Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez fiskusmati » 1 lip 2016, o 21:54

Witam. Powoli moja Astra z ukochanego samochodu staje się utrapieniem. Jesteście ostatnią nadzieją. Ale po kolei.


Samochód: Opel Astra H 1,7 CDTI 110KM (z17DTJ) z roku 2007. DPF usunięty. Przebieg ok 220 tys.

Problem: Podczas jazdy powyżej 140km/h (najlepiej 150-170) kilkanaście minut (najlepiej bez odpuszczania gazu) samochód odcina turbinę i wyrzuca kontrolkę "auta z kluczem" - czyli chyba standardowy LIMP MODE.

Błędy które pojawiają się na komputerze (nawet po usunięciu): P0234 i P0030
Oczywiście nie wiem czy P0030 pojawia się niezależnie od P0234 bo zawsze sprawdzam błędy jak wyskoczy P0234.

Dodatkowe obserwacje:
1) Mam wrażenie, ze turbina bardzo ospale działa do 1600 obrotów, silnik ciężko wkręca się do 1600 obrotów.
2) Przy puszczaniu pedału gazu w okolicach 2000-2500 obr/min i pod obciążeniem, słuchychać głośny syk - tak jak by upuszczane ciśnienie, coś jak blow-off - i tego nie było wcześniej.
3) Auto czasem przy maksymalnym przyśpieczaniu trochę puszcza dymek z rury.
4) cięgno sterujące klapkami zawirowań w kolektorze dolotowym na wolnych obrotach (nie testowałem na wyższych) cały czas się rusza dosyć szybko
5) Wydaje mi się, że auto ma więcej mocy niż fabrycznie - powinno przyśpieszać od 0-100km/h w ok 12 sekund, a mierzyłem kilka razy i u mnie jest to ok 10,5 sek.
6) Prędkość maksymalna 200-210km/h

Co zostało zrobione:
1) Wymiana zaworu (solenoid) sterującego podciśnieniem turbiny oraz przedmuchanie wężyków podciśnienia.
2) Wyczyszczenie kompletnie zabitego węglem czujnika ciśnienia doładowania turbiny znajdującego się w kolektorze dolotowym.
Po tych akcjach dalej nie było poprawy więc oddałem samochód do warsztatu na czyszczenie całego układu dolotowego i turbiny. Wymiana oleju i filtrów oczywiście też - standard.
3) Zabity sadzą kolektor i egr zostały wyczyszczone w warsztacie
4) Turbina została zregenerowana
5) Zaolejony (z zewnątrz) intercooler został wymieniony na nowy (był raczej nieszczelny, bo olej na nim nie mógł się znaleźć inaczej niż poprzez dziurę w nim)

Dalej nie ma poprawy i błąd wyskakuje. Dalej słuchać ten syk przy puszczaniu gazu kiedy turbina jest wkręcona na obroty - a jak kupowałem samochód to tego nie było. Dalej ciężko wstaje z obrotów. Generalnie warsztat wywiązał się z zadania bo patrzyłem jak robią mój samochód - i robili wszystko ok, nie oszukiwali. Mam zdjęcia warsztatu z pracy.

Pomocy... Kolejny krok jaki chyba mam zamiar podjąć to wymiana czujnika ciśnienia doładowania - był bardzo mocno zabity sadzą, może uległ uszkodzeniu jednak, albo sadza dalej jest wewnątrz czujnika (moczył się w benzynie i był przedmuchany kompresorem).

Zdjęcia:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Czekam na wasze opinie, Mateusz.
fiskusmati
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 21:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez drydly » 26 lip 2016, o 10:53

A tak nie patrzyłeś czasem na jakąś błahostkę czyli np mały wężyk od przepustnicy albo rura od intercoolera nie ma jakiejś dziury nawet drobnej i nie zaciąga lewego powietrza?
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez fiskusmati » 26 lip 2016, o 11:03

Przepustnicy? W dieselu? Nic mi o takiej nie wiadomo.
Intercooler miał dziurę jakąś, bo był cały w oleju jak widać na zdjęciach. Ale wsadzenie nowego IC też nie pomogło. Nic nie pomogło poza aktualizacją softu na nowszą wersję.

Problem chyba został rozwiązany poprzez wgranie aktualizacji oprogramowania zgodnie z manualem od astry:
http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-h/j__engine_and_engine_aggregates/fuel_injection_systems/denso_dec/technical_service_bulletins/sluggish_power_loss/engine_a/z17dt/j/r_turbocharger_lack_of_power_dtc_p0234(52)_set/
fiskusmati
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 21:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez fiskusmati » 26 lip 2016, o 11:07

Dodam, że wymiana czujnika doładowania w kolektorze ssącym również nic nie pomogła.
fiskusmati
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 21:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez drydly » 26 lip 2016, o 11:45

Sorry,

miało być przepływomierza taki cienki wężyk ostatnio wymieniałem pęknięty był na samym końcu, a tak mi się męczył silnik że pod górkę ledwo co miał siłę jechać.
drydly
Starszy kierowca
 
Posty: 51
Dołączył(a): 2 sie 2014, o 15:48
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Re: P0234 Przeładowanie lub niedoładowanie turbosprężarki

Postprzez fiskusmati » 26 lip 2016, o 11:54

U mnie inne objawy były. Silnik był i jest super mocny i przyśpiesza lepiej niż wg. fabryki powinien (to samo z prędkością maksymalną). Można było jechać ponad 200 przez długi czas i nic się nie zapalało. Dopiero jak sie jechało 150-170 kilkanaście minut (np. na tempomacie) to wywalało błąd i auto wchodziło w limp mode.
fiskusmati
Nauka jazdy
 
Posty: 6
Dołączył(a): 1 lip 2016, o 21:23
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.