Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

lokalizacja elektrozaworu turbiny

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

lokalizacja elektrozaworu turbiny

Postprzez valhalem » 2 lut 2015, o 09:53

Witam.

Ostatnim czasy przy szbkim przejezdzie włączył mi sie check i spadła moc auta ( na 6 biegu ~3000rpm ) , sprawdziłem błędy wyskoczył ecn 02345.
Srawdziłem opcomem i wygląda na odchylenie ujemne ( niedoładowany ? ) .
Szukałem z zewnątrz elektorzaworu który może być odpowiedzialny za to , niestety nic nie wpadło mi w oko .

Gdzie jest on zlokalizowany ?
Wyczytałem , że można go wyjąć i spróbować przyczyścić , będzie potrzebny i kanał ?
Przejrzałem też przewody, wyglądają na ok.
Co oprócz powyższych rzeczy należy jeszcze sprawdzić ?
Z góry dzięki za pomoc .
valhalem
Kierowca
 
Posty: 26
Dołączył(a): 13 maja 2014, o 10:25
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH


Re: lokalizacja elektrozaworu turbiny

Postprzez simeone04 » 2 lut 2015, o 14:52

Nie wiem jak w 1.9, ale u mnie jest on przykręcony od strony ściany grodziowej i jedyny dostęp (dość wygodny) jest od dołu, paręnaście cm nad prawą półosią.

Najłatwiej go zlokalizować śledząc przebieg gumowej rurki wychodzącej z gruszki przymocowanej do turbosprężarki. Drożność rurki też warto sprawdzić.

Sam elektrozawór jest raczej wymienialny niż naprawialny (koszt ok 20-30zł). Mnie przynajmniej nie udało się go rozebrać.
simeone04
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 lis 2014, o 13:37
Lokalizacja: Katowice
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: lokalizacja elektrozaworu turbiny

Postprzez kaliope » 17 lut 2015, o 21:12

przy błedzie p0234 zawsze sprawdzamy układ podcisnienia turbo. Czylli wężyk idący od pompy vacuum do elektrozaworu turbiny, a potem od elektrozaworu do turbiny. Następnie sprawdzamy gruchę turbiny czy chodzi swobodnie, czy nie zacina sie na wałku. Zawór sie nie naprawia tylko ewentulanie wymienia. Jeśli wężyki ok, zawór ok, grucha ok, to niestety turbo do roboty. Można jeszcze przeczyścić zawór boost sensor na kolektorze ssący, ale on raczej nie daje tego błędu.


tu masz opisany cały układ podciśnienia: http://klubzafira.pl/forum/silnik-23/(b)-uklad-podcisnienia-turbosprezarki-1-9-cdti/
Avatar użytkownika
kaliope
Starszy klubowicz
 
Posty: 457
Dołączył(a): 15 lip 2014, o 22:39
Lokalizacja: Kraków
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.