Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

kopci na biało po przekroszeniu 3500 tyś obrotów

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

kopci na biało po przekroszeniu 3500 tyś obrotów

Postprzez rafalolk » 9 gru 2015, o 12:09

Witam wszystkich.
Posiadam Astrę 1,7 CDTI 125 km, 2007 r. przebieg 183 tyś. Silnik Z17DTR Samochód posiadam od 4 miesięcy.
Problem który u mnie występuję to dosyć mocne kopcenie na biało - biało niebiesko z rury po przekroczeniu 3500 tyś obrotów. W ogóle obrotomierz dochodzi max do 3800 obr. i w tym momencie jakby się dławi i wydobywają się kłęby dymu. Podczas jazdy nic się nie dzieje, samochód zbiera się normalnie i nie kopci.
Ponadto lekko falują obroty na biegu jałowym oraz występują niewielkie szarpania podczas jazdy w przedziale 1800 - 2000 obr. Po ujęciu lub dodaniu gazu w czasie szarpania objawy ustępują.
Początkowo mechanik stwierdził, że przyczyną są uszczelniacze w turbinie (przepuszczała olej) ale po regeneracji turbiny nie ma żadnej poprawy.
Wymieniony olej oraz filtr oleju, paliwa, powietrza. Dodatkowo wydaje mi się, że od pewnego czasu jeszcze przed regeneracją turbiny z okolic EGR wydobywa się dźwięk jakby metalicznego cykania (przypomina traktor).
Jedyny błąd który wyskakiwał dotyczył modułu świec żarowych. Po założeniu nowego modułu ( na próbę) nie było żadnej poprawy.
Czy iść w kierunku wtrysków czy może sugerujecie sprawdzić jeszcze coś innego. Z tego co wypatrzałem wtryski DENSO które są ponoć dosyć drogie.
Proszę o jakieś sugestię co może być przyczyną tego kopcenia
rafalolk
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 10:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Re: kopci na biało po przekroszeniu 3500 tyś obrotów

Postprzez rafalolk » 23 gru 2015, o 15:28

Witam, usterka dalej nie zdiagnozowana, natomiast zauważyłem że gdy wyciągnę cienki gumowy wężyk z tyłu kolektora który wchodzi do takiego grzybka (regulacja klap w kolektorze ?) samochód od razu lepiej chodzi. Lepiej się wkręca na obroty, spokojnie do 5 tyś, zdecydowanie mniej kopci i nie szarpie chociaż przejechalem bez tego wężyka jakiś 1 km na próbę. Proszę o podpowiedź co dalej robić.
rafalolk
Nauka jazdy
 
Posty: 3
Dołączył(a): 9 gru 2015, o 10:59
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTR


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 48 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.