Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Regeneracja DPF co 300km na trasie - filtr po regeneracji

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Regeneracja DPF co 300km na trasie - filtr po regeneracji

Postprzez LoBo1984 » 2 sie 2018, o 08:37

Z racji tego, że jestem nowym użytkownikiem forum, chciałem wszystkich Was serdecznie powitać :)

Zwracam się do Was z problemem który nie daje mi spokoju już od dłuższego czasu. Chodzi oczywiście o nieszczęsny filtr DPF w silniku Z17DTR. Poniżej opiszę moje przebiegi i ostatnią historię wypaleń

Codziennie robię 160km do pracy i z powrotem, 80km w jedną stronę w tym 60km po autostradzie. Filtr wypalał się różnie, zazwyczaj notowałem przebiegi ok 400-550km. bardzo denerwował mnie fakt, że nie mam wglądu w dane, statystyki wypaleń z których mógłbym pozyskać jakąkolwiek wiedzę na temat tego, kiedy kolejne wypalenie może wystapić. Mimo tego, że jestem uzytkownikiem Astry H, trafiłem na forum Zafiry ponieważ szukałem czegoś co pomogło by mi takie dane uzyskać. No i w końcu trafiłem na temat modułu komfortu założony pzez jednego z użytkowników. Po szybkim przestudiowaniu tematu postanowiłem zakupic taki moduł. teraz dzięki temu urządzeniu mam wglad w dane. Moja ostatnia historia wypaleń wygląda mniej więcej tak (przez ostatnie parę tysięcy km, od pierwszej instalacji modułu):

1 wypalenie miało miejsce przy 90% nasycenia filtra
2 wypalenie przy 58 % (co mnie bardzo zdzwiwiło), niestety przebiegu od ostatniego wypalenia nie pamiętam
3 wypalenie ok 72% - przebieg 470km od wypalenia
4 wypalenie ok 71% - przebieg 450km
no i od tego miejsca zaczął się "dramat". Dodam jeszcze, że każde wypalenie powodowało spadek nasycenia do 34%
5,6,7 wypalenie i każde kolejne (paręnaście razy) rozpoczynało się przy nasyceniu filtra ok 58%, czasami np 56%. Przebiegi od ostatnich wypaleń to +/- 300km (300, 302, 310, 301, 315 itd, itp)

Zdecydowałem się na regenerację filtra w Łódzkiej firmie dysponującej dobrym sprzętem. Dostałem 12 miesięczną gwarancję i pożegnałem się z 1000zł. Dodatkowo wykonana została pełna diagnostyka auta - wtryski w bardzo dobrym stanie, wszystkie czujniki działają jak powinny. Fachowcy stwierdzili, że to sam DPF jest problemem, nic z osprzętu nie wywołuje przedwczesnego wypalania.
Pełen nadziei odebrałem auto w poniedziałek, zerknąłem na komputer a tam stopień nasycenia filtra 0% - super

Jechałem dziś znowu do pracy, przebieg 320km, stopień nasycenia filtra 22% i.......regeneracja filtra!!! :zły:
proces trwał oczywiście ok 10 minut (i zakończył się pomyślnie) po czym stopień nasycenia z 22% wzrósł do 30%!!!!

o co chodzi? czy macie jakieś pomysły? ja już jestem dosłownie załamany, jestem niewolnikiem tego auto, co 2 dzień stoję pod pracą bądź pod domem i wypalam filtr (zazwyczaj niestety inicjacja procesu nie rozpoczyna się na trasie). jestem zdesperowany...nawet do tego stopnia, że myślę o zmianie auta. Specjalnie zmieniłem moje poprzednie auto z LPG, żeby mieć lepszą elastyczność na trasie i nie tankować tak często. A w tym momencie wiem, że tak częste procesy wypalania szkodzą autu oraz tracę masę czasu i w sumie (przy przebiegach w okolicy 4000km miesięcznie) sporo pieniędzy na dodatkowe dawki paliwa podczas wypaleń.
LoBo1984
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2 sie 2018, o 08:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 13 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.