Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Części do Opla Astra H

Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14XEP

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem benzynowym i LPG.

Moderator: piotii

Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14XEP

Postprzez soltys_viara » 3 kwi 2020, o 21:26

Jakiś czas temu pojawił się u mnie problem stukających klap twinport. Mechanik po ściągnięciu kolektora stwierdził, że klapki nie nadają się do regeneracji i trzeba wymienić kolektor. Zamówił używkę, zamontował, stuki ustały, silnik ładnie cicho pracuje, ale...

- zaraz po wymianie zauważyłem zwiększone spalanie na wolnych obrotach, przed wymianą komp wskazywał na rozgrzanym silniku bez obciążenia w miarę stałe 0,6l/h obecnie 0,7-0,8 i momentami waha się od 0,5 do 0,9
- po odpaleniu na zimnym silniku dłużej utrzymuje podwyższone obroty, parę razy zdarzyło się że utrzymywał stale 1000 rpm do momentu gdy nie wcisnąłem gazu i wtedy opadły na właściwy poziom

Po przejechaniu kilkunastu km wywaliło checka i błąd P170-11 układ paliwowy i dolotowy, czujnik 02 bank 1 usterka dostrajania paliwa.
Usunięcie błędu powoduje to że przy pierwszym odpaleniu auta, z silnika słychać tak jakby mocne stuki i lekko nim telepie (ciężko scharakteryzować zachowanie silnika). Po wrzuceniu na wyższe obroty efekt ustaje, a jak obroty spadają powraca. Jak auto postoi dłuższą chwilę na jałowych obrotach wszystko się uspokaja.

Po przejechaniu kilkunastu - kilkudziesięciu km błąd powraca.

Oprócz powyższych objawów nic z autem się nie dzieje, odpala normalnie, obroty nie falują, równo pracuje, nie ma strat mocy.

Czy ktoś spotkał się z podobnymi objawami?
soltys_viara
Klubowicz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
Silnik: 1.4 Z14XEP


Re: Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14

Postprzez rafik19941 » 16 kwi 2020, o 22:44

*uszczelka pomiędzy przepustnica a kolektorem zobacz
*sterowanie podciśnieniowe które idzie do klap - ten wężyk lubi się wytrzeć zobacz szczelność
rafik19941
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 wrz 2019, o 19:31
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14

Postprzez soltys_viara » 17 kwi 2020, o 20:51

-mechanik sprawdzał szczelność dolotu i niby jest ok
-adaptował ponownie przepustnice
-nastawnik klap był podmieniany i dalej to samo

Sprawdziłem parametry z przepływki i sondy lambda i mam dylemat czy to poprawne wartości. Na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach dla przepływki pokazuje 1,2g/s, sonda lambda oscyluje między 0,1-0,7V Sonda powinna chyba oscylować w przedziale 0,1-0,9V?
soltys_viara
Klubowicz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
Silnik: 1.4 Z14XEP

Re: Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14

Postprzez rafik19941 » 18 kwi 2020, o 08:27

Praca sondy zależy ale są to poprawne wartości pracy; moim zdaniem mogą leżeć uszczelki samego kolektora do głowicy lub te podciśnienie do EGR masz to wszystko dobrze dokręcone czasami ludzie zapominają o drugiej śrubie do EGR że spalinami.
rafik19941
Kierowca
 
Posty: 24
Dołączył(a): 5 wrz 2019, o 19:31
Silnik: 1.6T Z16LET

Re: Stukające klapki twinport, wymiana kolektora ssącego Z14

Postprzez soltys_viara » 21 kwi 2020, o 19:13

może złożyli na starych uszczelkach i łapie lewe powietrze jeszcze
soltys_viara
Klubowicz
 
Posty: 98
Dołączył(a): 2 kwi 2019, o 06:33
Silnik: 1.4 Z14XEP


Powrót do Napęd, silniki benzynowe i LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

stat4u skocz.com - Najwiekszy Katalog Stron www
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.