Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Błędy + Check engine + Elektryka

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez PajDziku » 9 mar 2019, o 12:08

Jako, że to mój pierwszy post: Witam serdecznie! :)

Na początku zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i w sumie piszę tego posta tylko po to, żeby rozeznać temat przed oddaniem auta do warsztatu (żeby się nie okazało, że mechanik zacznie litanie napraw..).

Od tygodnia jestem posiadaczem Astry H z 2007 w kombi. Silnik 1.8 (140 KM) z LPG (Stag).
Już przy zakupie była kontrolka samochodu z kluczykiem. Wypedałowałem błędy i na liczniku pojawiły się:

1) ECN 059704 - Z tego co wyczytałem termostat, z tym, że na testmodzie podczas jazdy temperatura jest ok, czyli w granicach 90-95 stopni. Wiem, od poprzedniego właściciela, że termostat ok. 1 roku temu był wymieniany - na zamiennik.
2) ECN 035208 - Tutaj z tego co znalazłem problem z 2gim cylindrem / cewką, ale co dokładnie to może oznaczać? Dodam, że przy wtyczce, która dochodzi do cewek grubszy przewód jest zaizolowany, a pod izolacją widać przetarcia osłony kabla - to może być to?
3) ECN 017011 - Tutaj z tego co znazałem problem z paliwem, mieszanką.
4) ECN 000000 - Tutaj nie mam pojęcia co. Czytałem, że to może być problem z radiem tzn. brak jakiegoś przewodu, który jest poprowadzony do radia i służący za zwiększania głośności radia przy przyśpieszaniu. W ustawieniach radia niezależnie, czy ta opcja jest włączona, czy nie błąd cały czas występuje.

Wczoraj jeszcze pojawił się błąd i auto wpadło w check (kontrolka silnika):
5) ECN 0302XX lub ECN 0312XX - nie pamiętam dokładnie, bo szybko je wykasowałem ELMem 327 i kontrolka checka zniknęła.

Ogólnie po wykasowaniu błędów ELMem pozostają tylko błędy ECN 059704 oraz ECN 000000 reszta błędów wraz z kontrolką auta z kluczykiem znika i co jakiś czas znowu się pojawiają niektóre błędy i wraca kontrolka.

6) Kolejny problem, to wczoraj przeglądałem auto od spodu i dostrzegłem wyciek silnika. Znajomy mówi, że są to okolice czujnika ciśnienia (chyba oleju) i najlepiej byłoby umyć silnik i sprawdzić dokładnie skąd ten wyciek. Tutaj proszę Was o opinie, co to może być (jakaś uszczelka, sam czujnik, czy jeszcze co innego) i jaka może być skala napraw.
7) Radio - chodzi mi o to, że po otwarciu samochodu i wejściu do niego (bez kluczyka w stacyjce) słychać jak pracuje płyta nawigacji. Zawsze po pewnym czasie sama się wysunie i po chwili wsunie się z powrotem.
8) Też radio. Czasem po wyjęciu kluczyka (zauważyłem, że gdy na wyświetlaczu jestem w opcji wyświetlania zasięgu i spalania) radio dalej gra. Wychodzę z auta, zamykam samochód i dalej słyszę radio. Muszę wejść i ręcznie je wyłączyć.
9) Czy to normalne, że bez włożenia kluczyka po podpięciu telefonu do ładowarki (przez gniazdo zapalniczki) jest napięcie i telefon się normalnie ładuję? Zawszę myślałem, że napięcie powinno się pojawić dopiero po włożeniu klucza i przekręceniu na zapłon (tak przynajmniej było w poprzednim samochodzie).

