Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Sklep z częściami samochodowymi MotoCentrum.pl

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: borsuk

Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez radint » 8 sie 2012, o 11:41

Witam, jako, że na forum jestem nowy, a Astra już troszkę mnie doświadczyła, chciałbym podzielić się z wami jedną z chyba najgorszych przygód z silnikiem Z17DTJ (w DTR też to występuje). Przeglądałem miliony strona na różnych forach setki opinii, tutaj chciałbym zamieścić streszczenie dla ludzi, którzy nie maja kasy, doświadczenia i mogą zaoszczędzić ponad połowę kosztów przy tej awarii.

Przechodząc do sedna sprawy. Objawy to falowanie obrotów, widać słychać i czuć:) nie ważne czy motor jest zimny, ciepły, czy odpalany kilka razy, czy zalaliśmy kiepskiej jakości paliwo lub jakieś ultra dobre. Objawy takie same obroty falują silnik potrafi gasnąć, bez gazu na biegu nie da się jechać ponieważ auto zachowuje się jak kangurek. Przyczyna jakże banalna, po fakcie...

Obrazek

Zawór SCV (ciśnienia na pompie common rail). Najczęściej spotykane pompy w, których pada czujnik to: HU294000-0501, HU294000-0502.

Moja pompa miała końcówkę 501.
Obrazek

Wszędzie gdzie pisałem do sklepów, cena zwalała mnie z nóg, niby taki sam a rozpiętość od 760 do 940zł. Opel zalecał czujnik o numerach GM: 98114311, jego cena to 843zł. Jednak nie dałem za wygraną i zacząłem szukać. Od 2 dni mam zamontowany czujnik o numerze DENSO 294009-0260, jego cena to uwaga... 418zł oryginalny, kompatybilny i przede wszystkim działa:).

Każdy może go wymienić zabawa trwa 10minut i cieszysz się idealną pracą motoru, nawet spalanie nieco spadło. Dlatego jeśli macie takie objawy nie dajcie się oszukać, że to egr, przepływomierz lub coś innego co jest równie drogie, a nie poprawi pracy motoru.
Najłatwiej możecie sprawdzić czy to na pewno scv,
- przy pracującym silniku wypiąć sobie kolejno przepływomierz, obroty wzrosną przełączy się w tryb awaryjny ale będą falować, to nie to:),
- egru nie wypinałem,
- wypięcie scv, pojawi się metaliczny dźwięk, inna dawka na biegu jałowym, również tryb awaryjny ale zero falowania,
Po podłączeniu wszystkiego błędy z zegarów znikają są odnotowane w pamięci ECU ale nie mają wpływu na pracę. To chyba wszystko w razie pytań piszcie chętnie pomogę. Pozdrawiam i powodzenia przy tego typu awarii, jest to do zrobienia nawet na parkingu:)
Dodam tak jak kolega w poście poniżej zaznaczył, po takiej podmianie niestety trzeba zaprogramować, a w sumie przeprowadzić naukę małej dawki wtrysku, opcja dostępna w OP-COM'IE i Techu
Ostatnio edytowano 13 sie 2012, o 10:45 przez radint, łącznie edytowano 2 razy
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 350
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 17:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 12 sie 2012, o 18:35

Przechodziłem te same problemy z SCV, zapomniałeś o jednej najważniejszej sprawie SCV po wymianie programuje się małą dawkę paliwa. Wyjaśnienia kolegi w powyższym poście wyczerpują temat zaworu SCV. Należy się duży plus za bardzo szczegółowy opis, który na pewno pomoże innym.
szmic
Starszy klubowicz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 18:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez poldek78 » 23 sie 2012, o 22:13

Mam te same objawy i jeden problem - oznaczenie mojej pompy to HU264000-0503. W necie nie znalazłem żadnego info na temat zaworów SCV do tej pompy. Czy 264009-0260 będzie pasował?
poldek78
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 22:08
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez radint » 24 sie 2012, o 00:16

