przez jaszczomb1234 » 21 paź 2019, o 16:50
jednak chyba nie ma sensu wymieniać przegub,sprawdzałem na drugim kole ,i tam luz jest podobny,więc wymiana przegubu nie ma sensu,jakieś inne pomysły?
znalazłem takie coś:
forum alfaholicy,w alfie skrzynia M32 - tymi podkladkami za wiele nie zwojujesz jesli masz juz luz powodujacy wibracje. Mialem podobnie i skonczylo sie na wymianie mechanizmu bo stary byl juz jak grzechotka. Skrzyni nie trzeba wyciagac zeby dobrac sie do mechanizmu róznicowego, mozna spokojnie zrobic to na aucie i z kanalem. Podkładki wkładasz pomiedzy flansze w ktorych sa osadzone uszczeniacze półosi a lozysko, flansze mocowane na 4 sruby kazda. Półosie oczywiscie trzeba cofnac/wysunac.
Zestaw podkladek nr 95720273 (ew. 60814311) koszt chyba od 150pln, wrzuć nr w google albo popytaj gdzie najtaniej. Luzu ustawiasz tymi podlkadkami chyba domyslnie 0,13, trzeba bylo by sprawdzic w elernie. Dokup odrazu uszczelniacze i moze pod te flansze takie czarne duze oringii i 2 litry oleju jak nie pamietasz kiedy wymieniany.
w tym temacie koleś miał luz na przegubie,natomiast jest tam wspomniane o luzie na mechanizmie róznicowym,drugi cytat - podkładki kasują luz na łożyskach obudowy satelitów
natomiast sama półoś jest jedynie ślizgowo ułożyskowana w obudowie satelitów
jeśli się wyrobi (wytrze) wałek albo otwór w którym pracuje to mamy luz i ewentualne bicie (drgania)
no chyba że mamy już taki luz na łożyskach głównych że cały dyfer lata...