Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez alpinestar » 24 lip 2014, o 20:43

A więc uszczelniacz wału nie poszedł, ale chociaż przy okazji wymieniłem rozrząd. Okazało się jednak, że przepustnica i erg, były dość sporo zatkane sadzą. Jeszcze w przyszłym tygodniu prawdopodobnie auto będzie miało czyszczony kolektor, więc o dalszych losach będę informował czy pomogły.
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez szmic » 24 lip 2014, o 21:49

czegos tu nie rozumie , pisałeś że z okolic rozrządu leci olej
szmic
Weteran
 
Posty: 820
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 17:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez kaliope » 25 lip 2014, o 06:30

tylko po co czyścić kolektor? To normalne, że bedzie zasyfiony jak w każdym dieslu. To nie z19dth, gdzie syf zalepia klapy w kolektorze. Syf w kolektorze na pewno nie jest źródłem trybu serwisowego.
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez alpinestar » 25 lip 2014, o 09:34

Tak, bo olej kapał, ale mechanik powiedział, że to śladowe ilości, więc mówił, że to normalne. A z tym kolektorem jest tak, że prawdopodobnie tam może być, więcej syfu niż w ergu, a tam prześwit rurki miał 3 mm. Z tego co mi powiedział to może być przyczyną tego. Na pewno nie zaszkodzi autu.

Update:
Postanowiłem wybrać się do innego mechanika, gdy auto przeszło w tryb awaryjny i bez gaszenia auta pokazało błąd: Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne. Prawdopodobnie elektrozaworek jest do wymiany, bo z tego co spojrzał to cięgno od turbiny działa prawidłowo, ale dokładną diagnozę postawi dopiero za tydzień.
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez nowyposiadacz » 27 sie 2014, o 03:34

Mam podobny problem. Pojechałem z tym do serwisu OPLA i z czytali dwa błędy. P0234 i P0863. To pierwsze to gość powiedział,że zawór podciśnienia turbiny przeładowuje. Koszt u nich 746 zł plus 100 zł wymiana. Facet był na tyle w porządku że podał nr katalogowy 860146. Znalazłem oryginalny nowy PIERBURGA za 216 zł na ALLEGRO. Drugi błąd to podobno świece żarowe. Mam takie pytanie. Jak kupie ten zawór to dam radę wymienić go sam? I gdzie on wogóle jest bo jakoś go nie mogę namierzyć. Z góry dziękuje za pomoc
nowyposiadacz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 11:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez alpinestar » 27 sie 2014, o 06:15

Hej ten zawór znajduje się w tylnej części silnika jak idziesz od strony alternatora. Robiłem rozbiórkę tego w zeszłym tygodniu bo go próbowałem przeczyścić.http://zapodaj.net/e8d7911654cb5.jpg.html oraz http://zapodaj.net/59f1e22afb878.jpg.html Z tego co się dowiedziałem z innych forum to czujnik ten jak się dogrzeje z racji tego że jest przyktęcony do bloku silnika może się zacinać. Z tego co pytałem się to można założyć ten zawór od vw i spełnienia tą samą funkcję tylko trzeba pamiętać że są dwa rodzaje wtyczek. W niedziele robię trasę na której błąd wyskakiwał i zobaczę czy potrzebna będzie wymiana. Jeszcze nadmienię że zawór vw to koszt koło 160 zł nowy.
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez kaliope » 27 sie 2014, o 08:31

nowyposiadacz napisał(a): Facet był na tyle w porządku że podał nr katalogowy 860146. Znalazłem oryginalny nowy PIERBURGA za 216 zł na ALLEGRO.


gość Ci podał numer katalogowy GM i to jest ok, ale mniej popularny na rynku części poza ASO. Łatwiej znaleźć po numerze części a nie numerze katalogowym. A więc jest to

Numer części: 98105656
Numer katalogowy: 8 60 146





alpinestar napisał(a):Z tego co pytałem się to można założyć ten zawór od vw i spełnienia tą samą funkcję tylko trzeba pamiętać że są dwa rodzaje wtyczek.


według mojej wiedzy, to w 1.9 cdti można podmienić od VW, ale być może tu też. Ale na pewno jest inna wtyczka i trzeba przerabiać i pytanie czy jest sens dla 40zł, bo oryginał dla 1.7 na alle kosztuje 200zł

http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-ope ... 92555.html
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez alpinestar » 27 sie 2014, o 09:08

Według mojej wiedzy w vw są 2 rodzaje wtyczek z tego co pytałem się w sklepie motoryzacyjnym i gościu mi powiedział żebym najlepiej przyszedł z wykręconym zaworkiem i nie będzie pomyłki.
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez nowyposiadacz » 27 sie 2014, o 14:11

Dzięki panowie za podpowiedzi . Zamówiłem ten na allegro za 200 pln. Mam nadzieję ,że będzie pasował i dam radę go wymienic . Bo w serwisie zawór z wymiana 850 zl to masakra jakas
nowyposiadacz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 lip 2014, o 11:16
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR

Re: Auto na rozgrzanym silniku przechodzi w tryb awaryjny

Postprzez alpinestar » 29 sie 2014, o 19:02

Mam pytanie czy jak elektrozawór jest uszkodzony to może w okolicach 2000 obrotów czasami trząść autem ?
Avatar użytkownika
alpinestar
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 1 mar 2014, o 12:50
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 80 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.