Widzę, że kolejna pompa:/ ja pisałem do tego sklepu "http://www.aktyw.pl/" ale co ważne trzeba napisać "czy ten czujnik pasuje do pompy" a nie odwrotnie tzn. "jaki czujnik pasuje do pompy bo zawsze podają wszyscy ze sklepów tylko kwotę oscylującą 700-900. A czujnik wygląda tak jak ten w pierwszym poście?
radint
Starszy klubowicz
 
Posty: 350
Dołączył(a): 2 sie 2012, o 17:41
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez poldek78 » 24 sie 2012, o 18:07

Czujnik wygląda tak samo jak ten z pierwszego postu. Napiszę do tego sklepu i zobaczę co odpowiedzą. Dzięki za podpowiedź.
poldek78
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23 sie 2012, o 22:08
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR i DTH

Postprzez deepower » 27 paź 2012, o 12:48

Witam. Mam Astrę rok 2007 - 1,7 cdti DTH 101km u mnie na pompie już ten czujnik chyba nie występuje. Jak samochód jest zimny nic na obrotomierzu nie widać jest równy ale jak przejadę na trasie i się dobrze rozgrzeje to stanę na światłach i widać jak wskazówka zaczyna lekko falować delikatnie podrywa w górę i w dół ale po silniku nie słychać i nie widać żeby coś się działo czy to normalne czy może zaczyna siadać czujnik ciśnienia na listwie wtrysku. Proszę o poradę dziękuję.
deepower
Starszy kierowca
 
Posty: 41
Dołączył(a): 14 kwi 2012, o 17:25
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 27 paź 2012, o 13:58

W silniku DTH 101 PPS zawór SCV jest również na pompie z tym że jest większy-dłuższy. Lekko drgająca wskazówka wcale nie oznacza awarii tego zaworu a czujnik na listwie wtryskowej to całkiem inna sprawa (regukuje tylko ciśnieniem w samej listwie). Takimi objawami jezeli niesłychać falowania po silniku to bym się nie przejmował, poprostu nic nie ruszaj. Pozdr.
szmic
Starszy klubowicz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 18:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez TRNJAK » 28 paź 2012, o 02:20

I Astra H 1,7 cdti 81 kw 2008 rok, jestem z Chorwacji, używam Google Translator. Czy rozwiązanie to zawór do mojego problemu? Astra jest w spoczynku, zachowuje się jak w filmie (http://www.youtube.com/watch?v=HuyL9fyg ... re=related). Wczoraj poszedłem do kierowania Astra i nie mógł pracować. W trybie awaryjnym, a tylko poboczy pusty. Myślałem EGR występuje, ponieważ niektóre błędy w okolicy zaworu EGR, ale natknąłem tej stronie i zastanawiam się, co myślisz!
TRNJAK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 01:53
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez szmic » 28 paź 2012, o 10:50

Tak zawór SCV, ale nie powinno być trybu awaryjnego. Do wyczyszczenia dodatkowo EGR.
szmic
Starszy klubowicz
 
Posty: 202
Dołączył(a): 12 sie 2012, o 18:32
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Falujące obroty w silnikach DTJ/DTR

Postprzez TRNJAK » 28 paź 2012, o 13:38

szmic napisał(a):Tak zawór SCV, ale nie powinno być trybu awaryjnego. Do wyczyszczenia dodatkowo EGR.


Hvala
tłumaczenie za pomocą Google Translator nie jest dobre. czy nowy zawór SCV-eliminuje ten problem -> http://www.youtube.com/watch?v=dPySV4PO ... re=related ???
Mam przypadek w filmie przez długi czas z moim 1,7 CDTI i wczoraj i samochód zatrzymał się, ENC 040 952 - zawór EGR, samochód nie rozpocznie się, po prostu zatrzymał się na drodze
TRNJAK
Kierowca
 
Posty: 15
Dołączył(a): 28 paź 2012, o 01:53
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Sklep z częściami do Opla - MotoCentrum.pl stat4u skocz.com - Najwiekszy Katalog Stron www
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Serwis Komputerowy Poznań.