W środę, chcę oddać samochód do mechanika i chciałbym poznać wasze zdanie i odpowiedzi na powyższe punkty żeby nie dać się tam nabić w butelkę i wiedzieć co mniej więcej mu zgłosić, a co jest pierdołą i mogę to zrobić samemu :)

Z góry dzięki za wszelkie porady / odpowiedzi.
PajDziku
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 11:42
Lokalizacja: Bytom
Silnik: 1.8 Z18XER


Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez mirek_smok » 11 mar 2019, o 16:44

P017011 to żle ustawiony gaz
https://lpg-forum.pl/pytanie-odnosnie-p ... 55287.html
ECN 035208 to może być cewka
viewtopic.php?f=16&t=3968
niech ci mechanik wyceni naprawy
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez PajDziku » 11 mar 2019, o 17:03

Dzięki wielkie za odpowiedź. Co do cewki może to mieć związek, z tym co opisałem tzn. Przetarcia na kablu (najgrubszy) docierającym do wtyku cewki? Co prawda jest zaizolowany tasma, ale izolacja jest dosyć luźno - da sie to jakoś sprawdzić? Pytam, bo szkoda dać ok. 300 zł. za cewkę, gdzie może sie okazać, że to wina tylko kabla. Tym bardziej, że auto nie ma jakiś braków mocy, szarpania itp.. Raz tylko poki co mi sie zdarzyła wyżej opisana sytuacja - check.

Co do pozostałych punktów, ktoś w stanie pomóc?
PajDziku
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 11:42
Lokalizacja: Bytom
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez mirek_smok » 12 mar 2019, o 10:23

Cewkę możesz założyć do innego auta i się okaże , ale najprościej to popraw to co jest jak jest łączenie to polutuj jak przetarcie to zaizoluj taśmą odporną na wilgoć .
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez PajDziku » 14 mar 2019, o 22:02

Niestety nie mam od kogo, ani do kogo podpiąć cewki :/ Dziś zrobiłem nową izolację i skasowałem błędy, zobaczę, czy jutro wrócą (te od cewki).
Co do mieszanki paliwa to dzisiaj przez aplikację zauważyłem takie wyniki (na postoju i dość ciepłym silniku - 75 stopni):

Napięcie sondy lambda nr 1: 0.76 V
Napięcie sondy lambda nr 2: 0.23 V
Niestety nie miałem multimetra (padł) żeby sprawdzić oporność sondy.
Temperatura katalizatora: 447,2 stopni Celsjusza.
Stosunek powietrza/paliwo: 14,7:1
Przepływ przez masowy przepływomierz powietrza: 2,16 g/s

Czy to może świadczyć o uszkodzonej sondzie / przepływomierzu, czy też zbyt mało danych?
PajDziku
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 11:42
Lokalizacja: Bytom
Silnik: 1.8 Z18XER

Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez mirek_smok » 15 mar 2019, o 11:01

z reguły jak masz źle dobrane dawki gazu to komputer koryguje ustawienia i puki są w zakresie pracy puki check nie wywali jak się rozjadą za bardzo i nie da się skorygować masz błąd , metoda na sprawdzenie prosta , reset kompa np tech albo opcom chyba też można i jeździć na paliwie aż się zaprogramuje , po resecie uruchamiasz i na wolnych obrotach do włączenia wiatraka , jeżeli wtedy ci się zapali chceck możesz myśleć o sądzie . Te parametry co podałeś to nic nie warte bo są prawdopodobnie na złej mapie .
mirek_smok
Klubowicz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 9 kwi 2018, o 13:38
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Błędy + Check engine + Elektryka

Postprzez PajDziku » 2 kwi 2019, o 11:10

Przed resetem kompa spróbuję jeszcze wykonać czynności z posta, który przesłałeś, tzn. włączyć na benzynie, dać mu maksymalne obciążenie (klima, ogrzewanie szyby itp.), poczekam tak jakiś czas i po kolei będę wyłączał. Chyba, że ktoś z okolicy Bytomia/Katowic, ma op-coma i może mi pomóc przy resecie tego kompa (oczywiście za opłatą)?

Check o którym pisałem był związany z cewką i wypadaniem zapłonów, po wymianie cewki problem z checkiem ustał.
Teraz został do rozwiązanie już tylko błąd 017011..
PajDziku
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 9 mar 2019, o 11:42
Lokalizacja: Bytom
Silnik: 1.8 Z18XER


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 19 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.