Porady, problemy, opinie związanie z silnikami i ogólnie napędem wysokoprężnym.
Moderator: piotii
przez mmarkiel » 22 lip 2019, o 10:50
Witam
P2279-11 - nie mogę wyzbyć się błędu. Przepływka okej, EGR wyczyszczony, wymienione uszczelki. Samochód przy wyższych temperaturach odcina przyspieszenie - mam wrażenie, jakby turbina się nie włączała. Oczywiście po zgaszeniu i odpaleniu auta problem ustaje. Z moich obserwacji problem występuje przy wyższych (ok 28st) temperaturach na zewnątrz. W momencie odcięcia doładowania zapala się kluczyk z autkiem (żółta kontrolka). Poniżej film z jeszcze jednym problemem, który występuje już jednak bardzo rzadko. Usłyszałem to w momencie oczekiwania na światłach. Przy dodaniu gazu/zwiększeniu obrotów stuki ustają od razu. Zjechałem na parking aby nagrać to wszystko, wyłączyłem silnik i zaczął pracować normalnie. Ujechałem kawałek, załączyło mi się wypalanie DPFu (wcześniej przerwałem przy pierwszych stukach pod maską) i na światłach ponownie zaczęło się tłuc tak jak na filmie. Tym razem wjechałem na ekspresówkę, dałem mu trochę po gazie (ok 15km tempem maksymalnym dla dwupasmowej jezdni) i po wypaleniu DPF zawróciłem - tym razem na postoju stukanie umilkło.
https://www.youtube.com/watch?v=k2bCLZF ... e=youtu.be
-
mmarkiel
- Nauka jazdy
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 22 lip 2019, o 10:44
przez Ciesiel83 » 22 lip 2019, o 17:15
Miałem trochę inny problem z odłączaniem turbo- chodziło o przeładowanie turbiny. Szukałem przyczyny na różnych forach i natknąłem się na coś takiego:https://forum.vectraklub.pl/topic/55660-b%C5%82%C4%85d-p2279-nieszczelno%C5%9B%C4%87-w-uk%C5%82adzie-wlotowym
Problem ze szczelnością chłodnicy.
Piszesz o wyższych temperaturach więc moze to jest przyczyną.
-
Ciesiel83
- Nauka jazdy
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3 cze 2019, o 13:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
przez mmarkiel » 23 lip 2019, o 11:01
Dobry trop.
Mam też coś chyba nie tak z czujnikiem poziomu płynu chłodniczego, bo na ekranie radia co chwilę pokazuje mi się komunikat "Poziom płynu chłodniczego sprawdz.", a płyn w zbiorniku w normie.
-
mmarkiel
- Nauka jazdy
-
- Posty: 2
- Dołączył(a): 22 lip 2019, o 10:44
przez Ciesiel83 » 23 lip 2019, o 19:16
Z czujnikiem mam problem od kilku lat. Nie chcę mi się nawet tego robić. Chociaż komunikat irytuje:) W każdym razie nie ma on żadnego związku z pracą turbiny i na pewno nie wyrzuca błędów. To tylko informacja żeby sprawdzić jego poziom
Mówię oczywiście o samym komunikacie że nie powoduje on błędu. Błąd leży gdzieś dalej i być może w chłodnicy
-
Ciesiel83
- Nauka jazdy
-
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3 cze 2019, o 13:32
- Silnik: 1.7 CDTI Z17DTH
Powrót do Napęd, silniki diesla
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 21 gości