia, umiejętności i niezbędne narzędzia, pomogą może poniższe linki:
http://forum.samnaprawiam.com/naprawa-p ... -vt536.htm
http://www.zafiraklub.pl/forum/viewtopic.php?t=2740
Powodzenia
Pzdr.
- Załączniki
-
- aaa.jpg (63.07 KiB) Przeglądane 11889 razy
-
toldik
- Starszy kierowca
-
- Posty: 39
- Dołączył(a): 21 maja 2016, o 18:31
- Lokalizacja: Piaseczno
- Silnik: 1.6 Z16XEP
przez bartosz92 » 22 maja 2016, o 20:10
Heja,
Potwierdzam, są drgania właśnie na tej pompie w rytm "buczenia". Przy zgaszeniu samochodu tak samo. Także na pewno jest to pompa, a nie jak mi mechanik powiedział "rolka". Sprawdziłem stan płynu, mam pompę TRW z "bagnecikiem" - jest OK.
Kolor ciężko mi stwierdzić, muszę załatwić strzykawkę.
Myślę, że kupię używaną z jakąś gwarancją - koszt to około 40-70 funtów, a z tą uszkodzona pompą sam się pobawię.
Coś takiego:
http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-ASTR ... 2044932897
Niestety nie mam kanału więc raczej będę musiał udać się do mechanika.
Czy te pompy TRW się jakoś różnią? Czy to jedno i to samo po prostu Astra H 1.4 TRW?
Co do płynu, wyczytałem, że powinien być do elektrohydraulicznego układu wspomagania kolor zielony.
http://www.opel-sklep.com/pl/p/Olej-ply ... EL-GM/1207 Będzie OK ?
Dziękuję toldik za rozwiązanie jednego problemu!
-
bartosz92
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 20 maja 2016, o 18:30
- Lokalizacja: Edinburgh
- Silnik: 1.4 Z14XEP
-
toldik
- Starszy kierowca
-
- Posty: 39
- Dołączył(a): 21 maja 2016, o 18:31
- Lokalizacja: Piaseczno
- Silnik: 1.6 Z16XEP
-
bartosz92
- Nauka jazdy
-
- Posty: 6
- Dołączył(a): 20 maja 2016, o 18:30
- Lokalizacja: Edinburgh
- Silnik: 1.4 Z14XEP
Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 28 gości