Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Postprzez smartkid » 27 lip 2015, o 12:43

Witam Was serdecznie,

Od jakiegoś czasu mam następujący problem w moim aucie. Mianowicie, po dłuższym postoju i przejechaniu kawałka drogi silnik w trakcie zatrzymywania traci kompletnie moc i zaczyna nierówno pracować. Praktycznie nie daje się rozkręcić na wyższe obroty i przy okazji dymi śmierdzącymi spalinami. Ostatecznie pomaga ponowne odpalenie - chociaż czasami jest z tym problem, lub szybka redukcja na niższy bieg po czym potrafi się "odetkać".

Mechanik stwierdził, że to EGR. Został wyczyszczony i przez jakiś czas wydawało się, że jest ok. Niestety problem powrócił.

Czy ktoś z Was spotkał się z podobnymi objawami? Będę wdzięczny za sugestie.

Pozdrawiam
smartkid
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 sie 2013, o 21:18
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: 1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Postprzez wojtak » 27 lip 2015, o 13:05

Wypedałuj błędy bo z samego opisu ciężko coś powiedzieć. Może być EGR tak jak mechanior powiedział, może jakieś czujniki może dpf jak masz.
Podaj błędy i będziemy szukać przyczyny.

Ja miałem coś podobnego. Nie wiem czy identycznie ale jednak.
Rozwiązałem wszystko bezkosztowo. Wyczyściłem porządnie EGR, łącznie z częścią mechaniczną. Wybiłem tłoczek, przeczyściłem i przesmarowałem. Potem wyczyściłem czujnik podciśnienia (u mnie wchodzi w kolektor wydechowy nie wiem jak w twoim silniku). To jednak nadal nie pomogło, chociaż już było trochę lepiej. Na koniec wypaliłem DPF opcomem i to rozwiązało wszystkie bolączki mojej asterki.
W moim przypadku DPF tak się zapchał, że czujnik różnicy ciśnień zwariował i komputer nie chciał inicjować wypalania. Po wypaleniu opcomem już jest ok, a i zauważyłem, że zaczął się wypalać samoczynnie.
Wiem, że prędzej czy później znów zapcha się tak, że komputer nie zainicjuje wypalania, ale już przygotowałem się na jego wycięcie.
Błędy jakie w moim przypadku się pojawiały to: 227911 i chyba 0400 czy jakiś taki.
Ostatnio edytowano 27 lip 2015, o 13:17 przez wojtak, łącznie edytowano 1 raz
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Re: 1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Postprzez smartkid » 27 lip 2015, o 13:17

Nie sprawdzałem "przez pedały" ale mechanik zanim dotykał sprawdzał komputer i zero błędów. To było dla mnie konkretne zaskoczenie. Dziś go "spedałuję jeszcze" :)
smartkid
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 sie 2013, o 21:18
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: 1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Postprzez smartkid » 28 lip 2015, o 16:17

Niestety sprawdzenie przez pedały nie pokazuje żadnego błędu, więc w tej chwili ciężko w cokolwiek celować. Jakieś pomysły?
smartkid
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 31 sie 2013, o 21:18
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: 1.7 CDTi utrata mocy, nierówna praca, śmierdzące spaliny

Postprzez wojtak » 28 lip 2015, o 17:51

Masz możliwość podłączenia Opcoma?
Podpowiem na swoim przykładzie. Jak ja miałem problem z EGRem to wyglądało to w ten sposób, że błędu podczas pedałowania nie było. Występował tylko podczas trwania usterki. Ale zapisywał się w pamięci jako nieaktywny i opcomem można było zauważyć, że to właśnie ten konkretny się pojawiał.
Nie wiem co Ci poradzić.
Ale jeżeli po wyczyszczeniu EGRa faktycznie przez jakiś czas było OK to może szukaj w tym kierunku. Czasami czyszczenie nie pomaga na długo, a po wymianie jest wszystko w porządku. Nie sugeruje ci, żebyś go wymienił bo nie chce mieć na sumieniu twoich 4 stówek, ale spróbuj go jeszcze raz porządnie przeczyścić. Może nie domyka. I faktycznie.
Albo wiem:
zaślep go na próbę całkowicie. Sprawdzisz co wtedy się stanie. Jeżeli to faktycznie wina EGRa, to po zaślepieniu powinien jechać normalnie, ale sypnie błędem od EGR. Błędem się nie przejmuj - to normalne, a po wyjęciu zaślepki zniknie.
Zaślepkę zrób z puszki po piwie i staw ją między EGR a kolektor wydechowy - 15 minut roboty wraz z docięciem puszki.
Co prawda nie wiem jak u Ciebi wygląda EGR bo ja akurat to wstawiałem zaślepkę między EGR a przepustnice.
Po takiej próbie będziesz miał jasność co do winy lub nie EGR. Tylko jeżeli to faktycznie to i po zaślepieniu będzie jechał normalnie, to żeby Ci się to nie spodobało :) Po testach zaślepkę wyjmij bo nie wiem jak inne elementy silnika mogą na to reagować.
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 73 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.