przez sebal303 » 13 lis 2013, o 21:20
Witam!
Mam podobny problem co kolega z przed roku. Powyżej 3 tys auto przestaje przyśpieszać obrotomierz stoi w miejscu na 3 tys. spadek mocy, check engine i gorsza praca silnika. Wyskakuje błąd P0234-5B "Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie dodatnie" Po skasowaniu błędu jeżeli cisnę tylko do 3 tys. jest moc po przeładowaniu powyżej 3 tys. blokada i sytuacja się potarza.
Były sprawdzone przewody. Podłączone na krótko od elektrozaworu obok cięgna z przodu silnika. Żadnej poprawy więc wygląda na to że są okej. Tak w ogóle to przewody są ciężkie do podejrzenia bo biegną za paskiem wieloklinowym. Nie sprawdzałem samego elektrozaworu.
Czyszczony był również czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jak sprawdzić czy działa? Może ktoś z Was wie jakie wartości powinien mieć?
Jak myślicie czy może to turbo? Czy mogę jakoś sprawdzić elektrozawór bez wkładania innego. Słyszałem, że można podmienić na "jakiś elektrozawór EGR" ale chyba w 1.7 DTL nie ma takiego zaworu. Przynajmniej ja nie widzę nic nawet podobnego do tego elektrozaworu podciśnienia.
Z góry dzięki za pomoc!