Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Pytania pozostawione bez odpowiedzi- w trakcie segregacji...

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Wymiana oleju, filtrów, cieknący dach, błąd świec (diesel)

Postprzez t9omek » 9 mar 2016, o 14:22

Witam, już od ponad roku jeżdżę astrą h (kombi z 2008, 1.7 74kW) jestem z niej raczej zadowolony (dość głośna i tylko jeden uchwyt na kubek :)) nadszedł czas na przegląd wiosenny i chciałbym rozwiązać kilka problemów które się pojawiły.

1. Wymiana oleju i filtra.
Pierwszy raz chciałbym się samodzielnie zabrać za wymianę oleju w samochodowym silniku. W związku z tym mam kilka pytań:
Czy olej castrol edge 5w30 jest dobry ? do tej pory na nim jeździłem i taki kupiłem i tym razem
Czy olej powinienem wymieniać co 15 czy 30 tyś km ? na obecnym przejechałem powyżej 20 i jak nic się nie stało
Olej zamierzam spuścić korkiem z tego co słyszałem jest to korek pod torx z gumową uszczelką. Czy przy przy każdej wymianie muszę go wymieniać ?(do tej pory lej był wyciągany górą) czy są tam jeszcze jakieś dodatkowe uszczelki ?
Czy powinienem kupić taki korek ? (jeszcze nie zaglądałem pod samochód)
Obrazek

2. Cieknący dach
W mojej astrze zaczyna podciekać dach. Co powinienem sprawdzić i jak ściągnąć podsufitkę?
Obrazek
Obrazek

3. Błąd świec żarowych. Przy zakupie wszystkie świece zostały wymienione na nowe więc nie wydaje mi się żeby któraś z nich uległa awarii. Co powinienem sprawdzić może jakiś przekaźnik, sterownik lub komputer ?
Avatar użytkownika
t9omek
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 9 mar 2016, o 13:56
Lokalizacja: Szczecin
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH


Urwany Tłumik

Postprzez endru » 17 mar 2016, o 21:29

witam

mam problem z tłumikiem a mianowicie urwał mi sie tłumik nie na końcówce lecz na złączu. W związku z tym mam pytanie czy da sie go jakos zregenerowąc itp. czy kupic nowy. Ponadto ma filtr cząstek stałch (1.9CDTI )

pozdrawiam :)
pozdrawiam
ENDRU
endru
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 mar 2013, o 17:21
Lokalizacja: GLIWICE
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Prosze o pomoc bledy komputera i klapy ssace

Postprzez Cinqs » 26 mar 2016, o 22:31

Witam

Prosze o pomoc bo nie wiem co robic . Wyszla mi usterka klap kolektra . Swieci sie check engine bylem u mechanika i stwierdzil blad klap , jestem aktualnie za granica i chcialem to tam naprawic ale nikt nie chce sie podjac w mojej astrze 3 1,9 120km , Powiedzieli mi zebym wrocil do kraju i tam to zrobil mialem wyjezdzac we wtorek ale dzis mialem nie przyjemna sytacje i zaswiecily mi sie kontroli akumlatora abs esp zegary i wskaznik paliwa przestaly chodzic ale po ponownym urochomieniu wszystko sie zresetowalo ale po jakims czasie znow wyskakuje . Jak tylko mi wyskoczyl blad staralem klap staralem sie uzywac jak najmniej samochodu , moje pytanie jest takie wiem ze to glupi pomysl i jechac nim teraz w trase ale czy jesto mozliwosc taka ze podczas malego uzytkowania samochodu bledy sie nazbieraly i teraz komputer wariuje ?? czy jest taka mozliwosc wykasowania bledow ( blad klap pozostaje) i dojechanie na spokojnie do polski ?? Dodaje ze samochodzic wciaz pracuje normalnie zadnej utraty mocy nie kopci itp. Prosze o porade bo jak nie to czeka mnie jedynie laweta . Mechanik mowil ze bledy beda wyskakiwac dopuki nie naprawie klap ssacych ale czy jest to mozliwe ze teraz mi sie tych bleda uzbieralo wieciej przez ta pierwsza usterke i czy jest prawdopodbne ze jak usune czesc z nich to nie pojawia sie na jakis czas ?? dziekuje za pomoc bo akurat sa swieta i nie ma jak sie skontatkowac z zadnym mechanikiem a jak wczesniej wspominalem mialem wyruszac w transe w nocy z poniedzialku na wtorek
Cinqs
Kierowca
 
