Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez dawid21 » 23 lis 2018, o 18:37
Witam. Jestem posiadaczem opla astry h gtc 1.9 diesel 150km. Problem polega na tym, ze gdy odpale auto to samochód jedzie normalnie, a po przejechaniu 3-4km zaswieca sie żółta kontrolka check i silnik nie ma wogole mocy a obroty nie przekraczaja 3200. Prosze o prawdopodobne przyczyny czym mogloby byc to spowodowane.
-
dawid21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH
przez topiq » 23 lis 2018, o 20:22
Odczyt błędów zapewne będzie pomocny.
-
topiq
- Starszy klubowicz
-
- Posty: 464
- Dołączył(a): 30 lip 2018, o 22:38
- Lokalizacja: Puławy
- Silnik: 1.8 Z18XE
przez dawid21 » 23 lis 2018, o 22:24
Odczyt bledu za pomocą metody gaz hamulec pokazuje numer 190175
-
dawid21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH
przez piotii » 23 lis 2018, o 23:56
dawid21 napisał(a):Odczyt bledu za pomocą metody gaz hamulec pokazuje numer 190175
chciałbym opisać rozwiązanie mojego problemu związanego z czujnikiem różnicy ciśnień filtra DPF, może się przyda potomnym.
Otóż problem objawiał się błędem 190175 w warunkach (tak mi się wydaje), w których następuje rozpoczęcie wypalania filtra DPF (obroty silnika w mniej więcej stałym zakresie przez ustalony czas, czyli ok. jednej minuty).
Przyczyny usterki postanowiłem szukać od najprostszych elementów, a więc od przewodów elastycznych, które doprowadzają ciśnienie do czujnika. Czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem i na podstawie tych pomiarów określany jest stopień jego zabrudzenia.
Sprawa jest rozwiązana w ten sposób, że przewody te po drodze do filtra łączone kilkukrotnie. I właśnie jeden z nich okazał się pęknięty przy króćcu rurki stalowej (na dole ściany grodziowej - dostęp od komory silnika), która biegnie bezpośrednio do filtra. W związku z tym pomiar różnicy ciśnień był absurdalny i czujnik głupiał.
Przewód ma wymiary 8mm (zewn.) i 6mm (wewn.) i jest wykonany z poliamidu.
Szybki telefon do ASO i dowiedziałem się, że owszem mogę kupić taki wężyk ale razem z tą stalową rurką .
Jako, że potrzebowałem tylko 40cm poliuretanowego przewodu, zakupiłem taki w pobliskim sklepie z pneumatyką .
Po montażu nowego przewodu w aucie wyruszyłem na ulicę. Po kilku kilometrach znowu objawiła się kontrolka CE (1901 - zbyt wysoka różnica ciśnień), ale dla odmiany teraz rozpoczęło się wypalanie DPF. W jego trakcie kontrolka CE sama zgasła. Od tej pory usterki brak
opis z forum innej marki, tego samego silnika
ps czasami trzeba przegonić silnik np:
trasa 3 bieg do prawie maxa
wycieczka min 50 km za miastem i lekkie pałowanie
-
piotii
- Moderator
-
- Posty: 332
- Dołączył(a): 8 paź 2018, o 16:08
- Lokalizacja: Chociszew
- Silnik: 1.6 Z16XEP
-
przez mateusz_444 » 27 lis 2018, o 21:26
Dołączam się do tematu mam ten sam problem(astra1.9 cabrio) . Auto zakupiłem tydzień temu w sumie zrobiłem nim niecałe 500 km. Po zatankowaniu poczułem że brak mu mocy. Nie chcę składać winy na paliwo. Dzisiaj to już wogóle nie miał dym szedł z pod maski z tłumika para.
-
mateusz_444
- Nauka jazdy
-
- Posty: 1
- Dołączył(a): 27 lis 2018, o 21:16
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTL
przez dawid21 » 8 sty 2019, o 19:34
Witam. Ja dalem w sprawie braku mocy
Jakos w polowie listipada bylem u mechanika i zalozylismy uszczelke na tlumniku bo gwizdalo i w jednym miejscu na przewodzie laczacym z rurka zalozylismy opaske z zaciskami. Na chwile pomoglo lecz wczoraj dalej sie odezwalo brak mocy
Myslicie ze wymienienie calych przewodow elastycznych rozwiąże ten problem?
Jesli macie jakies pomysly to prosze piszcie
Czekam na odpowiedz
-
dawid21
- Nauka jazdy
-
- Posty: 3
- Dołączył(a): 23 lis 2018, o 18:25
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH
przez miklo80 » 17 sty 2019, o 00:22
Kolega piotii dobrze pisze. Oczywiście, że mogą być przewody. Jeżeli będziesz miał błędne odczyty z różnicy ciśnień to także będą błędne odczyty co do napełnienia DPF. W takiej sytuacji możesz mieć zapchany filtr. Komputer tego nie będzie widział i pomimo warunków sprzyjających do wypalania nie będzie tego procesu uruchamiał. Nieszczelności przed DPF-em mogą świadczyć o wysokich ciśnieniach, które gdzieś muszą znaleźć ujście. Proponuje podłączyć Astrę do kompa i odczytać dane.
-
miklo80
- Kierowca
-
- Posty: 13
- Dołączył(a): 16 sty 2019, o 02:47
- Silnik: 1.9 CDTI Z19DTH
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 17 gości