Astra 3 forum Astra H forum

Opel Astra H forum


Przebieg Opel Astra 3 forum gości
Astra | porady | usterki | akcje serwisowe | forum | giełda | powiadomienia | kontakt | szukaj | o stronie

Cz�ści do Opla Astra H Profesjonalne odzyskiwanie danych

Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.

Moderator: piotii

Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez imariusz » 2 wrz 2016, o 22:41

Moze opisze co boli moje auto:

Silnik to 1.7 CDTI DTJ ze zrobinym chip tuningiem na 140KM, któremu brakuje mocy podczas dodawania gazu. Może nie tyle brakuje, co dławi się i "prycha" a z tylu czarna chmura dymu. Obroty nie wzrastają i mam wrażenie, że zaczyna się w okolicach punktu załączenia turba (czyli 1800- 2000 obrotów). Ciekawostką jest, że pojawia się to w zakresie od 35 do 70 stopni temperatury silnika :!: . Po przekroczeniu 70 stopni problem przestaje istnieć. Silniczek pracuje wzorowo. Nie przeprowadzałem szeroko zakrojonej diagnostyki, jedynie dodam, że wymieniony jest filtr paliwa. Nie dawno także wymieniłem zawór SCV aby ustabilizować obroty jałowe i zmniejszyć spalanie (oscyluje w granicach 0.7L do 0.9L)- bez poprawy. Może ktoś miał podobny problem i zna rozwiązanie. Sa to dosyć charakterystyczne objawy dlatego jestem pełny nadziei w zaoszczędzeniu sobie kupy roboty :mrgreen:

Pozdrawiam.
imariusz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 wrz 2016, o 20:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ


Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez sparspar » 4 wrz 2016, o 20:20

Jedz na hamownie i wrzuć wykres. A potem z9baczymy.Pozdrawiam
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez imariusz » 4 wrz 2016, o 23:31

Trochę wykluczam wpływ podkręcenia chipa ponieważ samochód do niedawna jeździł bez problemów. Tuning był robiony ze 3 lata temu.
Załączniki
IMG_41960669838185.jpeg
Tak to wyglądało po zrobieniu chipa.
IMG_41960669838185.jpeg (58.27 KiB) Przeglądane 12367 razy
imariusz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 wrz 2016, o 20:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez umek19 » 5 wrz 2016, o 00:30

Często podczas "czipa" wyrzuca sie tabele błędów i poźniej tak jest, że samochód nie jedzie i błędów brak. Do sprawdzenia egr, przepływka i wężyki podciśnienia. Ja obstawiam egr.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez imariusz » 5 wrz 2016, o 01:31

Zawsze mnie zastanawiało dlaczego nigdy nie pokazuje mi żadnych błędów- cokolwiek by się nie działo. Ciekawe dlaczego wyrzucają te tabele? Dzięki za info.
imariusz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 wrz 2016, o 20:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez Mateoo » 5 wrz 2016, o 19:54

Witam
Miałem podobną sytuacje w moim 1.3cdti podczas przyspieszania nagle było delikatne szarpniecie jak bym zdioł noge z gazu i wcisnął ponownie gdy był zimny wogóle nie reagował na pedał gazu okazała sie przepływka która nie pozywała błedu :(
Pozdrawiam
Mateoo
Kierowca
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13 sie 2015, o 21:25
Silnik: 1.3 CDTI Z13DTH

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez imariusz » 7 wrz 2016, o 20:14

Panowie, mały update:

Zatankowałem na innej stacji benzynowej niż poprzednio. I tak wygląda sytuacja:

Dzisiaj rano przy temperaturze na zewnątrz +6 stopni silnik pracował bez problemu. Po południu przy temperaturze na zewnątrz +26 stopni "zamulił się" tylko raz. Od samego dołu do 2200 obrotów prawie w ogóle nie reagował na gaz, ale po przekroczeniu tych nieszczęsnych 2200 obrotów i przegazowaniu wszystko się unormowało i dalej już bez niespodzianek. Oczywiście na zimnym silniku.

Najwyraźniej jakość poprzedniego paliwa mocno pogorszyło sprawę. Ale problem nadal pozostał, chodź już w minimalnym stopniu. Czy ewentualnie uszkodzenie czujnika temperatury zasysanego powietrza mogłoby mieć jakikolwiek wpływ na działanie silnika? Ale...przyglądałem się układowi dolotowemu i nie widziałem tam żadnego dodatkowego czujnika temperatury zasysanego powietrza. Jest czujnik zaraz za filtrem powietrza, ale stawiam, że jest to przepływka. Czy jest możliwe, że jest to takie dwa w jednym?

Żeby tego było mało to pojawił się niepokojący dźwięk dochodzący z okolic turbiny, Umieściłem go pod tym linkiem:

https://youtu.be/vnu3hJomJaI

Jak myślicie?
imariusz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 wrz 2016, o 20:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez umek19 » 8 wrz 2016, o 20:19

Napewno w przepływce jest czujnik temperatury powietrza zasysanego, a chyba też w czujniku doładowania jest czujnik temperatury powietrza doładowujacego, a ten dziwęk z filmu to albo dwumasa , albo jakis głupi plastyk wpadł w rezonans lub coś z turbiny.
Białystok. Czasem jest tak, że to, co się liczy, nie da się policzyć, a to, co daje się policzyć – nie liczy się.
Avatar użytkownika
umek19
Weteran
 
Posty: 531
Dołączył(a): 22 gru 2015, o 02:18
Lokalizacja: Białystok
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez sparspar » 9 wrz 2016, o 17:28

Odłącz przepływomierz i obserwuj co się dzieje podczas jazdy, a może to filtr paliwa....A sam czujnik temperatury nie ma wpływu na brak mocy. Ewentualnie na początku nierówna praca....A ten wykres to był trzy lata temu robiony?
Zakładając swój wątek sprecyzujcie problem bo nikt nie czyta w myślach i nie wie jakie błędy Wam wyskakują.A potem starajcie się ukończyć każdy rozpoczęty wątek.
Avatar użytkownika
sparspar
Moderator
 
Posty: 531
Dołączył(a): 10 maja 2014, o 12:56
Lokalizacja: Gdańsk
Silnik: 1.8 Z18XE

Re: Ciekawy przypadek. Pomożecie?

Postprzez imariusz » 10 wrz 2016, o 11:17

Wykres byl zrobiony pray chipowaniu. Na postoju bez podlaczonej przeplywki nie zmienia sie nic pray gazowaniu.
imariusz
Nauka jazdy
 
Posty: 9
Dołączył(a): 1 wrz 2016, o 20:24
Silnik: 1.7 CDTI Z17DTJ

Następna strona

Powrót do Napęd, silniki diesla

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości

stat4u
Dziękujemy za wsparcie naszego forum firmie KodIT Usługi Informatyczne - Odzyskiwanie danych Poznań.