Posty: 19
Dołączył(a): 23 lis 2013, o 00:07
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTJ

Błąd ECN112251/szarpanie

Postprzez astralomza » 12 maja 2016, o 08:17

Witam wszystkich,

Kilka dni temu sprawdzając błędy metodą hamulec/gaz wyskoczył błąd ECN 112251, dodatkowo od kilku dni "czasami" auto nie reaguje na gaz/przerywa/szarpie - dzieje się to przez chwilę po czym jest ok.

Czy ktoś z Was miał podobny problem? i może zasugerować co to może być?

z góry dziękuję za odpowiedzi.

szerokości...
astralomza
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 12 maja 2016, o 08:12
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

1.3ctdi 90km wysoki stan oleju i płynu chłodniczego, kopci

Postprzez Edyta » 16 maja 2016, o 06:35

Witam,
nie znalazłam informacji na ten temat na forum stąd zakładam nowy wątek.
Astra H 1.3ctdi 90km, kopci od kilku dni na czarno, prócz tego zauważyłam ponad max stan oleju i płynu chłodniczego.
Co to może być. Ten model niema DPF, a EGR mam odinstalowany komuterowo.
Proszę o pomoc i podpowiedzi ?
Edyta
Nauka jazdy
 
Posty: 4
Dołączył(a): 16 maja 2016, o 06:24

Brak mocy do 2000 obrotów

Postprzez brit3101 » 17 maja 2016, o 17:01

Siema, na początek dodam, że przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi...

A więc tak, od jakiś 2 miesięcy mam problem z moją GTC z silnikiem Z19DTH.. .Otóż na każdym biegu do ok. 21000 obrotów ma totalnego muła, a powyżej jakby dostała drugie życie i idzie jak szalona... Już nie wiem co może być przyczyną:

- EGR - wylogowany
- klapy wirowe - usunięte i wylogowane
- czujnik ciśnienia doładowania - dzisiaj wyczyszczony

Błędów żadnych nie wyrzuca i nie wiem co to może być...
Gdzieś na VC znalazłem że winą może być jakiś wężyk ciśnienia doładowania, ale kompletnie nie wiem o jaki chodzi, gdyż nie ma tam żadnych zdjęć...
Jutro będę jeszcze robił OP_COMem test ciśnienia doładowania i zobacze czy to nie czujnik walnięty ;)

Została mi jeszcze do sprawdzenia przepływka ale nie chce kupować nowej, bo jeśli nic nie zmieni to szkoda kasy...

Czy winą może/mogą być uszkodzone wtryski? ;) (dołączam filmik z dzisiejszego poranka)
https://youtu.be/EJBeFmALwYM

Może ktoś ma jakieś rady, propozycje? ;)
brit3101
Nauka jazdy
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2 paź 2015, o 11:36
Lokalizacja: Opole
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Wycinka DPF

