Miałem dokładnie te same objawy. Miękki pedał sprzęgła, biegi wchodziły tylko przy wyłączonym silniku, brak wycieków, ubytki płynu hamulcowego. Laweta do warszatu.
Pierwsze podejście w warsztacie: uzupełnienie nagłego ubytki płynu hamulcowego i odpowietrzenie układu - auto pojeździło pół dnia i rano sprzegła znów nie było, 100 ml płynu hamulcowego gdzieś zniknęło przez noc.
Drugie podejście w warsztacie: nie było wycieku więc nie wiadomo było czy to pompa czy wysprzęglik. Wymieniliśmy pompę na nową. Po kilkudziesięciu minutach jazdy na placu testowym niby wszystko OK, ale po dwóch godzinach postoju sprzęgło znowu znikło. Ubyło ponownie trochę płynu hamulcowego ze zbiorniczka. Cena z robocizną 350 PLN
Trzecie podejście w warsztacie: zdecydowałem się na wymianę kompletu sprzęgła wraz z kołem dwumasowym (ze wzgledu na duzy przebieg). Po rozebraniu sprzęgła mechanik wylał z komory 0.5 litra wyciekłego płynu hamulcowego. Czyli bezpośrednia przyczyna to uszkodzenie wysprzęglika. Cena z robocizną 3350 PLN.
Opel Astra H, CDTI 1.7, 101 KM, kombi, 205000 km, 2008 r.