Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez krzysztoff0204 » 31 lip 2016, o 18:12
Witam,
jestem nowym członkiem forum oraz nowym posiadaczem astry.
Kupiłem ją około miesiąca temu. Problemy zaczęły dziać się dopiero na autostradzie w Niemczech, wcześniej gdy auto używane było w mieście i czasem na autostradach nic się nie działo. Także problem polega na tym, iż zapala się kontrolka check engine - samochód z kluczykiem jednak tylko na autostradzie zazwyczaj przy wyprzedzaniu, jeździe pod górkę - gdy zapotrzebowanie na paliwo jest większe (nie wiem czy może to być jakiś związek z np. Filtrem paliwa?).
Dodatkowo od czasu gdy włącza się wspomniana kontrolka auto zaczęło wydawać przy przyspieszaniu świst - zastanawiam się czy zaczęło coś dziać się z turbiną czy załącza się jakiś dodatkowy wentylator?
Dodam jeszcze, że ostatnio zaobserwowałem lekki dymek wydobywający się z rury wydechowej, nie zawsze, czasami.
Z informacji ja temat pojazdu: rok produkcji 2004, przebieg 232tys km.
Komputer pokładowy nie pokazuje żadnych błędów - sprawdzałem narazie tylko sposobami opisanymi na stronie astra-3, gdyż nie mam dostępu do komputera i modułu lub mechanika.
Czytałem też post który był na podobny temat, ze kontrolka zapala się podczas jazdy pod górkę, jednak ja mam trochę inne objawy i jest ich niestety więcej.
Dziękuję za wszelkie informacje i udzielona pomoc
Pozdrawiam, krzysztoff0204
-
krzysztoff0204
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31 lip 2016, o 18:01
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez broda » 31 lip 2016, o 20:14
sprawdź czy klapy wirowe chodzą
-
broda
- Klubowicz
-
- Posty: 90
- Dołączył(a): 18 mar 2014, o 21:11
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez krzysztoff0204 » 31 lip 2016, o 21:17
A jak to sprawdzić?
I jeszcze pytanie czy wtedy komputer by nie pokazywał (nie zapamiętał) żadnego błędu? Bo aktualnie nie pokazuje, będę musiał sprawdzić jeszcze na "gorąco" jak włączy się kontrolka czy wtedy coś wykaże.
-
krzysztoff0204
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31 lip 2016, o 18:01
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez panjanek » 4 sie 2016, o 19:11
Witam.Musisz jezdzic z komputerem i gdy zapali sie check sprawdzic blad ktory sie wyswietla,ale najprawdopodobniej bedzie to blad P0234przeladowanie turbiny elektrozawor sterowania turbiny do wymiany,blad ten nie zapisuje sie w pamieci i kasuje sie po wylaczeniu silnika.swist to objaw ze niedlugo turbina do regeneracji lub wymiany.
-
panjanek
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez krzysztoff0204 » 5 sie 2016, o 21:49
Dziękuję za odpowiedź, początkowo myślałem że może to być turbina tylko po przeczytaniu kilku wpisów na ten temat zacząłem mieć wątpliwości.
A jeszcze takie pytanie bo dziś jechałem właśnie i znowu włączała się owa kontrolka. Jednakże komputer pokładowy w trybie serwisowym nie pokazywał żadnego błędu... Czy ten błąd widoczny jest tylko po podłączeniu komputera pokładowego pod komputer (laptop)?
Jeszcze raz dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam, Krzysztof
-
krzysztoff0204
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31 lip 2016, o 18:01
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez panjanek » 5 sie 2016, o 22:11
Blad ten widoczny gdy jest aktywny za pomoca op coma lub techa.
-
panjanek
- Kierowca
-
- Posty: 22
- Dołączył(a): 20 cze 2015, o 09:52
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez krzysztoff0204 » 5 sie 2016, o 22:20
Okej, dziękuję za pomoc.
Jak wyjaśnię sprawę to dam znać
-
krzysztoff0204
- Nauka jazdy
-
- Posty: 4
- Dołączył(a): 31 lip 2016, o 18:01
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości