Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez andy17d » 20 gru 2011, o 20:12
Jak długo kręcicie o tej porze roku (temp. 2-6 st. C) zimnym dieslem, żeby odpalić?
U mnie nie ma na to żadnej reguły. Czasem rano wystarczy pół sekundy, a innym razem wieczorem z 3 sek.
Myślałem, że takie nowoczesne diesla odpalają od razu.
-

andy17d
- Moderator
-
- Posty: 322
- Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
- Lokalizacja: PO
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL
przez sebox » 29 sty 2012, o 10:54
2-3 s to wg mnie czas odpowiedni.
-
sebox
- Klubowicz
-
- Posty: 87
- Dołączył(a): 29 sty 2012, o 10:13
- Lokalizacja: NOS
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez andy17d » 30 sty 2012, o 00:36
U mnie niestety zdarza się różnie od 0,5 do 5 sekund. Nie ma reguły.
Mam nawet wrażenie, że przy -5 zapalił szybciej niż przy +5.
-

andy17d
- Moderator
-
- Posty: 322
- Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
- Lokalizacja: PO
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL
przez sebox » 30 sty 2012, o 17:49
andy17d napisał(a):U mnie niestety zdarza się różnie od 0,5 do 5 sekund. Nie ma reguły.
Mam nawet wrażenie, że przy -5 zapalił szybciej niż przy +5.
Calkiem możliwe, że lepiej odpala na minusowej temperaturze, bo przy -2 zaczynają grzać świece żarowe.
-
sebox
- Klubowicz
-
- Posty: 87
- Dołączył(a): 29 sty 2012, o 10:13
- Lokalizacja: NOS
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez andy17d » 30 sty 2012, o 23:07
No niestety ta teza o lepszym odpalaniu na mrozie nie potwierdziła się.
Dziś odpaliłem po ok 3s ale chyba minimalnie za krótko kręciłem, bo zaraz silnik zgasł.
Dopiero drugie kręcenie odpaliło go na dobre.
-

andy17d
- Moderator
-
- Posty: 322
- Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
- Lokalizacja: PO
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL
przez wozny83 » 8 lut 2012, o 07:07
andy17d napisał(a):No niestety ta teza o lepszym odpalaniu na mrozie nie potwierdziła się.
Dziś odpaliłem po ok 3s ale chyba minimalnie za krótko kręciłem, bo zaraz silnik zgasł.
Dopiero drugie kręcenie odpaliło go na dobre.
Sprawdzałeś sobie kolego świece może, jak jedna świeczka nie będzie dobrze grzała może się tak dziać, pomijam już jakość naszych paliw gdzie ostatnio był na necie art odnośnie zamarzającej ropy
-
wozny83
- Starszy kierowca
-
- Posty: 43
- Dołączył(a): 5 lut 2012, o 09:39
- Lokalizacja: Czeladź
-
przez andy17d » 8 lut 2012, o 09:10
wozny83 napisał(a):Sprawdzałeś sobie kolego świece może, jak jedna świeczka nie będzie dobrze grzała może się tak dziać, pomijam już jakość naszych paliw gdzie ostatnio był na necie art odnośnie zamarzającej ropy
Jeszcze nie sprawdzałem, bo ten mróz jakoś mnie nie zachęca do grzebania w samochodzie na dworze ale w ten weekend wezmę się za to.
Swoją drogą, czy gdyby rzeczywiście któraś świeca nie paliła, to nie powinno być jakiegoś błędu w op-comie?
-

andy17d
- Moderator
-
- Posty: 322
- Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
- Lokalizacja: PO
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL
przez wozny83 » 8 lut 2012, o 16:40
andy17d napisał(a):Jeszcze nie sprawdzałem, bo ten mróz jakoś mnie nie zachęca do grzebania w samochodzie na dworze ale w ten weekend wezmę się za to.
Swoją drogą, czy gdyby rzeczywiście któraś świeca nie paliła, to nie powinno być jakiegoś błędu w op-comie?
Wystarczy, że jedna będzie ci słabiej grzać i już będzie lipa z odpalaniem, jeśli działa ale słabo daje to nic nie wywali na kompie
-
wozny83
- Starszy kierowca
-
- Posty: 43
- Dołączył(a): 5 lut 2012, o 09:39
- Lokalizacja: Czeladź
-
przez andy17d » 10 lut 2012, o 07:53
To w takim razie już jutro to sprawdzę.
Pytanie, jak zdjąć tą plastikową osłonę silnika, żeby dostać się do świec.
Czy muszę odłączać akumulator albo coś innego na czas testów, czy bez odłączania po prostu zmierzyć oporność na każdej świecy?
-

andy17d
- Moderator
-
- Posty: 322
- Dołączył(a): 20 wrz 2011, o 09:56
- Lokalizacja: PO
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTL
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 21 gości