Postprzez wojtak » 18 maja 2016, o 12:06

Cześć Panowie i Panie.
Zwracam się do Was z prośbą o opinie i powiedzenie co myślicie o sprawie.
Ostatnio udałem się do serwisu z zamiarem wycięcia DPF.
Decyzję podjąłem po tym jak w DPF urwał się czujnik temperatury. Tarł o asfalt, starł się i popsuł. Pomyślałem więc że są dwa rozwiązania: albo wymienić czujnik na nowy i normalnie jak do tej pory użytkować samochód z DPF (większych problemów do tej pory nie sprawiał), albo wyciąć całkowicie DPF.
Zadzwoniłem do mechanika i umówiłem się na wycinkę.
DPF miał zostać wycięty i całkowicie wyprogramowany z samochodu, tak jak by go w ogóle nie było. Co się z tym wiąże to to, że czujnika nie muszę wymieniać bo komputer go nie widzi i nie ma problemu - i OK to mi pasowało.
Oddałem samochód do mechanika i po jakimś czasie telefon: "Panie! ale komputer jest nie od astry tylko od Zafiry i tak się nie da. Albo musisz Pan kupić komputer od Astry i zrobimy tak jak miało być, albo kupić czujnik bo pomimo że wytnę DPF to czujnik musi być sprawny".
Ostatecznie nie kupiłem ani tego ani tego. DPF mechanicznie jest wycięty. Zamiast czujnika mam wstawiony opornik i komputer widzi to tak, jak by czujnik był sprawny. Programowo wygląda to tak, że DPF jest widziany przez komputer, ale jego nasycenie jest ciągle na poziomie 0%.
Nie jest to zatem emulator, który kasuje co jakiś czas poziom nasycenia, nie jest to też całkowite wyprogramowanie DPF z komputera - ktoś się z tym spotkał?
Mechanik zapewnił mnie, iż pomimo że komputer widzi DPF to jego nasycenie ciągle będzie wynosiło 0% i wypalanie nigdy się nie włączy.
Minus tego rozwiązania jest taki że wszystkie podzespoły związane z DPF muszą być sprawne.
Plus całego zabiegu taki, że dostałem kod PIN którego nie miałem, a za wyciągnięcie którego inni żądali 100 zł.
Co myślicie o takiej wycince?
wojtak
Klubowicz
 
Posty: 65
Dołączył(a): 5 sty 2015, o 13:06
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL

Falowanie obrotow przy wcisnietym sprzegle

Postprzez kubazs » 23 maja 2016, o 20:53

Witam,czy w Astrze H 1.3cdti 90KM 2008r jest standardem to,że podczas wciskania sprzęgła delikatnie faluja obroty, jest to cos takiego jak przy włączaniu klimatyzacji. Dodatkowo czy przy zmianie predkości wiatraka również możliwe jest falowanie obrotów?
kubazs
Nauka jazdy
 
Posty: 2
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 20:48

Skrzynia biegow lub lewarek od biegow?

Postprzez mario1989 » 25 maja 2016, o 07:33

Witam mam takie pytanie wsprawie lewarka zmiany biegow to znaczy jak jest luz i lewarkiem przesuwa sie w prawo i w lewo to on odbija w polozenie miedzy 3 a 4 i jak jest zimny samochod to tak sie dzieje normalne ale jak juz sie samochod rozgrzeje do temperatury roboczej i przesune np w lewo to juz tak zostaje i nie odbija i tu moje pytanie co moze byc winne drazki czy poprostu cos w skrzyni bo czasem jest to denerwujace. Pozdrawiam
mario1989
Kierowca
 
Posty: 20
Dołączył(a): 7 paź 2015, o 17:19
Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH

Dziwne zachowanie Astra 1,9 automat

Postprzez adamrd5 » 26 maja 2016, o 20:06

Witam.
Mialem dzis dziwny przypadek. Podczas jazdy na trasie przy predkosci okolo 100 km/h nagle samochod przestal reagowac na gaz i max predkosc jaka osiagalem to 40 km/h przy max nacisnieciu pedalu gazu i 2000 obrotow.
Czy moze to miec zwiazek z wypalaniem filtra czastek stałych?
Moja Astra to 1,9 CDTI w automacie.
Pozdrawiam.
adamrd5
Nauka jazdy
 
Posty: 1
Dołączył(a): 26 maja 2016, o 20:01
Silnik: 1.9 CDTI Z19DT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 75 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.